food

bismillah..

sekarang kan, kita nak letak tajuk satu perkataan lah. barulah mcm org tertanya-tanya kan. dia ni nak ckp pasal apa senanya. hahahaha.bijak kan?

tapi, kalau dah letak satu perkataan tu, sudah pastilah org yg nak baca tu tahu ye dok. contohnya aku letak "kampung". mestilah aku nak ceghita pasal kampung. duhh. apa2 lah.

daripada dulu lagi, eh bukan dulu tapi daripada sebelum puasa lagi, kita dah mengidam makanan2 ni. maknanya ni bukanlah nafsu puasa, tetapi nafsu diri sendiri yang sentiasa inginkan makanan  -..-

nak tutty fruity!

nak dunkin donuts. bavarian dengan chocolate! klasik sangat kan. sebab sekarang org dah tak mkn dunkin donuts. org mkn big apple lah. krispy lah. j.co lah. tapelah. I suka gula dia yg kaler putih tuuu. ihiks.

nak dominos.
ini tak payah cakap. aku rasa setiap minggu aku berzikir si dominos ni. dapatnya tak jugak. sedih tahuk sedih. lagi2 kalau dapat yg cheese lebih crunchy tu. yg kena tambah rm3 tu. lepas topping dia pepperoni ke, ataupun yg tak banyak sayur tu. nenas tape. sedap. ahhh lepastu side dish dia chocolate lava tu. dgn banana piza tu. *pengsan*

ice room.
dapat yg bandung punya. mantaaappp!

chatime.
yg stlobeli au-liat tu. terbaik.

nandos.
tp, haritu dah berbuka puasa dgn dieorg makan nandos. so, tak kempunan lagi lah. sebab dah tertunai kan. hahaha.

fries yg dekat mid valley tu. yg satu mangkuk lapan hinggit tu. ekenaaa aku pun boleh goreng sendiri.

eskrem. segala jenis aiskrim. dap dap dapnyaaaaa!

pavlova!
ahh. prnh rasa yg tak sedap punya je. nak yg sedapya. yg ada stroberi ke. anggur ke atas tu. kiwi ke. nyumnyumnyum.

cendol!
susah lah nak carik cendol. kita nak cendol yg tepi jalan tu. dimakan bersama sama dgn rojak. ahhhh. tp nak yg bersih punyaaaa!

banyak lagi sebenarnya. tapi, terlupa. hahaha. aku ihh, pantang betul kalau org post mknn ni. nyiraap. lagi2 dia post, yg dia dah dapat makan! woii. bagi sikitlah. tak baik tau buat org terliur.

kita teringinlah keluar tengah tengah malam kan, lepastu buat program jalan jalan cari makan versi syok sendiri. hahaha. seronokkan. tapi anak dara tak baik keluar malam2. tapi aku ni, kalau ada geng, hihi keluar je.

ibu ayah jenis yg tak keluar malam. eh, aku pun sebenarnya. malas lah nak keluar2 mlm ni. nak pakai itu lg. ini lg. dah siap2 pasang baju tidur nak kena tukar pulak. eee tak kuasa. hahaha. tapi kalau dah kempunan nak makanan2 atas ni, tak kira. sanggup gosok baju kurung. eh? tipuuuu. hahahaha.

kan selalu org keluar dgn adik beradik kan. beza aku dgn abg aku 12 tahun. masa dia 20 tahun aku, 8 tahun. jadah dia nak bawak budak hingusan gi keluar malam2. memang ayah ibu tak kasi lah. ermm sebab tu masa dulu2 tak ada bonding time dgn abang :(

sekarang pulak, teringin curi2 keluar rumah kan. hahaha. ambik kunci kereta senyap2. lepastu vroom vroom chow chin chow. bukannya pergi lepak ngan rempit pun. pergi makan je. tp disebabkan saya sudah diajar supaya beradab dan ciri2 perempuan melayu tu ada sikiiiiit dlm diri, maka saya tak buatlah kerja yg best tu. ermm.

tapelah. kahwin nnt, keluar malam2 dgn suami eh. anak dara je tak boleh keluar malam. isteri dara boleh. eh? hahahahahaha.

assalamualaikum :)

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam