hebat bukan penangan mereka ;)

bismillah.

*saje mahu story morry. jun fikir lain2 ea!*


cerita satu
ingat lagi masa tingkatan empat. masa tu ustaz ade dekat depan tgh mengajar. kami yg lain mmberi sepenuh perhatian lah..hehe yela sgt! dah lame2 ust ckp kat depan tu mata pon dah kuyu. lepas tuh terus tersengguk-sengguk. tak boleh bla kalo ingat balik. nasib ust sporting! tibe2 je kelas jd kecoh!. sume pggl nme saya..situasi masa ni..ust masih lg mengajar. HAHA sume suro saya tengok luar kelas. dengan mamai2 nye saya pon tengok lah luar kelas! SATU KELAS tengok luar kelas. dgn ust..ust sekali tengok!

ghupe-ghupenye..kawan2 saya nak tunjuk Kim lalu..*kim=dulu saya minat die ;)* malu tahu! mestilah lepas tu segar bugar! mana nak ngantuknye. dah dapat tgk buah hati pengarang jantung lah kataknn. lepas tu saya terlepas cakap.."ahh dah tak ngantuk dah..hehe"..ust dah la mmg betul2 depan saya..die dgr terus dia ckp.."ouhh hebat betul penangan badar ni"..HAHA ustaz..ustaz. --'

cerita dua
disebabkan kami budak-budak asrama,jadi kami makan pagi tengahri mlm petang supper semuanya dekat dewan makan ;) saya ni jenis yg malas nak amik air dekat depan. lepas dah ambil makanan tu, saya surohlah kawan2 saya ambilkan air. saya kata nanti saya belanja 10 sen..HAHA *terukkan aku?!* satu hari tu, kami semua ternampak Kim tu. kawan2 cakaplah "weyh tengok dia ambil air sendiri tau. kau ni malas sangat nak ambil air. ikot lah dia". dengan tak semene-mene,esok tu terus saya ambil air sendiri. HAHA disebabkan nak ikot die punye pasal!

cerita tiga
ade masa tu saya tengah on9 FB. tgh chat dengan org..yela dgn Kim lg..*haihh sume cte pasal Kim je..tape2..bawah nnt ade org lain pulak --'* tengah2 chat tu, waktu isyak dah masuk. die pon tibe2 bagi." ahh jap eh nak pergi solat jap".  HAHA aku pon bole off9 FB terus g ambil wudhu' and solat! kih3!

cerita empat
masa nak menduduki peperiksaan waktu tingkatan empat, saya dan kawan2 belajar dekat tempat rahsia kami. aku ni biasalah suka main2. belajr sikit lepas tu main la..menari la..menyanyi la..memekak laa.. ade satu hari ni. masa saya tengah memekak..kawan2 sume ckp "weyh tgk aryan tu *aryan=saya minat dia* dia belajar lah" haa kau.terus saya ambil buku lepas tu belajar.bersungguh-sungguh pulak tu..tak boleh blaa sangat! HAHA

cerita lima
teringat lagi masa form 5, kan nak ambil peperiksaan besar kan.tahun ni jugak laa saya asik ngantuk dlm kelas. ha mula lah bila ngantuk je saya pergi kelas form 5 yg lain. nak tgk aryan tgh tdo ke tgh belajar. *sanggup tahu!* kadang2 tu bila tgk aryan tido..ermm smgt belar tu biase je. cume ta ngantuk la sbb dah b'jln-jln. tp bila tgk die tgh belajar..haihhh ta bole jd ni..saya dengan semngat yang berkobar-kobar terus masuk kelas sambil belajar! lawakkan?!

cerita enam
td..masa sebelum asar, saya baring dekat kusyen depan tv tu. ngantuk sangat sbb bru lepas marathon cerita pasta! HAHA lepas tu tv tu ckp yg asar dah masuk. saya pun berlama-lama lah atas kusyen. malas gile nak gerak. mata pon dah kuyu. seyesly dah na t'tutup da. tgh2 mata kuyu tu sekali tv al hijrah ade bg hadis yg lebih kurg mcm ni bunyi die..

sahabat bertanya: wahai Rasullulah, amalan apakah yang paling utama?
Baginda menjawab: solat di awal waktunya.

saya pun melompat lah dari kusyen tu. rasa mcm kene cucuk2 hati ni. HAHA 

saya nak cakap dekat sini, hebatkan penangan org yg kita minat? hebat juga kan penangan media massa kini? jd kepada anda semua jika kita minat seseorang,ikutlah yg baik. jgn ikut perkara buruk yg die pernah lakukan. itulah cara minat yg sejati! cewaahhh. kalau tgk tv pon sama. ambil yg baik. delete yg buruk!

p/s: cara utk membenci seseorang yg kita minat ialah dengan cara cari keburukan dia. dan benci dengan keburukan yang dia lakukan. dengan ini hati anda akan jauh dengannya. percayalah ;)

semoga semua cerita ini dapat membuka mata hati anda. terima kasih. ouh sebelum saya lupa! saya dah ta minat Kim tau! cume bnyk cerita pasal die je. ermm aryan pulak..ahh BIARLAH RAHSIA! haha. 

mencintai tak semestinya memiliki kan?!

love  yea,
maira ;)


Comments

  1. aryan siapa pulak? amir acap ke?

    ReplyDelete
  2. haha. amiraacap.alep.sajid. tde kene mngene lahh~ HOHO

    ReplyDelete
  3. haha. aryaann ~

    ReplyDelete
  4. ya allah ya tuhan ku! aryan ni tade sape2. ta pntg pun. dah berlalu da..HAHA sherryl..ni aryan baru ea. bukan lame. HAHA

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam