kebab buatan sendiri ;)

bismillah.,

ouhh teringat ayah. masa kecik2 dulu ermm mungkin darjah 4 kot..ibu pergi haji.so tinggal saya dengan ayah je dekat rumah. saya pulak mmg penggemar kebab sejati ;) sbb tuh mase kecik2 badan saya mcm kebab! HAHA ok lupekan! jd ayah pun mengambil keputusan utk membuat kebab sendiri.

yelah kalau hari2 ade pasar malam bawah rumah tape jugak..ni nun jauh di sana ha..ayah aku malas ;) HEHE..so inilah yg di ajarnya kpd aku..

bahan:
daging atau ayam cincang..
mayonis..
sos..
timun..
garam..
carrot..
roti pita..(paling penting)

cara2:
panaskan roti pita agar garing..ouh anda ta tahu roti pita bagaimana?


kalau na beli tu pastikan tgk betul2 yg ni roti pita,sbb roti naan pun cmni. bole je gune cume roti naan tu lebut sikit jd susah nak belah dua.

apabila kita dah garingkan roti pita ni. angkat dr kuali dan belah dua. buat lubang di tengah2nya supaya bole msukkan bahan2 yg lain ;) dan roti pita ini bole diletakkan di tepi dahulu.

sementara itu, ambil daging/ayam cincang td. gorengkannya supaya masak. letak sedit garam secukup rasa.HAHA letak di dalam mangkuk dan gaulkan dgn sos ;)

di mangkuk lain pula letakkan sayur-sayuran yang anda suka,sprti timun dan carrot..*tu je yg saya suka* anda juga bole letak bawang..kobis..tomato atau sayur2 lain.*jawabnya kebab sayur lah yg anda buat* HAHA gaulkan sayur2 tersebut bersama mayonis..

ambil roti pita yang dah ade lubang..msukkan daging/ayam yg dicapuru sos td bersam sayuran yg bercampur mayonis. tadaaaaaa!!! kebab anda sudah siappp!


selamat mencuba. mungkin orang lain ade care yg lain.tp ini alah cara pak kapli ;)) enjoy yea!

love!



Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam