subjektif

bismillah.,

ermm kita sedih lah. hahaha. betul ni sedih. sebab cuti ni, banyak benda yg tak dapat. tak seperti yg aku harapkan. yg aku angankan. kikiki. ayat. ceaaa. tapi tu lah kan. sampai bila diri ini nak dimanjakan? sekali sekala kena jugak rasa kecewa tak dpt sesuatu benda. uwaaa. i feel like...you know..dont hve a car. cant go anywhere. far away from friends,so that they can fetch me and go anywhere. sitting at home and do not doing anything. faham tak rasa dia?

this is so not husna. tapi lega jugak lah. bersyukur jugak. sebab, duit tak ada keluar. sebenarnya bnyk je benda nak buat dekat rumah ni. banyak. aku ni je pemalas. contohnya, kita boleh cuba2 memasak. hahahaha. tapi bahan tak ada. bila nak keluar beli bahan, usha luar, alamak kereta tak ada. masuk balik bilik layan korea. then, bila dah bosan layan korea, nak baca buku, tgk semua buku dah baca, keluar nak prgi beli buku, tgk kereta tak ada. masuk balik rumah layan csi. hahaha.

kadang2 rasa macam nak nangis jugakkan. tapi nak buat mcm mana. hahaha salah sendiri. lagi rasa nak nangis, bila dapat tahu kwn2 pergi mkn dip n dip ngan meatballs. 2 makanan ni lah yg aku paling nak sangat dari setahun lepas. takpe husna :') takde rezeki, lain kali eh. dah la tu. tak seronok lah cerita pasal sedih2 ni.

ibu2 mak2 umi2 ni suka menipu kan? hahaha. contoh yg terdekat bg aku lah, ibu aku. kan muka aku haritu teruk. haritu? sekarang jugak. tp sekarang dah getting better kot. yg penting, tak masuk kelas lg, tak masuk kolej lagi. duduk rumah je. sukahati kau lah jerawat nak tumbuh bnyk mana! hahaha. sebab tukar pencuci muka. kalau nak tukar pencuci muka, kita kena tggu 6 ke 7 hari dulu. bagi muka tu relax. aku lupa. aku terus tukar. ha tu yg jd teruk tu. eh jap. motif cerita??! hahaha.

lepastu mengadu dekat ibu, ckp makin hitam lah. lepastu jerawat dah bnyk. lagi lah tak cantik semua kan. hahaha. tahu2, salah pikir mcm tu. kita tahu. tp kadang2 perasaan mcm tu dtg. tp, aku takdelah rasa insekiyo dekat org2 cantik. mungkin sebab bagi aku, cantik ni subjektif kot. 'woii! diri sndiri cakap cantik tu subjektif,lepastu diri sendiri cakap diri sendiri tak cantik. apa ni husnaaaa!' hahaha. entahlah. aku pun tak faham dgn diri aku. apetah lg korg. hahaha kita masuk balik topik kita.

lepastu ibu aku pun jawab, "ehh,mana ada jerawat. licin je muka tu. mana ada adik hitam. kalau hitam, mcm kuali tu. adik cantik je". haa jawapan dia. bu, dah trang tang tang jerawat tgh banyak kat muka ni. dan dah trang tang tang aku semakin hitam. hailaa ibu2 ni. suka senangkan hati anak2 dia. anak2 dia pernah senangkan hati ibu?? ermmm. oklah nak sambung tgk koliaa. balik2 koliaa. balik2 koliaa. hailaaa ini budak ha, asik tengok itu koliaaa jaaa.

pernah tak korg rasa rindu Allah? rinduuuu sangat? cuba jadi perempuan. dalam masa sebulan sekali, kau rinduuu sangat nak pegang quran. percayalah :')

selamat malam, Assalamualaikum!

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam