i love my bff. ;D

bismillah.,

memang esok hari jadi saya. tp ta mboh lah cerita pasal hari jadi! saya nak cerita pasal BFF sayaaa! awak adee? rasa mcm jauh gile dgn mereka2 ini. yelaa walopon selalu merepek meraban dekat FB tp tak sama kalo bersama-sama face to face kannN! *eksaited nana*

*post ini akan ada bnyk gmba. butakanlah mata yeep *

saya tak faham dengan org yg tade bff ni. hidup mereka mcm tde life! yelah kalo dulu saya selalu ckp,ahh susa nak cari kwn sejati. sume ta nak memahami kita! ahha! saya lupa satu perkara! saya lupa nak cermin diri saya dulu. saya ni dah cukup bgus sampai nak kritik org lain. saya selalu ke jaga hti persaan jiwa raga mereka. saya selalu ke dgr msalah mereka. yg paling penting.. saya selalu ke memahami mereka.



tak semua org dlm dunia ni perfect. sekalipun dia baikk yg amaat sgt! pasti ade silap. betul ta?! saya tak boleh mngharapkan mereka sentiasa bersama saya dan memahami saya. mereka pun ade life mereka. mereka pun ade pndgn mereka ..kann.

jd masa saya f5..walau sakit mana pun hati saya..walau kecik mane pun hati saya.walau menympah mane pun diri saya..saya tetap akan ckp merekalah yg terbaik buat saya. saya ckp kat diri saya..saya pun ta pernah jaga hati mereka so saya tak perlu menyesal dgn semua itu.

bg org yg tade bff ni..agak memalukan. ahh mereka tade kwn utk buat perkara yg digemari bersama-sama. alangkah ruginya seseorang itu. kawan baik adalah org yg dpt mendengar masalah kita..org yg bersama kita semasa susah senang..org yg selalu mmberi nasihat dan mmberi teguran. bukan bermkna kita luahkan msalah then die terus dpt bg jwpn. kdg2 otak die pun sama mcm kita. kdg2 kita dulu yg terfikir penyelesaiannya bukan?. ouhh nak tahu? bila kita meluahkan sesuatu masalah kepada orang lain..tekanan darah serta emosi kita berkurang ;) believe me..


bile ade BFF,kita dpt lakukan perkara yg kita suka lakukan!


dengan BFF juga, anda dpt makan suap2! jd tak susahlah jika tgn anda patah. ade org lain na suapkan awak?? harapannn! "dgn air liur kau yg menjejeh lg"


kita boleh tgkp gmba dgn BFF semasa kecik. bila da besa kita tgk balik gmba nerd2 kite dolu..ouhh soo sweettt! *dpt mengeratkan hubungan!*


kita dpt saling bantu membantu dalam menyelasaikan masalah! problem? no worries lah!


ouhhh sape lg nak layan perangai2 pelik kau haa?! opkoss BFF kita! pakcik cleaner dpn skolah na layan..mimpilah kauu!


bila lg nak berebut-rebut tgkp gmba dlm cermin kann.. masa dgn BFF lahh!


haa..jika anda kesejukan di mlm hari..bolelah BFF anda tolong pelukkan! jgn pikir lainn ea! ini tade kene mngene dgn hubungan luar tabi'i ;D


dapat menimba ilmu sama-sama. makanya pembelajaran hari itu akan seronok jika kita belajar bersama-sama!


bila lagi nak tido dlm kelas sama2 kan! bila habis je kelas bangun utk pergi rehat dgn muka mengantukk.ouh kalo tade BFF mesti kita malu tuk tdo sorg2!


takkan lah nak jd model sorg2?! mestilah dgn BFF yg tercinta! nnt kalo nak pergi ujibakat tak ke seronok sbb ade kawan !


sape lg kita nak ajak keluar kalau bkan BFF kita ? takkan nak keluar sorg2 kot? nnt kene culik. sekurang-kurangnya kalau ramai2 and kalau kene culik rasalah sikit selamat sbb BFF kita sentiasa bersama ;)



bila tade tmpat nak tido..peha BFF kita lah yg jd mangsa. ssedap pe drpd atas lantai!


sape lg yg nak bg sokongan serta tlg solekkan kita bila kita nak pergi photoshoot.. mestilah BFF!


*maaf gmbar2 di atas adlah sebagai contoh*

ermmm banyakkan perkara yg kita boleh buat dgn BFF. bukan satu bukan 2 tp banyaakkk sgt!..jd kepada sesiapa yg tade BFF tuh pergilah carik cepat! kerana..

"selemah-lemah manusia ialah orang yang tidak boleh mencari sahabat, dan yang lebih lemah dari itu ialah orang yang telah mensia-siakan sahabat yang telah dicarinya"

ouhh lepas ni mesti ramai yg menghargai sahabat mereka bukan ? ;D baguslah!

===========================================================================

sahabat2 semua! ha awak lah! maaf sbb kita ta dpt jd kwn yg baik. ouhh mmg kita seorg yg baik..kita tahu tu. tp sejak kita semua b'pisah kite rse kite jauh ngan korg sume..huuu bukan nak menjauhkan diri. tp.. entahh! HAHA maaf dekat semua yg ade masalah hati jiwa dan raga. yg telah kehilagan insan2 yg rapat dgn mereka..ouhh kita sgt ta dpt membantu korg. yelahh insan2 yg rapat dengan kita tade pun g plkn..tade pun yg g tahfiz. maaflah kalau kita sgt tak mmpedulikan korg. kita pon kdg2 rse sedih bce post2 korg. hati korg tak kuat kan?.. maaf sekali lagi sbb kita ta membantu. ouhh kita tak pernah rasa ape yg korg rasa. dan kita takut t'salah ckp jd kita ambil kputusan tuk mendiamkan diri. 

tp kita tahu hati korg kuat! mane boleh jatuh sbb hal kecik molek ni..ahhh lupakan! kite pun dpt rasa kita mcm dah ta rpt ngan anda semua..ouhh percayalah kita sgtt rindu saat stay tuk spm hari tu! 

ouhh korg maaflah sbb selalu tolak ajakan korg. tp selalu tak kene pd masa yg sesuai. hanya ALLAH je yg tahu serba salah sgt hati ni. sampai kita mengadu tnye pendapat dekat ibu,mcmne na jwb ajakan korg tu. sgt2 lah mengecewakan..maaf!

ape2 pun..maaf sgt!

cilok atiq punyer ;D

===========================================================================

ok anda2 semua! jgn lupa hargai BFF anda!  assalamualaikum!

love yea!
















Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam