green zone.

bismillah.,

sebelum saya tidur petang tadi, saya menonton cerita tuut tuut..atas ni. GREEN ZONE. sape dah tengok? ouhh ramai yang baru tgk ea? saya pon baru tengok jugak. sebab saya rasa dia baru keluar kat hbo. hehe ke dah lama and saya tak perasan tak tahu lah.

saya pon tak faham sebenarnya cerita ni. ouhh lupe nak bagi tahu dia pasal apa.

cerita dia pasal kisah Amerikalalala dengan Iraq. aku sebenarnya tak paham dalam cerita ni. Yang si Amerikalaknatullah ni nak cari ape bnde andd kenapa die serang Iraq. yang Iraq pulak ada yg baik and jahat. kalau na cakap ni true story..ta tahu lah. sebab kalau yang betul2 pung aku tak tahu sape baik sape jahat. Amerika konfem2 lah aku tahu jahat! -.-

Saddam tu sebenarnya baik ke jahat. semuanya ada lah dalam cerita tu tadi. orang Iraq ni tak suka sgt Saddam sebab masa pemerintahan Saddam dia ni kejam. itu yg aku tahu secara basic kalau yang true story punye. tapi kalau dalam cerita ni dia ta tunjuk Saddam mana. tapi dia tunjuk pengikut2 dia.

dalam banyak2 askar amerika,adalah yang baik kan sorg dua. biasalah cerita. kalau tak cerita pun aku rasa memang adalah. tak semua orang kejam kan?

dan kalau dah nama hero, peluru banyak mana pun tak mati mati jugak. -.- . sebab tu lah ramai nak jadi hero. agar dia kekal dalam cerita tu dan dapat banyak ganjaran. kan3?! HAHA

satu hari nanti, aku nak tahu lah pasal Iraq ni. sekarang dengar cerita Amerika dah undur. tapi dieorg pulak bergaduh sesama sendiri. puak syi'ah dan juga sunnah. ha dalam cerita green zone tu pon dia ade sebut dua puak ni. tak nak hidup aman ke Iraq weii?

aku nak tahu Saddam tu macam mana. aku nak tahu siapa Osama bin Ladin. aku nak tahu pasal penduduk mereka. aku nak tahu pasal semua sejarah mereka lah. ermm satu hari nanti...

ok lah bagi sape2 yang tak tengok lagi cerita ni,tengok lah pastu terangkan kat aku. aku memang suka tengok cerita ni sebab dia langsung tade kisah geli geleman. lagipun dia lawan2 kan. wahhh memang bestt ahh. kene tembak pun tak mati-mati. haha itu lawak! nak gambar? nah!


tadaaa~ ni lah hero dia. cif miller. (dalam cerita ni) aku tak kenal sape pelakon ni. masa aku nak tengok nama dia last2 kat barisan pelakon tuh tengok2 dah terlepas. sebab aku dah tertidur.HAHA aku ingat ni sama dengan pelakon unstoppable .. rupanya takk. hehe


Pak Cik Tak ni pulak macam pengikut Saddam kot. entah. dia macam org yang dicari lah dalam cerita ni. mohamed al-rawi nama dia. HAHA *aku pon ta tahu knape aku gelak.*


ni orang yang tolong hero tadi untuk tangkap Pak Cik Tak tu. ermm dia berjuang demi negara dan bangsa. T.T


macho tak?. tak ea? tape ahh. bagi aku macho sudah. HAHA aku nak bagi satu lagu lah dekat Iraq. 

ehem them..*betulkan suara di kerongkong* one two three..

kita satu bangsa kita satu negara..kita satu matlamat ouhhh... kita satu bangsa kita satu negara.. kita satu matlamat..ouhhhh

ok the end.
love yea!

Comments

  1. aha,cuna nii!
    filem,berita yg disampaikan pihak barat selalu nya konspirasi dan suka manipulasi dunia je. dorg buat video nk tunjuk islam ni jahat, bla2. yg kte pena taw, osama bin laden ke spe tah, tak wujud pon, itu rekaan dorang. nk cakap yg islam ad pejuang terrorist, cmtula. WA.

    sekarang orang fokus kat syria, nk taw g www.ashrafjalil.com ---> dia byk ckp psl semua ni. hohoho.

    klu rajin g yt, ad bekas army amerika yg dh pencen reveal the true story, ap yg amerika nk senanye. HAHA tak pon tye jela dayah azmi, dia pakar! XD

    kpeace=)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam