ada masa saya pun lemah.

bismillah.,

semua orang cakap saya happy go lucky. ada orang cakap saya sentiasa happy. ada orang cakap saya tak pernah sedih. ada orang cakap mereka nak sangat gantikan tempat saya!

hakikatnya..saya juga manusia biasa. manusia yang ada hati dan perasaan. manusia yang ada masa gembira ada masa sedih. manusia yang kadang-kadang jatuh tak boleh bangun lagi. manusia yang hati dia sangat rapuh.yang iman dia sangat lemah. yang sering menangis. ye, saya antara yang tersenarai.

hobi saya gelak. kalau saya dimalukan sebolehnya saya akan gelak dahulu. kalau saya kene marah sebolehnya saya senyum dahulu. sebab hobi saya gelak. sebab tu saya kene ubah. bukan ke kalau banyak gelak hati menjadi gelap?

sekarang, walau sedih mana pun, saya kena ingat Allah. DIA yang uji saya dengan kesedihan serta kegembiraan. saya pun bersyukur juga sebab kawan2 sering memberi nasihat secara tak langsung! ye secara tak langsung. di blog. di facebook. dunia dah maju kan. seiring kan kemajuan dunia dengan akhirat!

jangan jadi orang banyak makn apabila dia jatuh. atau senang cerita apabila dia stress. jadilah orang yang dekat dengan Quran. orang yang semakin dekat dengan Penciptanya. insyaAllah, setiap kesedihan pasti ada hikmahnya.

kesedihan yang saya rasa ni baru sedikit. ramai lagi yang rasa lagi perit kesedihan di luar sana. pandanglah orang lain. agar saya dapat bersyukur dengan diri saya.

Ya Allah,
Sesungguhnya Engkau adalah sebaik-baik tempat mengadu dan Engkau Yang Maha Pengampun ata taubat hambaMu yang lemah ini.

  1. love yea!

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam