port port port dickson!

bismillah.,

aigoo aigoo.. happy chinese new year! lai lai lai..angpow mai kasik sini maa.. saya budak belum kejaa. mai kasi limau lagi bagus.. lai lai lai.

ok lupekan. saya tahu saya tak ramai kawan berbangsa cina ini. ermm saya memang tak praktikkan amalan satu malaysia. jadi marilah kita bersama-sama eratkan hubungan dengan kaum dan bangsa lain supaya kita dapat maju ke hadapan. ;)

saya sekeluarga telah sambut chinese new year dekat port dicksooooonn!! *soraksorak* yeah seperti family saya yang tiada masa utk plan cuti-cuti ni dan juga yang tidal mempunyai banyak masa bersama-sama *bajet mcm kerja timbalan perdana menteri je* kami memutuskan utk pergi ke port dickson. yeahh..cuti-cuti malaysiaaaaa..

lepas check in, kami memunggah barang masuk ke bilik. ermm disebabkan keluarga kami telah bertambah dengan setambah-tambahnya makanya abang saya menempah connecting room. wow. seronok jugak! nmpak mcm besaw! HAHA jika anda inginkan lebih kepuasan tempah la bilik menghadap laut atau swimming pool! *hehehe*

nmpk ta muka kegembiraan serta kepuasan dia ?


masa lepak dalam bilik.tibe2 abg cakap yg raja perlis nak dtg situ. aww aww aww. ta saba rasanya nak jumpe! kot2 lah die bawak anak die ke..ermm ank buoh ke..hikhikhik *senyum gedikgedak*


lajuuu lajuu buaai ku lajuu..aku nak kahwin dengan putera rajaaa~
fakta: ok mule2 buaian tu ta nak bergerak. tak tipu!


petang tu saya dan juga abang dan anak buah serta kakak ipar turun ke swimming pool utk mandi manda!

okeyh budak kecik tu tak gune pelampung. saya yg gune ;)


esoknya kami terus pergi ke palong *nama tempat* utk menghadiri perkahwinan sedara kami. yeahh jumpe makcik n pakcik! *sukesuke* mmg kami buat majlis kawen itu mcm majlis tok abu yg punyaa! *ok tayah cerita panjang. org lain tak faham --'*



petang tu balik hôtel and mandi!. malam tidur!

pagi isnin. turun ke laut. menhayati keindahan ciptaan tuhan dan mandi pool! HAHAHA





then naik atas and bersiap utk balik. ermm sedih menusuk ke kalbu bila tak dapat makan cendol pak leman dawi. ok sesiapa yg dah makan sila jgn jeleskan saya. saya tahu saya cucu negeri sembilan tapi tak pernah berkesempatan singgah ke sana. tapelah siapa yg bersabar pasti ade nikmatnya ;) pak leman dawi tggu kedatangannn sayaaaa! *seolah-olah jerit di tengah laut*

die nangis nak belon. jd ayah saye beli TIGA belon!
jgn lupa sebelum balik jgn lupa amik souvenier yg dia bagi. ouhh utk dijadikan kenag-kenangan ;) AHAH ini bukan mencuri tau. dah pihak hotel bagi..saya amik lah! HAHA




dalam perjalanan balik tu lalu dekat USIM *universiti sains islam malaysia*. tibe2 ayah cakap "ha dik. universiti adik" ouhh ayah adik pun tak yakin dengan result adik..ermm saya tahu usaha saya bnyk mana jadi saya tak pernah mengharapkan ianya melebihi usaha saya dan saya redha je. *kenape lah dulu-dulu kau ta bce buku!* ok dah lepas biar lepas! *nada kecewa sedih takut cuak ;)*

balik2 rumah buka je pintu tgk rumah saya diceroboh! ouhh memanglah berasap sampai ke kepala. nasib baik 'dia' tak curi limau. terus ayah saya beli dettol dan kami bergotong royong bersihkan rumah. takut-takutlah nnt ade kencing 'dia' kan!

pmbetulan : saya tak bersihkan rumah. saya tidur. hehe yg lain sume bersihkan rumah. saya tahu saya seorang anak yang rajin dan suka membantu *kenyitkenyit*

sekian terima kasih kerana membaca cerita saya yang bosan ini ;)

love yea!

*gmbar ade yg di blurkan sbb ta menepati syarat2 utk mnjadi ustzah. jgn komen ttg gmbar. maaf saya masih khilaf lagi. sekian terima kasih.*




Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam