hai kawang-kawangg! *lambai tangaan sambil buat muke syomel*

bismillah.,

awok2 semuaaa! haiii! dah lama ta bukak belog ni. hew3. baru seminggu ah. makcik saya duduk rumah ni. so saya segan ah nak update depan dia. gah3!

banyak sebenarnya nak ceghitaa, tapi saya dah lupa ah cerita2 tu. wuwuwu sadissnya! ouhh. ok dah tahu dah!

ermm hehe. suke leteew na baca. ermm saya tak dapat matrik. dapat form 6. form six dekat sekolah methodist boys school. tak masuk. upu pun ta dpt. tggu rayuan. masuk kuis (kolej universiti islam selangor). lalala~ the end. hehehe

ermm wayang saya sihat semuanya. sekarang ni semua cite org putih saya dah khatam. setakat cte melayu,cina tamil uh..tggu astro first ah. hew3. sape nak lawan?

next...

dalam satu situasi:

makcik saya tgh duduk depan komputer layan facebook. you know Facebook? yeahh. pastu dia nmpk kakak sepupu I punya kawan. lelaki. ermm. dia tanya kakk sepupu I yg mana saya letak nama kak mir. dia tanya..lelaki ni dah ade makwe ke..umur berapa..belajar dekat mana..lalala.

saya baru lepas mandi,masuk bilik. tiba2 makcik saya..

mkcik : dik,ni ha R ni. hensem mkcik tgk. kau nak tak dik?

me : haaa? soalan ape tu? (dalam hati..'tau ah aku tde pakwe..jgn ah kenenkan ngan org yg aku tak knal')

mkcik : alaaa amik la dik. meh mkcik tulis kat dia..yg mkcik ade ank buah yg nak jd peguam syariah.

me : wohoo wohoo peguam2 syari'ah jgn menmain ea..tak tentu lg tu. tape ahh. kita tak na..haha (sambil gelak2 malu -.-)

mkcik : alaa dik. cuma kau tgk gmba ni ha..(sambil tnjuk gmba2 R) hensem kann? machoo je.

me : sbnrnye mkcik kan yg nakk? haha hensem tu subjektif ah cik. ta tahu na ckp dia hensem ke tak.

lalala~

haisyy. tahu lah dalam ramai2 sepupu tu aku sorg je tade pakwe. jgn ah buat aku cenggini. hehehe cuba korg bygkan..sepupu aku yg dah dewasa ade 11 org termasuk saya..saya sorg je tade pkwe. hahaha bapak suciii! tak gheti ah berpakwe2 ni. geli. tu lah tak matang lg kot. kah3!

sbb tu smua mkcik aku na kenenkan ngan org mana entahh. haihh aku yg segan.haha

post pakwe ni macam sarkastik kan? ehh takk. saya tak sedih pun. sbb rasa cinta atau nak bercinta tu tade lg. setakat suka main2 tu bnyk ahh! hahahaha. aku rasa semua lelaki mcm abg aku. yg suka layan aku mcm budak2. haa mcm tu laa.

next...


rapat dengan kapel lain yee sayang. saya rapat dengan dia..tak semestinya saya ada perasaan dengan dia. awak rapat dengan Y, tak semestinya awak bercinta dgn Y..kan? 


takkan lah kalau budak ni rapat dengan ustaz..maknanya dia bercinta dgn ust..tak kann? hagak-hagak laaa.. haha 


mcm tu lah sayaa..saya rapat dgn b tak smstinya kami ada perasaan. taakk. rapat. je. err? faham? geli pulak aku tulis post ni. -.- 


*buatmasasekaranglah.  


next...


huk3. masa cakap dekat ena pun saya dah sayu. tapi abah ena setuju. awww mintak2 ena dapat bawak dua-dua sekali.

mintak2 ena dapat buat double degree. mintak2 ena dapat teruskan cita-cita aku. mintak2 ena dapat bawak. mintak2 tade kesusahan yg menghalang dia. aamin..

haihh sayu je bila ingat ust abduh nasihat suruh ambil double degree..sayu je bila ingat akk2 double degreee bg perangsang/bg cara2. siapa yang tak sayu. tipu ahh. tapi mungkin ada hikmah nya. mungkin kalau saya amik saya kantoi tgh jalan ke. atau kalau saya amik..saya tak dapat bawak ke. tape..saya redhaa. 

saya bukan berputus asa. cuma saya hanya beralih ke tepi sedikit. tak lah. mana boleh saya putus asa. kalau saya nangis air mata darah pun...kalau tak dapat jugak UIA tu..tak dapat. tayah nak hover touching ahh..haha

lagipun saya kene tunjuk saya kuat. sebab kalau saya lembik..nanti hati saya malas nak beljar. haihh mana bole cenggitu. tak bole tak bole. nak buat apa kalau tak beljar kann?. jadi..mari teruskan cita2 bersamaa!

ingat ye ena! buat elok2 double degree tu. nanti awak dapat jd peguam civil ngan peguam syariah. wehuuu seronoknyaa. time konvo awak nanti..kita nak tggu luar dewan. nak bg bunga! haha sweet kann?! -.-

pada yg tak tahu..haha double degree tu..kita ambil undang2 civil dan juga undg2 syaria'ah. beljar undg2 civil lebih kurg 3/4 tahun + syari'ah setahun/2 tahun. dapat lah double degree. maknanya..sekali kita degree..dapat dua course. faham tak? double degree ni ade dekat UIA je. kat tmpt lain tade. sbb tu saya pass kan dekat ena. hope ena berjaya dlm ni!


wuwuwu. dah sayu dah..mari lah kita noktahkan post kali ni. adioss~

love yea!

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam