tak cool ok takut darah

bismillah.,

post ni bukan nak cerita tentang saya selamatkan orang..lepas tu saya telefon ambulance..lepas tu darah penuh atas jalan. bukan bukan. dan saya tak akan cerita pun kalau ianya berlaku. tsst geli kot nak cerita!

saya sgtlah tak puas hati dekat org2 yang selalu post2 gambar darah2 dekat FB semua tu. tahu tak kaki boleh kejang? tahu? haa kalau tak tahu diam. boleh kalau nak post pasal syria..palestin and so whatever. saya pun nak baca. tapi tulunlah post tanpa ade gambar! bole? tapi kalau tak boleh pun tape..sapelah diri ini. hamba yang hina saje..cehhh HAHA

blood phobia atau dalam bahasa saintifiknya haemophobia adalah sejenis fobia yang takut kepada darah. banyak lagi fobia dekat muka bumi ni,tapi disebabkan saya salah seorg drpd haemophobia,makanya saya letas post pasal ni je lah. ok? coolioo!

dalam bahasa kampung,kita paggil takut darah. (cehh bhsa kampung tau!) kadang2 takut darah terjadi disebabkan melihat perkara2 negatif di media massa..ataupun mempunyai kenangan buruk dengan darah tersebut. tapi...

saya pun tak tahu sejak bila saya takut darah. yg penting memang dari azali lagi lah saya takut. macam..ha kau lahir2 je terus takut darah. tak ada rangsangan dari mana2 pihak. pahe ke idok?

tapi agak2 lah kan. kalau siang ayam siang ikan tadelah pulak kaki aku kejang. cumanya bila dia sembelih tu..ha kan darah menitik-nitik tu..ha time tu lah urat saraf aku berhenti drpd berfungsi. ok. tak nak cerita panjang2. tak cool ok!

untuk masalah perempuan pulak. yee saya teringat kata2 kawan saya > ekako. "bengang gila bila kita cakap dgn lelaki yg kita takut darah then lelaki tu jawab abis tu tiap2 bulan tu mcmne?" tak cool ok takut darah period! agak2 lah pun kan kalau takut darah tu. takkan I yg dah besar gedabak ni nak suruh mak I cucikan. sgt tak cool k!

ada org cakap, ouhh man budak prmpuan tu takut darah. saje nak buat gedik leteew. lagi sekali..tak cool ok buat2 gedik untuk takut darah. ni untuk org2 yg berfikiran ortodoks laah. naahh amik ayat aku tu!
kau fobia bnde lain..aku fobia benda lain. normal ah tu. duduk dalam satu atmosfera. kene faham lah diri masing2. tak payah nak sibuk hal org. tak cool ok!

tapi lagi lawak kalau yg takut darah tu lelaki. hahaha tak cool k! tapi nak buat mcmne.. abg aku jugak! aku pung tak faham mcmne die takut darah. sekarang barulah I ngerti..kami adik beradik memang ade genetik takut darah. keturunan raja siam pengecut mana lah ni.. ==' ciss mesti dulu pernah lari dr peperangan nih. ermm *ni yg nak buat kajian ni*

tapelah bang, kau kahwin ahh ngan pmpuan yg tak takut darah. kang payah plak kang kalau sama2 takut. utk bakal hasben I..kalau u takut darah pun I tak kisah. nanti jari anak luka sikit kita hantar klinik aje. HAHAHA (abaikan perenggan ni)

ok panjang lebar dah saya cerita..nahh campak gambar satu!


semoga anda sihat selalu dan sentiasa dilimpahi rahmat dan rezeki drpd ALLAH. mcm tu baru cool ok! HAHA take care! muah2 :-*

love yea!

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam