jagalah hati

bismillah.,

sebenar benarnya, saya adalah org yg tak layak untuk menulis tentang ini. sebab saya sedar, bahawasanya saya juga tidak pernah menjaga hati saya. saya juga seorang perempuan biasa yang bukan solehah, muslimah mahupun 'baik'.

malu sebenarnya nak tulis post sebegini untuk kaum sejenis. lagi malu untuk menyatakannya dengan kaum lelaki. hahahahha *gelak terbahak-bahak* ok. cover ayu balik.

awak, (saya malu nak cakap) hahaha. sebelum kita berkawan, dengan lelaki mahupun perempuan, letak dahulu benteng di hati kita. keraskan hati kita, agar dia tak mudah jatuh. set in your mind. tak susah wak. kalau awak selalu buat mcm ni.....


comel kan gambar ni. sumber google. haha. tipulah kalau saya cakap saya tak rasa bagaimana yg awak rasa. sebab pada hakikatnya saya pun perempuan juga seperti awak. dan sebab hati saya pun tak berapa nak kukuh jugalah saya mempunyai ramai crush. dekat masjid ada sorg, dekat kos ni, ada sorg. dekat kos tu ada sorg. jumpa tgh jalan ada sorg. ha macam mana? haha.

awak, saya tak tahulah nak tulis apa. haha. saya blur pagi2 ni. haha. nah lah awak, saya tolong carikkan gambar. saya tak reti lah nak tulis bab2 ni. kalau bab crush, saya retilah. hahaha lagho sangat!

comel kann!! ekekeke. kesimpulannya, awak jadilah mcm ni. hahaha. saya pun tak retilah. sebab saya pun bukan antara yg atas ni. haha. saya kalau suka org tu, suka stalk,suka perati kan. haha. lepastu bila dapat tahu dia ada makwe, kecewa sndiri. apa punya perangai entah saya ni. hahaha. 

haa. gambar lepas ni, saya rasa sesuai untuk semua lapisan umur yg sebaya dengan kita ataupun lebih sikit. 


haa. doalah. lagi satu kan, awak2 kan, satu tabiat buruk saya kan, saya suka jeleskan orang. sangat suka. tanyalah kawan2 berhampiran. lepas saya dah jeleskan org tu kan, saya akan rasa bersalah. haha. pastu saya pun fikir, "apalah org fikir pasal aku erm" poyo kan. saya rasa sekarang, saya kena kurangkan tabiat tu. saya rasa saya tak patut buat org jeles, sebab saya tak suka jeles. rasa mcm sakit kan! hahahaha. 

sekarang saya pun tak tahu nak percayakan siapa dlm hal ni. saya rasa saya perlu percayakan diri sendiri sahaja. hahahaha. Ramadhan dah nak habis :( perlahan-lahan dia tinggalkan kita kan. jangan sia-siakan hari2 terakhir ni. mana tahu, tahun depan kita tak berjumpa lagi. 

peringatan untuk diri sendiri.

i think the answer that suitable for them is "you dont like me at all" instead of  "you dont like them". hati perempuan. lembut. hati saya je lain. sebab dah ada besi. haha. 

oklah. selamat menjaga hati semua. ingatlah bahawa 'kadang-kadang perkara yang kita suka bukanlah sesuatu yang baik untuk kita dan benda yang kita tidak suka baik untuk kita'

rasa macam poyo campur menggelabah sangat. haha. penat saya jadi sopan santun dalam post ni, saya harap semua org membacanya dengan gaya sopan dan santun juga. bukankah islam mengajar kita supaya bersopan ? hahahahahah. 

and one more thing, please, dont ask guy who they like. pretty pleaseeee. benda tu memalukan kot. situasi yg sama terjadi masa saya sekolah rendah dulu. budak prmpuan suka berkumpul dekat meja kami, dan tanya soalan maut tu dgn kawan di sebelah saya. masa tu, saya yang rasa malu. apatah lagi sekarang ni umur kita dah sembilan belas tahun. 

bukan apa, nnt dia bagi jawapan yg bukan nama korg, apa rasa? kecewa kan? jadi jgn tanya. hahahaha. *kejam* sorry sorry. 

assalamualaikum! 

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam