lantak pi laa.

bismillah.

saya sudah kekurangan tajuk. jadi saya letak ah title yg tiba-tiba bermain,berlegar-legar serta menari-nari dalam kepala otak saya ini.

dah lama tak cerita2 kann. ermm sementara tade org kat rumah ni..baik saya bukak belog ni. kalau tak..tak terbukak! ouh i mean cerita pasal life saya lah. bukan pasal politik or whatever. hew3!

1) kawan

oh my malayy!! eh? haha. para suatu malam saya tgk cerita korea. lepas tu saya tertidur. sebab masa saya tengok tu pun gaya saya mcm dah nak tidur. dah siap2 tutup lampu. and dah duduk bawah selimut. ermm tak sampai separuh je dah krroohh krroohh. lepas tu tiba2 ade member kol. saya pun tak tahu mcmne saya boleh sedar. sebab kalau saya tidur..saya tidur mati! sungguh.

dgn keadaan roh baru masuk badan, saya pun angkat telefon tu. yg tertulis kat fon tu acik ekna. saya kan mamai. tak dapat interpret sape si pemanggil. bila dah hello je..ena terus serbu. tp dia ckp relax je. mcmni :

ena: cuna..eka dah balik belum.

me: ha?

ena: eka..dia dah balik belum?

me:ha?

ena: (mgkin dia tahu aku mamai.dia tetap tnye aku) eka..die ade dgn kau ke?

saya yg separa sedar tu pun tgk lah sblh saya. sumpah takut!

me: (sambil duduk) ape?!! eka tak balik lg? betul ke?

ena: a'ah..eka tak sampai lagi.

me: ha? mana dia. (eh? aku pulak tnye org.haha) dia tak balik lagi? (bangun sambil bukak lampu)

~the rest is history~

saya nak bgtahu lah..masa saya dah sedar sepenuhnya tu..jantung saya..mak aihh. mmg tak bole nak kata apa la.kau tahu..rasa mcm nak terjojol keluar tu. saya tak pernah lg rasa perasaan mcm tu. so,mmg takut + cuak gila lah! mcmnelah perasaan ibu yg kehilangan anak tu kan? na'uzubillahiminzalik.

2) persoalan


masa pergi kelas semalam, tba-tiba kawan saya tanya.

fren: husna,date tu haram ke?

me:ha? date? kurma ke dating?

fren:buat muka annoying..dating lah. takkan kurma kot.

me:err ha? haram ke tak? err asal tiba-tiba kau tanya?

fren: tadelah kawan kau kata..lepas ni kalau dia nak keluar dgn lelaki..dia tak boleh bgtahu kau.sbb nnt kau marah.

me: (dalam hati..'mcmne nak jwb ni') err haram..sbb nanti berdua-duaan..pegang2 tgn..err (jwb dgn nada perlahan) aku tak nak tanggung dosa dgn dieorg.

fren: oh yeke?

~lalala~

kadang-kadang saya tahu hukum sesuatu benda. tapi saya takde kekuatan nak jawab. kadang2 saya tak tahu hukum sesuatu benda tapi org sekeliling expect saya boleh bg semua jwpn..sbb saya budak skola agama.

lain kali..kalau nak tnye saya..sebelum tu kene cakap dulu ngan saya..yg awak semua nak jwpn betul..bukan jwpn bodoh. i mean..jwpn bodoh tu mcm..

A : eh knape kau pkai tudung?

B : nanti rambut aku rosak kene cahaya matahri.

ha..mcm tu lah contoh jwpn bodoh. hew3! lg satu..jgn terlalu expect budak skolah agama ni boleh jawab semua soalan agama tau. kadang-kadang dieorg ni bangang jugak. otak ke laut sikit~

3) twitter


saya ade twitter. kalau nak stalk boleh cari saya di @cunanaa. tapi kalau tak nak stalk pun tape. lagi bagus. kurang perselisihan faham.hehe saya suka merepek dekat twitter. ye saya tak bg tazkirah. saya tak bg motivasi. saya tulis apa yg berlaku dlm hidup saya. kiranya tu belog no 2 saya lah.

kadang2 setiap minit saya tweet. kadang2 setiap saat saya carik ayat nak tweet. kadang2 saya dengan kawan saya malas nak mention satu sama lain. dsbbkan kami malas nak mention satu sama lain..makanya TL followers saya akan banyak dgn tweet2 saya yg kadang2 mereka sendiri tak faham.

dan saya ada kwn lama. kwn lama ok! dia slalu tweet "diam ah" ataupun "cukup2 lah tu penuhkan TL aku" ermm seperti biasa sayalah manusia yang akan terasa di muka bumi ni. sebab saya rasa ayat tu utk saya..walaupun dia tak letak nama saya. tapi kalau bukan utk saya pon saya masih lg tak puas hati dgn dia.

twitter ni senang. kau nak usha dia..kau follow dia. kalau kau taknak usha dia..kau unfollow dia. kalau kau rasa dia annoying..kau unfollow jelah. tayah nak banyak bunyik. normal lah tu. twitter tu hak milik dia. suka dia lah nak tweet ape. and saya pung tak pernah paksa org follow saya. contohnya:

tiba2 satu hari fizo asik mengretweet je fans dia punya tweet. wa dah la bengang. sakit hati pulak tu. tweet wa die tak nak pulak retweet. makanya wa buat decision tuk unfollow dia. tp esok tu wa follow balik sbb dia dah tak retweet fans dia dah.

sbb tu saya tak private. sng org nak stalk saya. ehh? hahaha


4) form six


sebelum tu saya nak cakap tabah dekat enanemo sayaa! anyonyonyo. k,stop it! dia hebat sbb kene ujian tu. waaah. tape ye enanemo!! bebigurlzz ade je kat sini..pape roger kteorg. tweet2 tanpa mention nama pung boleh. biar semua org sakit hati. sape suruh follow kitew kan?! hihihi *gelak gedik gila nak mati*

ermm pertanyaan anda semua. saya masuk ke form six. saya dah beli barang belum. saya skola mana. blablabla.

maaf yee saya tak dapat jawab lagi pertanyaan anda semua. insya Allah..nanti saya jawab. saya tahu awak semua suka ambil tahu pasal saya. awww! daebak! haha tapi tggu semua selesai dulu yee. sebab buat masa sekarang..saya pun tak tahu lagi jwpn dia. dan saya harap saya dapat membuat keputusan yg terbaik nanti. 

mungkin saya masuk..mungkin tidak. ermm entah. HAHAHA.

5) penutup


hehehe. penutup pun nak tajuk besang2 jugak! hoho. semoga hari2 anda ceriaa! and semoga anda semua senyum selalu walau apapun dugaan melanda awak! hew3! mcm ucapan nak bg tuk mjlis perpisahan!


love yea,
amirahmaira :)

Comments

  1. otak ke laut ~ bukan ke laut , dh masuk air laut ;p hahaha. sorry call kau malam buta , ak tak tau nak call sape dah. hehe peaace ^^

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam