#1 taken! boom!

bismillah.,

cuba bayangkan yang boom atas tuh bunyi pistol hehe.

alahaaai, mesti seronok kawan2 saya yang sedang berada di majlis ilmu tu. seronok lagi mereka kalau saya ada! HAHA lawaklawak buduhhs!

cerita dia panjang bagaimana saya tak pergi, tapi perlu ke saya cerita? ermm ni belog saya..saya cerita lah! HAHA seronok tau cerita ni! boleh jadi novel! (hangaann..HAHA)

malam sebelum tu...*tinkkkk imbas kembali*

memang malas nak pergi...tanya ibu..jwpn tak kesah..tanya ayah..jwpn tayah pergi..sebab esok ayah balik kampung. hati serba salah. nak pergi majlis lmu..rindu..nak jumpe kwn2! rindu..tapi..


beberapa jam selepas itu..ambil telfon..msg semua org.. jom tgk wayang esok cerita blablabla.dekat blablabla.ok dah konfem.esok jadi pergi ;) perasaan berbelah bagi masih menyelubungi. asik keluar masuk bilik ibu tanya pendapat. ibu asik bg jwpn tak kesah..sakit perut..sakit kepala..terus tidur..(erkk yg tu pon kene cerita?)

pagi rabu yang indah..bangun subuh..tak tidur lepas tu. masuk tandas sebab sakit perut malam td..(HAHAHAHA) msg kawan2 yg pergi tgk wayang.ok konfem. kemas baju dan blablabla semua. masukkan baju kurung dalam beg.ok siap. hati berbelah bagi. telefon ibu tanya pendapat lagi...





ibu suruh buat undi sambl baca bismillah..dapat 2:1(2>pergi..1>takpergi) bagitahu ibu..tapi hati berbelah bagi sebab ayah tak bagi pergi. ibu kata jom ikut cakap ayah. tak payah pergi. takut kalau nanti apa-jadi susah pulak.ok fine ikut cakap ayah.


tiba-tiba rasa sebak. rasa macam nak nangis tapi tak keluar air mata. (emo tak emo aku?!) rasa macam serba salah. yela org lain bersusah payah buat majlis tu untuk kita then kita..tak pergi.rasa macam krr krr. lepas tu ambil towel.. pergi mandi. dalam toilet tu pon masih termenung lagi..nak pergi ke tak? nak ke tak? tiba-tiba...

saya tersenyumm..saya teruskan mandian saya. keluar tandas siap2 pakai baju. telefon ayah."ayahh! adik nak pergi jugak! boleh tak?" macam biasa mestilah ayah tak izinkan. nanti ibu nak ambil malam2 susah and risau..dan aku teruss tersenyummm..

aku tersenyum sebab aku dah dapat kerajinan aku..aku dah dapat keikhlasan aku.. sebab sepanjang mggu lepas dan sebelum pagi rabu menjelma..aku tak nak pergi langsung. malas. tak ikhlas. nak pergi pun sbb kawan sbb  tgk wayang blablabla sbb nak tgk crush aku..ehh terlepas pulak!. ;)

masa termenung tuu..aku muhasabah balik..aku pergi sebab apa..kenapa..akhirnya saya dapat cari keikhlasan saya. kita kalau nak pergi tuh kalau ikhlas..malas ke ape ke..kita akan redah juga..sebab kita dah ikhlas..ikhlas tu penting kawan2! HAHA

kalau ada aral,kita redha. sebab kita dah ikhlas! dan akhirnyaa saya tersenyummm sampai ke petang sehingga saya menulis ini...saya masih lagi tersenyum..

harap2 kawan2 dapat mendoakan kami yang tak pergi ni..saya tahu kawan2 semua akan doakan ! betol?! ha..betul kan cakap saya! saya kenal kawan2 sayaa! semoga kalian pergi dan balik dengan ikhlass!

mucho mucho love,
maira khabri ;D

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam