post seorang pembongak.

bismillah.,

jap ea..


rasa macam dah lama tak letak muka anak2 buah aku kat sini. ehh aku memang suka capub anak buah. biasa leerrr. hehehehe

ok masuk kepada agenda yg sebenar. tadi saya pergi buka account Facebook saya. buka2 je, saya terlihat gambar ni..


nasib baik saya TAK minat abe fizo ni. tapi saya sebagai seorang yang BUKAN peminat dia pun terpaku tgk gambar ni. kawan2 sayalah yang minat dia ni. nak tahu sape?.. ha bdak2 bwh ni haaa..


lagi2 budak dua org ni..


saya pun tak faham kenapa diaorg minat sgt ngan abe fizo nih. tapi setelah saya melihat gambar tu..saya sudah dapat jwpn yg pasti! sebab dia hensem. ermmm nanti saya tanya mereka mengapa dan bagaimana mereka boleh minat ea!bukan saya tak tahu,ramai lagi anak2 gadis yg minat dia. eleeh..pui! hahaha

tapi sampai sekarang saya TAK minat dia. bukan apa. saya ni jarang lah minat artis2 ni. sbb kalau dieorg tak popular..dieorg pun macam kita jugak kan? org pandang setengah mata pun taaak. HAHA

ni perbualan seorang pkcik dgn anak dia..

ayah: nak..dah siap belum barang2 nak masuk asrama?

anak: belum..kejap tgk Facebook jap. (anak tu tgh bukak facebook abe fizo)

ayah: (tba2 tgk fb anak itu skali) kalau kamu nak kwin dengan fizo bole..tapi pastikan habis belajar.

anak: (gelak tak ingat dunia) betul? betul? ok yah..jom balik asrama sekarang! nanti ayah tempah U semua..bole? 

pembaca: =='

berbalik kepada cerita abe fizo td..

sebab tu lah ALLAH menyuruh kita semua menjaga pandangan. dari mata turun ke hati..dari hati..eh saya tak pandai buat ayat. kui3 :p


firman Allah.

“katakanlah kepada orang laki-laki beriman, hendaklah mereka menahan pandangannya dan pelihara kemaluannya. Yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka dan sesungguhnya Allah maha mengetahui apa yang mereka perbuat.’ Dan katakanlah kepada wanita yang beriman, hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kemaluannya.” (QS.An-Nuur [24]: 30-31).

mata adalah anggota tubuh badan yg paling senang utk membuat maksiat. jadi, marilah kita sama2 menjaga mata sekaligus dapat menjaga hati daripada terjerumus dalam kemaksiatan. (patutlah BM aku tak A+) hehehe

baik lelaki mahupun perempuan. sama-samalah kita menjaga diri kita sendiri. bak kata bahasa kasar.."nanti kubur lain2. tade sape nak tolong engko!" so kadang2 ada betul gak kata2 tu. kalau payah sangat nak berubah kan..kau bg je ayat ni! haa padan mukaa! (gilaaah kejam aku. haha fail jd ustazah!)

saya selalu cakap dekat kawan2 saya yg bila nampak abe fizo..dieorg akan rasa tak tentu arah. hahaa (kwn2 aku baca ni..matikk aku!) saya suruh mereka beristighfar. 

syaitan ni ada dekat mana2. janganlah pulak kita persetankan syaitan2 nih. faham? utk lebih memahami..jgnlah pulak kita hiraukan syaitan2 kat sekeliling kita. lawan syaitan tu. dia memang sengaja suruh kita pandang mamat2 hensem mcm crush sayaaaa. urgghh bnci tau. lepas tu bila kita baru tahu crush kita ade awek..rasa nak bunuh diri je. #eh? hahahahaha

sebab tu lah..kita tidak digalakkan letak gambar2 dekat facebook twitter blog atau di mana2 saja. jgn ikut saya. saya memang! kalau rasa gambar tu syomel..mulalah nak upload masuk belog. tak pun masuk Facebook. kalau tak comel.."tape simpan dalam komputer je". ahakss!

mana kita tahu..gambar2 kita yg 'syomel' tu boleh buat seseorang tak tidur malam kann? hehehe nasib aku tak pernah tenung gambar crush aku. watlek watpis jee. (aku rasa td cte pasal abe fizo..asal tba2 msuk crush aku ni??) apa pun tak bole aku ni =='

jadi kesimpulannya..jaga mata. paling penting! jaga mata. dengan menjaga mata kita dapat menjaga hati. apabila hati kita terjaga maka iman kita juga akan terjaga. tak percayaa? buatlah. saya pun belum try lagi. cakap je lebih. hew3!

sampai sini je coretan saya. semoga kita berjumpa di lain waktu ! adioss!

assalamualaikum!

love yea!

haha kan saya cakap..saya ni tak serupa bikin. bagi tazkirah punya baik..tp still buat jugak.letak lg gambar.hahaha100x 

Comments

  1. Bangkai. Oooooo ini kerja kau ye cik husna khabri ?! Haha mengong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe jgn salahkan ibu yg mengandungg~

      Delete
  2. abg fizo x bestlah....lagi handsome pemain bola apex tu (tiba2 menyibuk)...anyway, anak buah awak sgt comel dan hensem...metsi abang awak hensem n kakak ipar awak lawa kan?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam