ralat sebab tak tegur kawan lama.

bismillah.,

hari ni hari yg ermm boleh dikatakan moody jugaklah bg aku. ekekeke poyo tak kehabisan aku nih. mula2 bangun awal pagi untuk solat subuh. lepas solat bla bla dan bla, aku termenung atas katil. nak buat ni. ermm..cadangnya tengah hari nnt, nak makan kfc. amboi, belum sarapan lg tau dah fikir tengah hari.

termenung lebih kurg 5 minit macam tu, akhirnya terlentok. hikhokk. bukan apa. kalau dekat rumah kuis sana, boleh lah buat macam2. nyapu ke. mop ke. jemur bawang ke. eh? hahaha tp kat rumah ni, kak rahmah ade. semua dia dah buat. *terserlah kemalasan disitu yee*

lepas dah beberapa jam terlentok *hihi* bangun. bangun2 je t'dgr suara kak ca (kakak ipar) dan kak rahma sedang ketung ketang masak sarapan. I memang princess. bangun2 je terus makan. hahaha. ahhh kemaluan apa ini aku beritahu korg! arghhh.

mkcik2 zaman sekarang, nak pilih menantu, mesti tnya budak prmpuan tu pandai masak ke tidak. arghh. saya rasa stress ye disitu. hahaha motif? tgk ibu. dia tak tanya pun kak ca pandai masak ke tak. lepas dah kahwin, kak ca blajar sikit2 masakan ibu. dulu kak ca reti masak yg gitu2 je. *bisik* maklumlah family aku ni orang nogori. haruslah mknn pedas2. kak ca pun belajarlah masak mknn yg pedas2.

jap! aku tak faham sekarang apa motif mak mertua dgn post kali ni. -.- melalut lagi husna. lepas dah mandi makan dan sebagainya, aku pun mulalah buat esaimen. cehhh. tak boleh terima! haha. aku buat dua ayat je. selebihnya main twitter dan juga facebook. hihi. jgn salahkan ibu yg mengandung!

kita cepatkan cerita, pukul 1 dah lapar. tde siapa sediakan mknn lagi. aku dah nak jd hulk dah masa tu. tanya kak rahma zohor dah masuk ke belum. sbb lps solat nak keluar. tak boleh jd mcm ni. kredit pulak, dua-dua fon - RM0.07 sen. telefon blackberry pula tde battery. charger pulak tak boleh pakai. tak tahu lah antara charger atau telefon tu yg dah nazak. arghh stress.

lps zohor, tukar bju,..terus keluar. beli topup. masa nak beli topup tu, kak ca tepon. ajak mkn kat full house. makanya babai lah kfc utk hari ini. jadi dgn keadaan diri saya yg selalu sesat di atas jalan raya, saya telah membeli touch n go! yabedabeduuu!. dulu ayah nak bg banyak kali dah. tp aku nak rasa berdikari sekali sekala. hew3. tahaaan je.

lepas mkn, jenjalan dkat wangsa walk skjap. bosan. ramai budak skolah. haii budak skola! selamat bercuti :) beli buku hlovate utk dijadikan koleksi dan vrooomm balik!. masa nak bayar tiket parking tu, aku beratur belakang kwn skola lama aku.

dia tak perasan. dia dengan awek dia. isteri maybe. husnu zhon sikit. hahaha. awek la. haha. tapi. aku tak tegur. aku takut dia tak kenal aku. aku tak suka bila aku tegur, tiba-tiba, dia dah lupa siapa aku. padahal aku tahu, mana mungkin kami saling lupa antara satu sama lain. kawan kamceng kot dulu.

kami kira macam satu geng lah. rapat. ingat tak pasal periksa upsra? ha dialah yg aku bg tiru jwpn aku tu. nama pun kwn baik. haruslah saling bekerjasama dlm dewan peperiksaan kan? haha. dulu masa skola, kalau ada cuti, kami keluar sama. ramai2. satu geng. jgn salah sangka.

aku bukan sombong tak tegur. tapi aku takut. sprti yg aku kata td, takut dia dah lupa aku. lagipun, dlm kami berenam, aku sorg je yg tak rapat sgt dengan lelaki. sebab aku masuk skola agama. semua kwn2 lelaki, macam..ermm macam.."eh ustzh tak boleh itu. eh ustzah tak boleh ini. mana boleh duduk rapat2 ustzah. alaa ustzah,jgnlah ortodok sgt."

korg rasa kalau korg kat tmpt aku mcmne? rasa mcm nak baling kasut tumit tinggi mak kau kat kepala dia kan?damnnn you! shutttaaap! haha. tapi, aku diamkan aje. dah nama pun husna. mana pernah berbaik dgn lelaki. dekat sekolah menengah pun macam tu. jadi, semua tu tak memberi apa2 kesan pun dekat aku.

cuma, bila aku dah masuk kolej ni, aku lain sikit. entah. tak tahu mana silap dulu dan sekarang. kenapa dulu "husna dan lelaki" sgt mustahil utk didengar. entah. smakin matang mungkin. eceehh! hahahaha.

agak ralat jugaklah, sbb tak tegur. sebab dulu, kami rapat. sekarang, aku letakkan jurang yg sangat sangat sangat besar sebab apa yg mereka telah buat. kalau kau boleh berbaik dgn putera smakl husna, takkan kau tak boleh berbaik dgn kwn skolah rendah?. hmmm. nak kahwin lah mcm ni. eh? titibe! hahahahaha.

lepas dia pusing belakang, dia nampak aku . "eh, husna!" ohh ingat lagi dia dekat aku. kan aku ckp, kami tak pernah lupa satu sama lain. "hai, amirul. aku tak reti nak tegur td.haha" dan aku terus berlalu, bayar tiket dan terus masuk kereta. kenapa mcm tu ye husna?.

perubahan. masa dan tempat. entah. umur meningkat mungkin. malu menebal. nak jadi muslimah, pakaian tak menggambarkan muslimah tapi. jersey manchester united! heyy not bad! size M !

no matter what, i still do love them. masa aku dicaci dikeji sewaktu tingkatan 1 dan 2, mereka tetap memberi sokongan :) kawan. ada yg datang dan ada yg pergi bukan. hargai semuanya.


mcm tu lah cerita utk hari ni. dekat chatting, mmg nmpk mesra kadang2, aku dgn kwn2 lelaki ni. nampak. nampak. hakikatnya. ha. ha. ha. tgklah mcm td. tak tanya kabar. tak tanya skrang blaja mana. husna si sombong. ermm. sesuai mungkin....

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam