saya seorang yang sensitif!

bismillah.,

saya kan anak raja. makanya saya tidak boleh mencemar duli mengikut rakan-rakan saya keluar sesuka hati.hehs. < tipu!

cerita sebenar...

saya rasa hati saya sensitip la. hoho. sensitip dekat kadang2 perkara kecil. perkara besar tak. eh eh taakk. kene tgk keadaan lah. mana satu nak disensitifkan dan mana satu tak disensitifkan. *penin tak baca ayat tunggang langgang ini?*

ok perkara besar kita tolak tepi, sebab soal hati dan perasaan ni subjektif. kadang2 dia sensitif perkara besar tapi saya taak. kadang2 saya sensitif perkara besar yg lain tapi dia tak. so sekarang kita cerita pasal perkara kecil. perkara yang kadang-kadang 'weyzzz benda ni tak perlu nak disensitifkan pon tak pe weyhh!' ha macam tu lah.HAHA

bagi saya, ouh mak aiii.. saya sensitif betul kalau keluarga kumpul ramai-ramai..lepas tu cakap pasal kepandaian otak masing2. dan2 lah pulak saya ada sedara yg sama umur. lepas tu kene compared. sungguh lah aku tak suka. sebab tu lah kot aku tak dikurniakan kembar.hehehe memang kalau dalam hal2 macam ni aku respect suspect salute tabik lah dekat kembar2 sedunia. mcmne die manage kan perasaan dieorg nak hadapi semua ni kan?! selalulah jugak ai tanye dekat twinnies1 saya, kalau sorg dapat sumthing,lepastu sorg lagi dapat ke? kalau sorg g skola bagus..sorg lagi ta dpt tawaran,acamne? kalau sorg kene marah yg sorg lagi kene tak? see! soklan2 bodoh kan tanya. dan sepanjang kami berkawan lah aku still tnye soklan2 bodoh tu. sebab aku ta dapat imagine kan. ermm  tahniah kpd kembar2 di luar sana esp my twinnies2 sbb .. entah sebab jadi kembar dan boleh hadapinyaa! *bagi sedozen bunga..yeay!*


no 2! saya sensitif betul kalau org tengah ngumpat kita masa kita tade. suddenly kita masuk and dieorg terus tukar topic. derr agak-agaklah kan kalau nak cover line pon. pandai2 lah kau buat ayat supaya umpatan kau tu tak pecah. kalau tak reti cover..ta payah ngumpat. ambil ma'thurat baca. aku cakap bukanlah bermakna aku baik.alim sume. hehs. jauh panggang dari api. aku pun kadang-kadang makan gak daging manusia lain. tapi tak perlulah anda semua tgk siapa yg bercakap. tgk apa yang dicakapkan. easy! suka hati korg lah nak umpat ke ape. kubur lain2 asalkan jangan lah bagi org yg korg mengumpat tu dengar. pffft -.- mungkin bg org lain tak kisah. tapi bg ai. ouchh sentap nokkk! huk3 boleh nangis tau 7 hari 7 malam. < satu penipuan!

no 3! sensitif betul kalau berkenaan lelaki ajnabi ni. aduihh memang touching habis lah kalau bab lelaki ni. bukan apa..aku ..(cehh nak buat cite sedih pulak!). yela dulukan hubungan aku dengan lelaki ni macam har har sikit. tak boleh pandang tak boleh tegur ade je nak gaduh. skola rendah ok. bila masuk skola menengah semua jadi tunggang langgang. sampai bila waktu cuti, jumpa kawan2 skola rendah pon sama. sume nak marah aku.  aku sensitif betul kalau lelaki panggil nama aku garang-garang..lepas tu diamm lama. lepas tu blaa mcm tu je. salah ape aku buat? itu antara salah satu. yg pastinya aku sensitif lah dengan lelaki. bukan sensitif yg gilalah aku tak nak kahwin..tapi sensitif yang takut. haa lebih tepat lagi takut lelaki. (dengan kawan2 aku gedik2 je kalau ckp pasal lelaki ni!) tp alhamdulillah,sekarang dah okeyh sikit kot.HAHA

no 4! hangout. ya Allah. ni lah aku rasa paling tak munasabah sensitif aku. kawan aku yg skola rendah mahupun skola menengah..tolonglah jangan baca. saya sensitif betul kalau dieorg keluar tak ajak. muahaha cube gelak sikit! bukan apa. rasa macam dipinggirkan. eyh hello! ai pun kawan2 u kan! huk3! saya bukanlah jenis yang bila dengar org nak keluar lepastu saya menyelit perbualan dieorg kata saya nak ikutttt! takk saya ni segan silu pemalu nak kene sepak sikit. kalau org ajak baru saya takk malu. itupun kadang2 malu. hikhikhik korg mana nmpk. ckp gune phone gune FB gune twitter.HAHA sebab tu,bila saya nak keluar dengan kawan2 seboleh-bolehnya saya ajak semua org. yg saya rasa ada kene mengena dengan org2 yg nak keluar hari tu lah. takkan lah bila saya nak keluar dgn skola rendah saya ajak skola menengah. memang tak lojik! terima atau tak tu belakang cerita. asalkan kita ajak dia. kita tak boleh expect ouh dia susah nak keluar. tayah ajak lah. ouhh rumah dia jauh..tayah ajak lah. ouh mesti dia tak nak keluar dgn kita..tayah ajak lah. hotakk mu semua alasan!. (ooppss maaf ayat kasar) cube ajak dulu. jangan cepat buat spekulasi.

ambil pengajaran dlm cite barbie. (hikhikhik cerita barbie pun ada pengajaran!) dia tak nak ajak kawan dia keluar..sebab dia takut akan menganggu kawan dia. kawan dia pengerusi kelab. so dia amik keputusan tayah ajak. yg kawan dia pulak ingat dia tak nak kawan sama-sama da. sebab tu dia tak ajak bila keluar. see dengan sekadar ajakan je semua org boleh bertelagah. saya syorkan dekat semua manusia yang mempunyai kawan ala-ala sensitif mcm saya ni..setiap kali korg nak keluar ajak. tak kisahlah dia nak ke tak nak ke. mungkin hari ni dia ade hal tapi mungkin mggu depan dia free. so? fikir fikirkan! mams aku lepas ni! abis fon aku asik berdering dpt msg dr kawan2 ajak keluar.HAHAHA

ke 5! hati saya sensitif bila tgk cerita sedih depan mata. ouchh kadang-kadang terasa. tak kesahlah dlm tv ke..depan mata asalkan dia boleh mensensitifkan saya. nanti air mata mengalir je. muahaha sebab tu kalau dengan org ramai saya suka tengok filem aksi! HAHAHAHA (kalau perempuan..tetap perempuan)

haa tu je la kot dulu. nanti kalau ada yang lain kita buat post lain pulak yepp. anda punya sensitif macam mana? jgn sampai terlalu layan sensitif hingga runtuhkan hubungan dgn keluarga dan kawan2 pulak tau. kita ni manusia biasa. semua orang tak sempurna. kita pon tak sempurna jgn nak harapkan org lain pulak sempurna. ukur baju di badan sendiri. sekian ceramah bangang saya.

love yea!

Comments

  1. Sy pon sensitif jugak :3 lagi lagi kalau kena marah. aww aww , benda sikit pon boleh tacink ! kte same la , krr krr :3

    ReplyDelete
  2. Hahaha aku terasa siott ! Hari tuh aku keluar dgn ena ehh yg aku ckp takut ko takleyy kua. Tgk tgk ko kua dgn tun and fanaa. Sorry Cuna :3 haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam