gyomi budak tak comel.

bismillah.

tajuk boleh komersial tak? blerghh husna. -.-  hahahaha.

disebabkan saya dah ada bermacam2 social network, so, saya akan tetapkan satu social network utk satu kegunaan sahaja. hiuhiuhiu. contohnya....instagram adalah untuk org post gmba kan? so tadelah saya nak postkan gmba dekat belog lg. sbb dah ada kat insta. hehe. dipendekkan cerita, saya malas nak masukkan gmba2 dlm fon ke dalam laptop. dan update blog guna fon sangatlah tidak digemari yee.......

ouhh...hihihihihi. post lepas banyak ngumpat ckgu bm. hihihihihi. lepas ni saya tak buat dah. betul. hihihi. miss, jgn lah bgtahu ckgu. hihihi. nnt saya belanja air teh ais eh :)

sekarang kan pukul 8.40 mlm, kita tgh duduk atas katil, tapi tak mandi malam lagi. kbai. hehe. siang tadi, kita dengan kawan saya pergi klcc. tgk cerita tom cruise omg omg. hahaha. cerita oblivion. tapi mcm merepek je cerita tu. haha. sampai2 rumah nampak ayam gulai kuning ibu. air liur tiba-tiba memercik mercik pulak. padahal dah makan sushi dah kat klcc. okayh selera makan mantap sangat. haha. sekarang ni tgh terlalu kenyang lah ni. tu yg tak larat nak mandi tu. motif aku cerita semua benda ni?

sambil2 lepak atas katil ni, saya bukalah youtube. nampak budak2 tuh buat gyomi. perasan comel je kan semua. tapi memang yg buat tu semua yg comel. hahaha. tiba2 kita teringat kakak mimi ckp...

"teha, cuna, kenapa akk tgk dieorg ni semua buat gyomi comel je"

fine kakak mimi fine! tahulah kteorg buat tak comel. eyh kalau teha buat comel lah. ni ha. saya ni. duhhh buruk naa. kita bukanlah nak merendah diri. kalau merendah diri tu, dia memang comel, tp ckp tak comel. tapi kita sedar diri. mihmihmih. yelaa...kita tak putih..dahi tak licin. sbb tulah kalau kita buat gyomi, kita buat depan bdak prmpuan kelas je. hahaha. nnt kalau buat depan org ramai, kene kutuk je nnt. bhahahahaha.

hahaha. lepastu balik rumah en, buat gyomi depan family. lepas buat je, abg bukak gyomi hantu. bang. jgn kejam sangat. ada persamaan ke kami berdua? nasib baik ayah tak tengok. kang pengsan terus tengok anak dara dia buat gyomi. hahahahahaha.

prinsip.

prinsip yg kedua saya, nak membahagiakan org sekeliling. sebab saya sedar, saya tak boleh nak menghapuskan air mata mereka. saya akui yg saya memang tak pandai memujuk. kalau ibu ayah merajuk pun. failed. haha. jadi, saya ambil keputusan utk mengurangkan sifat annoying saya, dan sifat kepentingan peribadi dlm diri sndiri, demi org sekeliling. susah. memang susah.

contohnya kan, saya bawak kereta pergi kolej. kawan2 ramai. macam,kalau nak pergi mana2. kereta saya kecik je. nak angkut semua org sekaligus memang tak muat. kene ulang alik bawak sikit2. bukan saya taknak. kalau saya ada van, dah lama saya bawak semua org. cuma dgn kereta kecik ni, leceh. tp nasib baik ada khaleeda. kadang2, dia yg ckp "haa tape. meh aku amik. meh aku hantar" so dia mcm membantu ke arah mengekalkan prinsip saya tersebut.

benda2 ni membuatkan hati saya terdetik, 'kau kata kau nak bahagiakan org. kau nak senangkan hidup org. tp takkan lah perkara kecik pun kau nak mengeluh. leceh semua'

yela. manusia. tak semua benda menjadi ikut rancangan kan. ada juga kelemahan. kadang2, terlepas juga kesusahan dekat org lain. ini dinamakan manusia. saling memerlukan. kita bukan pelangi. pelangi kan boleh membuatkan ramai org tersenyum bila tgk dia. cantik. bukan. kita manusia. yg tak sempurna. aicehhhhhh...hahaha.

assalamualaikum :)

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam