pengalaman periksa =='

bismillah .,

alhamdulillah. akhirnya hari terakhir spm bakal tibe . yuhuuuu! seronok na habis lah! sekarang pukul 5.04 pagi . husnna!! awal gile kau bgun! haha mulenya na g solat isyak . mlm td mrajuk ngan sume org smpi solat pun ta buat . haisyyy nak kene tarbiah hati ni! babap nnt! bgun2 pg2 tgk abg tgh tgk bola . huh tade la tkut sgt. keluar dr bilik air kemas barang2 dr asrma yg ta smpt kemas smlm . ouh ta jd solat la =='. sbnrnya saya na bercerita psl bnde lain .heeee ;DD

awak sume pernah ade pengalman periksa ? haha mestilah ade kan ! saye punye pon ade! lg best dr korg2 punye . haha mase saya darjah satu periksa bg saya ta begitu mencabar . markah kalo boleh 200.ha kau 200 tu lah mrkah aku . haha ekenaa..darjah satu msuk klas last bole cite lah !

naik drjah 2 msuk kelas 1.entah knape tp saya ta pernh ingt mcm suasana periksa semasa drjah dua. HAHA nyanyuk sikit! ok naik darjah 3 prestasi dah menurun . tp hebat gak lah akhir tahun je naik pentas . haha *hidung angkat tggi sikit! (kdg2 naik pentas sbb amik anugerah nilam ngan buat prsembhn!)

ok ceritanya bermula sekarang . entah drpd siapa enth aku amik bakat ni tp ape yg saya tahu sejak naik drjah 4 saya dah mula meniru . wuhuuu seronok ouh meniru! korg pernah rse ? saya rse saya meniru mula drjh 2 hgga ting 2 kot. hehe amacam? hebat?

mse skola rndah satu geng meniru . itu kat skola agama lah ! haihh nme je skola agama.tp meniru! haha kelas ala2 yg pertama pulak tu.HAHA ta phm den! kami kan skola sesi ptg jd bile bdk sesi pg tgglkn kertas periksa kami pun amik lah ksmpatan tu . huahuahua. yg ta bole blah nye bole plak krtas tu kteorg pas2 kan round satu kelas. kalo lah aku jd ustzh time tu rse nak sepak2 je bdk2 nih =='

kes yg kedua pulak meniru berckp! haha kalo ckgu tade je mule la soksek soksek! tnye kwn sebelah jwpn! haha ade satu time ni terkantoi dgn ust. aduh dah la ust hensem! ciss betul! tibe2 die dok belakang aku "nak saya bawak awk pergi dpn prhmpunan ke " aku dgn muke toya + tak bersalahnya jwb " ta nak" (smbil senyum) hahaha

kes saya n da geng meniru ni rsenya satu bilik guru tu pun tahu . smpi knal la muke2 kteorg nih . satu hari kene pggl kat bilik guru . haha jmpe ustzh. pastu ustzh pesan lah siap bg nasihat lagi. tp dbbkn hati msih lg keras buat je lg kegiatan tiru meniru tu. smpi ust hensem tu pun pernh msuk kelas n bg ceramah pasal tiru meniru . hailaa ust! chill lah! HAHA

dekat skola kebangsaan ta meniru sgt sbb IQ kan dah ade. haha skola gama ni kene bnyk menghafal. time tu pulak zaman main2. sikit2 bukak kotak yg ade batu seremban lah.ceper la tali rapia lah. paling cikai pun main kejar2 atau kakk2 adik2 ..(opss sori i tak main lah mak2 ayah2 ni) mne sempat na sentuh buku hafal sume bnde bagai kan. sentuh pun dekat skola lps tuh balik campak beg atas lantai. smbg main.

yg peliknya aku bukan main komputer pun. knal komputer pon mse form 1. heh. main lah bnde2 bodoh. kalo dok rumah sorg2 kat rumah main jual2 baju. almari mak akulah jd mangsa. yg tak tahannya siap ade harga lg tuh kat hanger! muahaha rindu zaman tuh! =='

*maaf cerita tiru meniru ini hanya melibatkan kami bdak2 prmpuan . dan bdk lelaki tidak terlibat. cool ta?!

masa drjh 6 aku dah ta meniru dah. entah lah dah dpt hidayah kot. tp walaupun aku ta tiru aku suke tukar jwpn! HAHA kan bile ckgu dah bg balik krtas jwpn,aku pun mule lah tukar. pastu bg balik kat ckgu buat2 ckgu tu tersalah tanda. wahh hebat gile lah ! lps tu aku ni jenis yg berhati nurani sikit. aku ta meniru tp bg org belakang jwpn. haha smpi mase UPSRA pun aku msih lg bg dia jwpn. alhmdulillah dgn berkat jwpn yg aku beri bahsa arab dia A. haha10x

ouh lupe nak ckp. bile kteorg dah ta meniru mes drjh 6 kami sume makin rapat dengan ust hensem tu . hamboii bru skola rndah dah gatal! haha bile difikirkan balik. sbnrnye ust hensem tu rapat dgn bdk2 mslah sekali. hoho mknenya kami ni bermasalah la yee ;D steady lah ust hensem. !

mse skola men pernah gak meniru tp tak terkantoi. HAHA mcm hape je kan nak tiru meniru ni. aku ni smpi dlm2 pen tuh msukkn nota. punya ta gempak! dlm tmpt2 sulit tayah ckp r. sume aku pernh buat! HEHE sbb tu bnde ni terbawa-bawa mse SPM hari tu. bukannye meniru ape tp kepala aku ni suke sgt melilau-lilau. pndg kertas org sebelah lah. tgk jwpn dieorg lah. alahh bukannye nmpk pun jarak satu depa. cikgu,knape ta buat 1 ela je jarak die. aduhh jauh gile. HAHA *umar,fiza..maaf ;)

ok last pesanan drpd ust hensem smpi skrang terngiang-ngiang lagi

"kamu jgn buat perkara2 ni. nnt dekat uni lagi teruk kamu buat. saya nak ajar perkara baik supaya bila kamu buat saya pun dpt pahala. ustz dan ustzh dekat sini dpt pahala. kalau kamu buat prkara tak baik mknenya kamu mmberi dosa kpd utz dan ustzh kamu..."

whatever it is ust hensem, i'll always rmmber u! haha

love yea!

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam