nasi lemak

bismillah.,

malam tadi, ibu dapat kol dari kampong. sepupu dia baru meninggal. arwah baru balik kerja dengan menaiki motor pada malam hari. keadaan tu saya tak tahu. sebab saya tak ambil tahu. alfatihah untuk dia.~

tak memasal lepastu, ibu terus kol ayah. sebab nak bagitahu pasal kejadian ni lah. masa tu, ayah dekat tempat kerja. haha. ibu tanya ayah, pergi kerja tadi naik apa. ayah cakap motor. terus ayah kena marah dgn ibu. haha kelakar.

ayah memang suka bawak motor. kalau masa tu dia nak hantar ibu pergi kerja, jalan pulak jammed, dia sanggup patah balik, amik motor. haha.. aku pulak. dulu kan tak ada lesen lg. kalau nak keluar dgn kwn2, atau ada kelas tusyen ke, mesti dia hantar dgn motor. haha. kadang2 segan kot. dah pakai cantik2, sekali pkai helmet, rosak tudung.lepastu bau2 asap. gewam. tapi seronok. kadang2 ayah merempit. wohooo!

kepada pemandu-pemandu yang berhemah sekalian, berhati-hatilah dalam menunggang motosikal anda. motor kan, kita tak dpt jangka. kadang2, masa aku bawak kereta pun, aku tetiba nak terlanggar motor. tak nampak kan. jadi, berhati hati lah. (gaya cakap macam bawak kereta berhemah je. sudahlah guna laluan kecemasan. lepastu ikut rapat2 belakang kereta lain.)

k habis pasal pengangkutan. sobs. bebudak kelas menkucingkan aku. sobs. tahulah masa berkelah haritu, sosej aku hangus. sobs. bukan salah aku, dia yang hitam cepat sangat. tape korg. nnt aku belajar masak, siaplah korg. *flips hair*  (mumbling)--> lepastu nak kahwin tak semestinya kena pandai masak.kot2 suami yg reti masak.elleh. kbai. hahahaha

alaaaa. carik mat saleh lah. aku pandai buat spageti je. sedapnya. haha. letak cili api. letak hotdog, cendawan, daging cincang semua. perghh terangkat. makanan aku memang semua berasaskan cili api kan? cili api tu, benda yg wajib ada dekat dapur rumah ni. gula tak ada tape. haa mcm tulah.haha cmne nak bg mat saleh makan ni.... --'

bagi aku, org yg tak makan pedas ni, mengada. gedik. makan pedas lah baru nampak kemachoan. baru nampak kekuatan. kann. tapi aku makan pedas, gedik je lagi. cemana tu. mohon pencerahan. haha

lagi sekali, tajuk memang tak ada kena mengena dgn isi kandungan. assalamualaikum. :)

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam