heyyyy! it's cominnggggg!

bismillah..

ouhh sempena hari jd saya yg bakal menjelma tidak lama lagi..*tepuktepuk* saya nak bg beberapa tips bagaimana nak menyambut hari jadi ;)

sambut hari jadi ta salah di sisi islam. cuma yg salahnya bila kita sambut dengan minuman keras, tak menjaga batas dan perkara-perkara lain yg dilarang oleh ALLAH..

*cettt mcm ustzah maira pulak..*

sebagai org muslim. tak perlulah kita mengikut budaya barat yg tiup2 lilin tuh..buat ape letak lilin atas kek kannN ..buat rosak kek je! dah cantik2..sekali kene cucuk..lagi2 kalau kek barbiee! awwwww..*mengidam kek barbie* ouhh haram bg sesiapa yg meniup lilin yee ;)

drpd kita menyanyi lagu tuh..lebih baik sama2 kita berselawat..kurang-kurang 5 kali selawat dpt 50 pahala kan ?!. ha kite juga bole bersama-sama mendoakan rakan kita..seperti 'ALLAH selamatkan kamu..'

kita juga tidak perlulah berlebih-lebihan dlm acara menymbut hari jadi ini. cukuplah sekadar memberi makan dan juga sedekah. sbnrnya bukan pd hari jadi sahaja kite disunatkan bersedekah..tp dsbbkan hari itu hari kita dilahirkan maka buatlah sesuatu yg boleh memperbnykkan pahala kita lagi ;D

sebenarnya kita tak perlu pun menyambut hari jadi. buat apa nak di sambut hari jd jika umur kita semakin bertambah. adakah amalan kita bertambah? cukup ke amalan kita yg perlu kita bawa b'jmpa dgn allah?. renung2 kan lah.

tapi tak salah sambut hari jadi. *sbb aku suke smbut hari jadiiii* buatlah kenduri doa selamat..hehs..

"saya tulis apa yg saya baca. tak semestinya apa yg saya tulis saya buat. saya hanyalah ingin menyampaikan. sila jgn melihat kpd org yg menympaikan tp lihatlah pd apa yg disampaikan..sekian terima kasih "

love yea!

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam