india.

bismilah.

hai. namaste. mera naam cusna! hahahaha. ada gaya tak? tadi, bosan tak tahu nak buat apa. belek2 novel2 yg ada, terambil pula novel Anthem by Hlovate. haa gitu. aku pun pelik dan bertanya kpd diri sendiri "rindu India ke husna?" hahaha. never babe. never!

rindu yg rindu nak travelling tu biasa, but for me to go to India for the second time,ermmm...maybe not. bila baca buku ni, dia mcm mengimbas kembali masa2 aku pergi India tu. aicehh India je ingat. negara lain tak ingat? bukan tak ingat, tp India ni, dia mcm lain mcm sikit. culture dia. penduduk dia. gaya mereka. perghh. hanya mereka je yg mampu buat. hahaha.

negara kau ada org titibe kencing  buang air kecil tepi jalan dekat dinding bangunan? and thats what i mean!

dan bila kita ckp pasal India, most of us akan fikirkan Taj Mahal. and suprisingly! dekat taj mahal tu tak kotor langsung. maybe they think tourists nak dtg, so mesti lah nak bersi or so whatever kan. but the thing is, kenapa dekat Taj Mahal je dieorg boleh jd pembersih and not everywhre? hurmm.

taj mahal tu terletak di Agra, dan aku tak ingat lah sama ada Agra tu bersih atau tak. maklumlah dah berapa tahun tinggalkan India. hahaha. gaya mcm menetap dekat sana.

sumber : En. Google


cantik gilos bangunan ni. pergi India tak dtg Agra-Taj Mahal, tade maknalah. so, kalau anda nak tgk tmpat yg bersih dekat India, haa dipersilakan dtg sini. hahaha. 

kenapa amik gambar google ek? hahaha. gambar tade dlm komputer. almaklumlah masa tu kamera guna kamera kodak lagi. I ni tak up to date sangat. ihiks. lagi pula, masa kicik2 iteww tak comel. sangat. dengan rambutnya, dengan warna kulitnya. dengan pakaian mcm lelakinya. iteww malu nak tunjuk. ahaks. 

bukanlah nak ckp yg sekarang aku comel + cantik. aku tak ckp pun. sedar diri kan. siapa saya ni. ahaha. tp sekurang-kurangnya, sekarang, dah bertamadun sikit lah cara pemakaian tu. tudung tak senget dah. kan AiB? hahahaha. 

penduduk India sangat ramai. sebab tu lah kalau nak amik Medic, senang amik dekat sana. people died everyday. sebab kemiskinan, sebab pembunuhan and mcm2 lagi. so, bila nak buat bahan ujikaji ttg badan manusia kan, haa senang lah. haha. but, its true. dan tahap kemiskinan mereka, sangat ermm sangat sangat tinggi. 



pernah tgk cerita slumdog millionaire? tolong lah tengok. everything yg ada dalam cerita tu, sangat betul. yela, kalau cerita hindustan lain, they will go another place to shoot aite? haa. kalau slumdog millionaire tu, mmg betul2 shooting dekat India. dan cerita tu pun mcm best kan? seronok apa. lagi2 lagu dia yang last tu. hahaha. 

haa, lagi satu cerita maan. 


haa ingat tak masa hero tu tunggu heroin dia dtg, sekali kena langgar. ha kat depan tugu ni ah. aku kan pergi dengan mokcik2, so, bila sampai sini je, semua kecoh. saya biasa2 aje. ihiks. aku rasa aku dah mcm pengulas cerita2 hindustan. ahaks. 

banyak sebenarnya tempat2 yg seronok dekat India ni. tp disebabkan otak yg dah berkarat, dan malas nak usha gmbar2 lama yg tak berapa nak comel tu, so, tu jelah tmpt yg aku ingat. they believed in mahatma gandhi so much. haa. bagi mereka, itu idola mereka. 

dan dia punya manisan, sangat tidak sedap bg aku. yela lain org lain citarasa. sepanjang tgk filem2 hindustan, teringin lah jugakkan rasa manisan yg bulat tu. but, ianya mengecewakan saya. hahaha. dan dekat awak semua akan sentiasa dihidangkan dengan roti pita, bersama kari dan ayam tandoori. ermm. sedap gila. serious wa cakap lu. atau mungkin masa tu, tak ada benda nak makan. aku makan dgn lahapnya? ermm mungkinlah.

yang tak boleh blah, masa pergi fun fair tu. ade ke dia hidangkan bawang bakar. OH EM JEE. bawang goreng pun aku tak makan, ni bawang bakar. kena bawak kak fadh, aisyah ngan kakak mimi dtg sini.  

so, bila kau nak berjalan tu, aku suggest kan pakai kasut pua chu kang tu. yela. bila nak berjalan kadang2 ada lecak. kita tak tahu lecak tu apebenda. ermm hasil daripda pembuangan air kecil mereka mungkin? ngohngohngoh. 

and org2 dekat baik2 belaka. mungkin sebab aku tdelah duduk lama sampai berbulan-bulan,so tak dpt tgk criminal action mereka kan. and there you go. India. hahaha. bagi aku, pergi sekali cukuplah utk kita mengetahui bagaimana mereka hidup bagaimana gaya adat mereka. sekali cukuplah. 

saya sayang Malaysia. ihiks. walaupun ada masalah politik ke perbelanjaan negara or what-so-ever, saya still sayang Malaysia. ceaahhhh. dpt BR1M lebih ni... ^^

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam