mana2 pun boleh.asalkan bahagia :D

bismillah.,

kita pun tak tahu nak tulis apa sebenarnya. tapi kita nak jugak post. nak jugak! nak jugak! *hentak kaki*


nahh. amik lagu ni. utk awak awak dan awak semua :) yg kenal kita. yg pernah cakap dengan kita. yg pernah rapat dengan kita. yg pernah gaduh dgn kita. yg pernah gurau dgn kita. yg pernah tweet2 je ngan kita. yg terbaca blog kita. nahh amik amik lagu ni :)

jgn tanya kita kenapa kita suka lagu ni. lirik dia mungkin. tak ada kene mengena dengan pakwe sarawak ke ape ke. harap maklum. kita nak jugak pakwe mcm james bond. atau yg suka main tembak2. pastu lawan2 org jahat. pastu bawak kereta drift. ouhh husna dipengaruhi cerita org putih. ouh.

pernah tak korg rasa..,macam something. yg bila korg dah cuti lama. dah hari2 hangout dgn kwn2 lama, tiba2 kene balik tmpt korg balik. rasa mcm. urghhh taakknaaakk! kan? kalau family lain lah. tiap hari telefon. tiap mggu balik rumah. sbb dekat kan. kalau jauh sampai ke mesir nu ha..,mmg aku bwk ayah ibu skali woiytt..,HAHA aqil, ilman, abg, kak ca, atuk wan..dgn kak rahmah sekali aku angkut!. biar semua ada depan mata. hihi. comel pulak. kaitan? -.-

bukan nak cakap dekat Kuis (sbb aku kuis. korg tmpt blaja korg lah kan) tak best. best sangat. cuti ni pun, aku rindu jugak mereka. rindu budak2 tingkat 10. rindu budak2 kelas. rindu itu rindu ini. rinduu..siapa kata aku tak rindu. ecehh..haha.

tapi tu lah., ermm dengan tak sempat jumpa yg lain lagi. cuti masing2 dah lain2. yg sama cuti pun tak sempat jumpa. banyak sangat halangan. ada yg kerja. ada yg amik lesen. macam2 hal. masa kita gi sekolah, tde sape pulak pergi. tp masa kita tak pergi..time tulah ramai perg. BENCI. hahaha.

tak dapat jumpa eka lagi. ermm. cheno. budak2 matrik yg tgh prekse lg. ahh frustnya sbb tak dpt jumpa semua!

kita tahu..awak semua lagi rindu kita yg unik lagi anje ni. hikhik. tapi satu je kita ingatkan. jangan ungkap rindu dgn kwn lama di hadapan kawan baru. faham tak ayat kita yg tak berapa nak ayat ni. ni bukan 'Ayat' kawan dayah tu. bukan bukan. ni sentence. ok?

cuba letak tmpt masing2 dekat tmpt org yg merasa. kalau saya, saya tak suka..saya terasa bila..kwn baru kita ckp..

"dekat sini aku tde kwn. aku nak kwn2 lama aku balik"

"ahh kawan lama jugak yg terbaik"

"dalam banyak2 kawan, kawan skolah rendah yg terbaik"

saya tahu, kadang2 saya buat jugak. ckp jugak ayat2 atas ni. tapi bila benda tu kena balik dekat diri saya..saya macam.."urghh siapa aku pada kau." awak2! ingat tau..masa kawan2 lama awak tak ada, tapi dia (kwn baru) ada. dia yg tanya awak dah mkn belum. dia yg jaga awak, kalau awk demam. dia yg pergi kelas sama2 dgn awak. dia jugak yg tidur sebilik dgn awak.

pesanan utk diri sendiri juga. saya dengan khaleeda slalu jugak cerita2 pasal sekolah. rindu itu rindu ini. tapi, kami tak perasan..ada ain dekat situ. saya tak tahu sama ada dia terasa atau tak. hati kami lain. rambut sama hitam. hati lain2. kalaulah saya jadi dia, mestilah saya terasa. sangat.

ayat2 atas ni pun atau seangkatan dgnnya, bukan hanya kene jaga di mulut. zaman dah moden. haha jaga2 jugak di facebook dan twitter. twitter esp. kalau kita tak selesa, kita jgn bgtahu masalah kita dgn kwn2 baru yg mungkin dah rapat. tapi awak jgn pula terasa nanti kalau dia tak ceritakan masalah dia pada awak. kira fair lah kan?.

AND VICE VERSA.

jgn pulak tulis dekat twitter, "setelah 18 tahun hidup, kini aku jumpa sahabat sejati" / seangkatan dgnnya.. apekahh?? mesti..konfem..kwn2 lama awak terasa. mana tahu. mcm cerita ain di atas. kita tak tahu apa yg ada dalam hati org, apa yg ada dalam kepala otak org. kita tak tahu.

dan..

jangan sebab, kita tak tahu apa yg org rasa, mmbuatkan kita nak buat org terasa dgn ayat2 kita. <--- ayat kurg matang disitu. HAHA.

saya tulis bukan sbb saya terasa dgn org. tp sebab saya salah seorang yg selalu ckp ayat2 ni.contoh lain  "taknak..taknak taknak balik kuis. kuis tak best. kuis tak mcm smakl. kuis tak itu..kuis tak ini.."

habis tu awak ingat, org lain nak balik kuis..jumpa awak. urghh. dieorg pun ada skola lama dieorg. jadi dlm hidup ni, sntiasa kene give and take. ingat ye adik2..give and take. hahaha

biar dalam hati, kita simpan sorg2..mana satu kawan yg terbaik. mana satu sahbat sejati. saya percaya..kita bukan hanya ada satu kan sahabat sejati. ye. memang sahabat sejati susah nak dapat. tapi percayalah. kalau bersahabat kerana Allah, pasti semuanya sejati.

haha..mana boleh saya lupa mereka2 ini..

 
lagi2 mereka yg di bwh ini..jatuh bangkit saya..haihh
 
smakl tak pkai purdah. ni majlis smbutan hari guru :)
 
 
tapi sekarang, saya pun ada mereka juga..
 
 
dan merekaaa..
 
 
 
kalau boleh, hargai semua org di sekeliling kita. dan kalau boleh, saya pun nak berkenalan jugak dengan kawan2 kepada kwn2 lama saya. mana tahu, ada yg lagi unik daripada saya. ehhhh mana bolehh! kita je! husna je. husna power je! cuna je! amirah je! kita nak jadi yg paling unik antara semua! *flip shawl* hahahaha

post tulus ikhlas daripada saya,
you-know-who.
(eh,bukan voldemort ea!)
 
:))

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam