hati ini berbolak balik ;|

bismillah.,

ok mari saya cerita satu persatu. ermm berkenaan nombor satu di post cepat2 ini.. pasal kebertekadan saya untuk masuk tingkatan enam. ermm macam angan-angan je impian tuh.tapi tak pasti lagi. jgn risau jgn risau!

semasa saya di negeri org.. saya jmpe dengan sorg kakk ni which is lawyer lah. andddd this is our conversation..

kak baini : husna,lepas ni nak amik ape?

me : ermm nak jadi pengacara. haha tadelah. nak amik law. syariah law.

(dgn muka terkejutnya)
kak baini : kenape nak amik syari'ah? mmg minat agama ea?

me : sbb dulu belaja skola agama. then,nak praktikkan kan lah. subjek sains saya tak ok. 

then she told me..ok kalo mcm tu kan, saya cadangkan awak masuk matrik. bile dah lepas, mask U . there one year u'll learn arabic and so whatever. bile dah habis tu bole ambil double degree. so in 5 years u can have 2 degree. 

hmm itulah yg dicadangkannya. saya ni jenis malas sikit nak menstrugglekan diri blaja dekat matrik tuh. lepas tuh nak amik double degree..krr krr. banyakk tu. dah blaja law in islam lagi. civil law lg. 

tapi sbnrnya kedua-dua law tu tak memberi apa-apa kesan pada aku. yg aku takut time matrik tu aku kantui cmne ? tape2. ade masa lagi. lagi pon dah ramai dah suruh aku amik double degree. termasuk lah ust abduh!.

ust abduh : ha amirah! nanti kamu masuk U kamu amik double degree. mcm anak murid saya yang dulu. lepas tu kamu perbetulkan balik undang-undang dekat malaysia ni. biar ikut undang-undang islam.

korg tak rase ke berkobar-kobar (tibe2 headbanging lagu berkobar-kobar) bila semua orang support cita-cita korg and bg banyak cadangan for your ambition? tak rase ke mcm aku rasa? haha lagi lah semangat aku nak amik law!

act, ambil law tak semestinya jadi peguam kan? itu mmg lah cita-cita aku dulu. tapi lama kelamaan aku rasa peguam bukanlah sesuai untuk aku. cakap depan kelas pun dah menggeletar kepala lutut. ni nak bantah membantah dalam court? harapannn.

jadi aku mengambil keputusan untuk belajr law!. ape nak jadi lepas tu,kita tgk jela nanti. kot2 jadi ustazah ke. HEW2 comel ape! sometimes..aku teringin jadi history punye org. ape ek nama pkrjaan tu? tibe2 lupe pulak!

love yea!

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam