serikandi2 al qasam.

bismillah.

guess what?!! sem 2 dah habis. *muka bahagia* masa saya tulis ni, belum habis lg actually. hahaha. ada one more paper. arabic. tuesday. then, merdekaa! *muka bahagia balik*

lepastu today, dok rilek goyang kaki tgk sehangat asmara. faham tak? aku ada lg paper, tp dok rilek tgk sehangat asmara? faham tak? aku tengok sehangat asmara? faham tak?! hahaha. aku tgk drama melayu. faham tak? dah banyak drama aku khatam. faham tak?. ok aku yg tak faham.

thursday. 14/2/13
hari tu, tak boleh pakai tudung selempang except for 60's. so, aku and khaleeda pkai lah tudung gaya ustazah sekolah rendah tu kan. lepas dah pakai betul2 kan semua, i asked her. hahahaha

me: ok. siap. (betulkan cap tudung) dah mcm aminah tak?

khaleeda: aminah? knape mcm dia? hahaha.

me: haha. yelah nampak mcm budak baik tak? aminah kan baik. menjadi role model mcm klau nak carik isteri solehah.

me/khaleeda: hahahahaha.

memang betul. shes cute, humble. great. sopan. everything. most important. cute lah kan. hahaha. tudung labuh. 60 lah. isteri cerdik dan solehah lah ni. haha. *headbanging lagu isteri cerdik yg solehah*

friday 15/2/13 night
serikandi2 al qasam. selalu saya dgr, tentera2 alqasam. mcm khas utk lelaki je. bila fatimah syarha tu pggl mcm tu, dia mcm tersentuh sikit hati. haha. selalu kita bayangkan lelaki je pergi sana. dia ckp pasal keistimewaan wanita. hmm. hahaha.

of course lah, I teringat malam lipur puteri. "untuk kita-kita aje". pakai cantik2. tak ada lelaki. boleh menyanyi. boleh menari. ikut batas2 hiburan. rindu.

teringin jugak nak pergi sana kan. haha. *jgn bayangkan muka aku* comellah dia pggl 'serikandi2 al qasam semua.' ermm. rasa2 perempuan ada tak perang2 tembak2 semua tu. ermm syarat pun tak terlepas kau husna. aku dgn khaleeda hanya mampu senyum sumbing je bila dia kata bangun malam. solat subuh jemaah. ermm. *sengih kerang busuk* one fine day khaleeda! chaiyokk chaiyokk!! haha.
(headbanging lagu palestina tercinta pulak)

friday 15/2/13 evening.
sejak exam week ni, sibuk dia mcm tak sempat jumpa semua orang. jumpa setakat sebelum masuk dewan. keluar dewan semua asing2. ada yg lambat. ada yg awal. petang jumaat tu, berkumpul 6 org.

kakak mimi, hilda, khaleeda, ain, teah, aku.

rasa macam banyak sgt cerita yg tak tercerita. itulah inilah. gosip sana gosip sini. mak ayah masing2 dah suruh mula mencari. hahaha. aku tak rasa yg family aku ni mengamalkan islam secara syumul. tak. bukan juga nak ckp yg family aku ni sosial. hagaak sikit. haha. contoh. kawan lelaki dan perempuan.

ibu dgn ayah tak halang aku nak kawan dgn sesiapa. tapi, dia tak kasi aku ada hubungan selain dr kawan. tak boleh. haha. aku tak tahu sampai mana tahap tak boleh tu. but i'm really sure, ayah will scold me. betul. kadang2 aku rasa aku belum sampai 19 tahun lagi. hahaha. dgn perangai aku dkat rumah. dengan layanan ibu ayah yg anggap aku 9 tahun. awhh comel tau! haha.

*sighh* suka, cinta, sayang. lain sgt 3 mksud ni. aku suka dia. sebab dia kawan aku. mcmna aku suka yg lain,mcm tu aku suka dia.
korg selalu tanya aku, "kau suka dia kan?". haha. "memang. memang aku suka dia. tp sampai tahap aku suka jela.tak lebih. mcm tu jugak dia." aku tak berani nak ckp apa2. aku tak tahu keadaan hati aku esok, lusa, bulan dpan, tahun dpan. aku tak tahu.

najmi cakap mcm senang. "kalau kau nak suka dia, suka jela. kau dah besar kan." hahaha. sebab aku dah besar lah, aku tahu dosa pahala. sebab aku besar lah aku tahu baik buruk. sebab aku dah besar lah aku tahu persahabatan dan perhubungan. sebab aku dah besar lah aku kena pilih yg terbaik. kena fikir hati org. kena jaga perasaan. kena hilangkan masalah diri sndiri. sebab aku dah besar.

kadang2 semua persamaan kami, apa yg aku ckp, apa yg dia tweet..eh? haha semua tu, kebetulan. kadang2 je kalau aku jahat..nak jadikan kontroversi kann..husnaaa spe tak knal. haha. itu kdg2 je! *gelak guling2* aku harap, apa yg aku ckp ni, dptlah menjawab soalan korg, apa yg ada dlm hati aku. ecehh. haha. jgn risau. kalau ada jodoh ada lah. hahahahahaa. gaya artis jwb soalan. taylor swift angaatt! masalah hati aku, biar aku yg selesaikan sendiri. aku kan pari-pari tisu :) *bisik* psssttt..lgipun aku tak pakai purdah. tak boleh. hahaha.

lepasni, aku dah taknak komen pape dah pasal benda ni.haha.aku tak marah kalau korg still gegosip lg. haha. mulut korg kan. aku dah matang.dah tak melatah pasal benda2 kecik nih. maaflah tak dpt jwb secara berdepan. tak keluar ayat nak terangkan dekat korg. wakaka wakaka.

hahaha. apa2 pun, kwn2..ingat. kita tak boleh nak suruh semua orang suka kita. sebab kita pun tak suka dengan semua org. tak kudis pun kalau ada org tak suka kita. dan tak dapat manfaat pun kalau kita tak suka org. kita ada hidup sendiri kan. jaga hidup kita baik2. jangan membangangkan diri yee.. hahahaha.

tunjuk gambar kakak dgn adik dekat khaleeda and hilda.

khaleeda: ih ih matangnya muka adik kau.

hilda: cantiknya adik kau. knape kau tak mcm ni?

me: *pasrah dan redha jela..* hahahaha. kuajo korg! ni taylor swift versi gelap ahh!!.

assalamualaikum :)

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam