you know nothing.

bismillah.

tak tahu nak tulis apa. tak tahu. tak tahu. (sambil menari tarian wechat) . betul2 tak tahu nak tulis apa. apa yg perlu ditulis. rasa dah mcm malas nak tulis. lalala kbai.

knape kena puaskan hati semua dgn hidup kita? eh salah. kenapa kita nak hidup kita kena sentiasa memuaskan hati semua orang. oh salah lagi. kenapa selalu ada org tak puas hati dgn hidup org lain? ohh salah jugak ayat. entah. saya pun tak tahu nak cakap apa.

siapa cakap aku tak matang? siapa cakap. heh. buat sesuatu perkara ada sebab kan? tak kenal maka tak cinta. dah kenal tak semestinya kau tahu semua pasal dia. aku pun rasa betullah. aku ni ada multiple personality. scary kan. kejap2 jadi gila-gila. kejap2 jadi matang. dan aku tak suka sgt bila matang aku tu dah timbul. dan selalunya, matang aku ni timbul masa dgn bdak2 yg LAGI kurg matang daripada aku dan juga bawah umur aku.

 dan, bila aku dah matang tu, aku cuba adaptkan diri aku dgn suasana tak matang, jadi kekok. rasa macam janggal. dan selalunya matang aku ni, TAK timbul bila ada lelaki. kalau boleh, aku nak tunjuk perangai aku yg tak semenggah tu, perangai yg kalau lelaki tgk, "reject!reject!" kalau ada lelaki. entah. trauma mungkin. hahaha. mcm lovephobia pulak. ke, mmg aku ada tu? hahaha. ahhh aku pun tak faham dgn diri sendiri.

orang sekeliling mempengaruhi kan. haha. tapi, gedik sebagai perempuan tu masih ada. acemana tu? tgk lelaki2 hensem.. "woahh". tgk lelaki2 baca quran.. "woahh". tengok lelaki bawak kereta putih..."woahhh". tgk lelaki2 pkai salah satu benda warna putih..."woahhh" tgk tom cruise..."woahh". haa! acemana tu? aduhh husna. aku pun tak faham dgn kondisi diri aku sekarang. ada sesiapa faham tak?

berdikari? haritu, boleh merajuk dgn kawan2, sebab dieorg tak ajak pergi masjid. what the?? hahaha *ketuk dahi* kelakar pulak. ade ke sbb dieorg tak ajak prgi masjid, kau nak merajuk,husna? tak masuk akal. kaki ada sendiri. tangan ada sendiri. pergi sendiri lah. aahh. mana sifat berdikari kau? tak selama-lamanya, dieorg ni ada di sisi kita. at one time, kau kene buat semuanya sendiri. ingat husna, jgn mengarapkan org lain bantu kita. kita kena bantu diri sendiri.

macam mana kita nak bersyukur,kalau kita masih tak puas dgn hidup sendiri. c'mon. kalau aku cerita perjalanan hidup aku, dari aku lahir, mesti semua jeles. betul. tak tipu. cuma ada 2 kelompok org yg jeles tu. 1) jeles sahaja. tapi dia masih bahagia dgn hidup dia. bagi dia, hidup sebagai seorang 'dia' sudah cukup. 2) jeles. dan nak jadi macam apa yg aku jadi. kadang2, aku jadi yg kelompok satu. tapi, kadang2, aku jadi kelompok kedua,walaupun hidup aku dah cukup. terlebih cukup.huh, manusia. aku tak ckp yg hidup aku sempurna. cuma aku sudah rasakan yg hidup aku cukup sebagai seorang 'aku'.

 cerita aku, dengan cerita kau, kau dan kau lain. eh macam ganas pulak. haha. okayh2 balik semula. cerita saya, dengan cerita awak, awak dan awak yg tengah baca ni, lain. kalau cerita kita sama, kita klon. <----- pengaruh movie. hihi. jika ada yg tak kena dgn diri saya, silalah beri teguran. teguran anda, amat saya hargai. dan saya tak akan mengambil enteng teguran2 anda. tanpa anda siapalah saya. hukhuk. walaupun anda tidak tahu apa-apa mengenai saya, tegurlah saya. manusia. banyak melakukan kesilapan.

and one more thing, matang bukan hanya pada perangai. tapi pada pemikiran. awak, awak dan awak tak tahu apa yg berada di fikiran saya selama ni. ouhh ye. lagi satu. saya memang tak reti bercakap. tak reti berhujah. saya hanya mampu menulis je. assalamualaikum.

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam