nursery,taska and tadika!

bismillah.,

sekarang jam menunjukkan pukul 2.30 petang. lepas solat zohor td, saya tibe-tibe teringat zaman saya yang comel and taiko dulu. zaman taska dan tadika! waaa wa dulu taiko oo kat tadika! jgn main2 sama wa ha!

it was quite fun and i learnt a lot from there! kawan2,awak semua pernah masuk taska or tadika? ermm tak pernah? mehh sini meh sini, taiko tadika nak bercerita!

saya masuk taska dan tadika dekat tempat yang sama. haha nama tadika > tadika felda< wahooo sila berbangga siapa yang pernah tadika di sini..kerana nama tadika ni masuk dalam belog sayaaa!

tapi dengan rasa keciwanyaa..saya mohon maaf kerana apabila saya cari gambar di google, tade satu pon gambar yang berkenan di hati saya ;( tapiiiii jgn risauu..album saya kan banyakk! HAHA

*sila terharu sbb saya sggup bukak album lama2 untuk tunjuk gmba2 ini*

dekat tadika sayalah taiko! buli budak. padahal sama umur -.- semua orang dapat satu aiskrim..saya? hahaha amik budak lain punyelah! alih2 jatuh dalam lumpur..cikgu tu kata tu lah balasan tuk awak? pfft cikgu! saya baru 4 tahun kot!!

kadang-kadang saya suruh budak lain urut kaki saya..apekah?

saya tak tahu sebenarnya nak panggil apa. nursery ke..taska ke tadika ke..sebab memang  dari baby lagi saya dah duduk situ sampailah 6 tahun.

anda semua reti eja dan membaca umur berapa? saya masa 5 tahun! wohoo benda penting tu.mana boleh lupa. buku pertama yang saya baca..buku burung gagak yang sombong. anda? haha dah lupe? tak syiookk langsung!

petang2 sebelum tidur tu,ada kelas mengaji. ada ustz tu dtg untuk mengajar kami semua. disebabkan masa tadika saya genius..(kui3) masa ustaz tu ajar,saya boleh main pemadam dengan kawan sebelah. saya dah boleh mengaji masa tu dan time tuh ustaz ajar iqra' 5..ermmm -.- kalau korg lah kan..bosan takk? sebab tuh lah aku main pemadam!

bila ustaz nak suruh budak dah reti ngaji ajar yang ta reti..aku dengan bangga lah masuk golongan bijak pandai tu. tak boleh blaa saya ajar budak tu. siap pukul2 lagi.HAHA dah ustaz tak cakap apa.aku pon ajar lah dengan cara taiko aku! HAHA bile saya dah fed up, saya bawak budak tu jumpa ustaz. saya kata budak tuh dah pandai..HAHAHA..*weyhh maira.kau ingat ustaz tu bangang?*

masa tadika jugak,saya pernah cakar mata kawan saya sampai berdarah sebab dia tak nak bagi saya beratur kat depan dia semasa ambil makanan. bengang r org tak dengar cakap aku kann.HAHA last2 saya kena pulau dengan semua orang..sadiss sungguh!

saya juga pernah gigit tangan sorg budak perempuan tu. ni gara-gara dia tak kasik aku naik buaian!. dia ingat buaian tuh bapak dia yang buat ke?! sampai lah nak masuk 6 tahun,budak tuh asik ungkit je yg saya ni gigit tgn dia..chill la beb..gigit je pun!

kebanyakan kawan2 saya di tadika pula adalah jenis lelaki. jadi mereka akan tunduk dan patuh kepada arahan saya. HAHA kalau saya suruh dia basuh pemadam..dia basuh.kalau saya suruh makan taik hidung..dieorg pon ikot.. kalau sekarang..aku yang takut ngan laki.haha saya rasa ni lah balasan untuk saya atas kekejaman yang pernah saya lakukan semasa tadika!

masa taska, saya nak masuk tidur,ade budak tuh sakit perut. dia tak mintak teman pon tapi aku nak temankan jugak die buang air besar tu. dah last2 tu aku cakap kat semua org yg taik dia warna hijau. jahatnyaa aku! (warna hijau sebab sebelum uh dia makan kek warna hijau.tu yg di cakap kat aku lah)

di taska,lepas makan tengahari,kami semua akan tidur. lelaki masuk bilik lain..perempuan masuk bilik lain. lepas bangun dari tidur, kami semua akan mandi. ckgu2 tu lah yg mandikan. haha. semua akan beratur and tunjuk body masing2. (tau je la maksud aku bila tunjuk body mesti tanpa pakaian kan) hape kau ingat cantik sangat body kau?

masa time petang2 selalu aku ajak orang lain jgn kawan dengan budak2 yg mempunyai IQ yang lagi tggi dr aku. sebab aku jeles. ouhhh! budak yg lain pon ikut lah cakap aku. aku kan taiko!

bila aku imbas balik masa2 aku dekat tadika sangatlah menyeramkan. saya dapat rasa macam mana kawan sekeliling saya tertekan hidup dengan saya.HAHA nasib lahh.sape suro kelas sama ngan taiko kann!

nak tengok gmba..jeng3..gamba ni surprise tauu..jgn bgtau org lain!!

gamba satu!

cuba teka siapa yg saya tunjuk arrow tu..

*ena..yg prmpuan tu yasmin.khas tuk kau!*

ha tu lah hazrim..ni pulak semasa tingkatan lima.

*perempuan tu saya!*

gambar dua

cube teka siapa tu?

siapa lagi kalau bukan farid asri!

gambar tiga

maaf gamba ni gelap sikit. camera tak cantik ahh.HAHA teka yang ditandakan dengan bulat. 


betul!! 10 markah untuk sesiapa yg betul! tu ammar hatim! HAHA


taiko taiko pon..pakai gaun tahu! HAHA


OK..THE END.

p/s: jgn gtau org2 atas ni tau..I masukkan gmba mereka.HAHA

love yea!

Comments

  1. weh yg gmb gaun tuh mane satu kau? HAHAHAHAHA taiko gila kau , sumpa kejam !

    #alolo yasmin tetap kiuttt hehe ;p

    ReplyDelete
  2. Aah, betul tu. Aku pun tak dapat cam kau yg mana satu. Tapi serius kau taiko habiss, gua takuuut! :D

    ReplyDelete
  3. taikooooo~~~
    salute sama bos ~~
    haha.. lawak lah tengok muka arem, dong, ngan amma hatim...haha !

    ReplyDelete
  4. bagusss! sume da takut sama taikooo! HAHA

    aku yg tiga dari 3 tu lah.HAHAHA jgn gelakkan okeyh!

    gmba2 ni special tuk arem dong ngan ammar.HAHA

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam