extremely loud & incredibly close.

bismillah.,


OMG cerita ni memang menyayat hati sungguh. bak kata miss rini, heart wrenching. (betul ke tak aku eja tu. tibai je.haha)

aku sebenarnya tak suka sangat tgk cte sedih2 ni. naahhh not my type. aku kan suka tgk cte lawan2. tembak2.perang2 kan. entah mcmne terdetik pulak hati nak tgk. haha. cte omputih lah. kalau cte melayu ermmm..normal kan. eee tak baiknya aku tak menyokong industri perfileman malaysia. bukan tak sokong cuma, ermm mcm tulah. hahaha soriii. (kot2 ada artis malaysia baca belog aku) bhahahaha.

aku taknak cerita pasal cerita ni. nnt tak seronok lah korg kalau nak tgk kan. korg kene tgk sndiri. tp, entahlah. bila aku fikir balik, tdelah sedih mana. tapi aku tak tahu knape aku sedih. sbb dia pasal family kot. entahlah.

apa yg aku belajar dlm filem ni?

1) hadapi segala ketakutan kita. baru kita nampak apa yg akan kita dapat. buang segala malu. i mean malu yg tak bertempat lah kan. kira mcm fear factor lah ni. hahaha.

2) dlm hidup ni, kita perlu, harus, wajib mendengar pendapat org lain. sama ada kita ikut ataupun tak pendapat yg mereka bagi, letak tepi. apa2 pun, kita harus dengar apa yg mereka ingin ckpkan.

3) usaha. tanpa usaha,kita tidak akan dapat jawapan. tanpa usaha, kita tak akan bergerak kemana-mana. usaha sgt penting dlm hidup. walau apapun keputusan yg bakal kita dapat, kita jgn fikir. apa yg harus kita lakukan adalah usaha untuk mencapai sesuatu.

4) saya belajar pasal, oksimoron. OMG husna. jgn kata kau amik TESL. haha. no no no. cuma blajar dari movie.oxymorons ni dlm bahagian literature in english. haaa gitu. (google jap) oxymoron is a combinations of 2 words that opposite meaning in one sentence. betul ke ayat aku nih. example...

* cruel to be kind - cause someone pain for his or her own good.
* jumbo shrimp - jumbo..something big and shrimp describes small things. haaaa gitu.
* liquid gas - takkan tu pun tak tahuuuu!
and many more.

5) dalam hidup. kita ada pilihan. dan kita harus tanggung akibat diatas apa yg kita pilih.

6) kita rasa, yang orang sekeliling tak memahami kita, tapi percayalah..sebenarnya mereka memahami awak. mereka tahu apa yg kita fikirkan. mereka tahu apa yg hati awak rasa. mereka tahu. cuma kadang kala, tak semua perkara kita sesama manusia boleh berkongsi bersama.

7) kasih ibu, kasih ayah, tiada galang ganti. duit banyak manapun, tak boleh membeli kasih sayang daripada mereka.


aku tak menangis okayh tgk cerita ni. aku cuma sedih je. (tipu) tapi cerita ni banyak beri input pada aku. kalau utk korg tu tak tahulah.

lepas habis je cerita ni, tetiba aku nampak ada org retweet benda alah ni...
 
*gambar dibuang*
*something about name*
*thats all i can tell*
*sorry if u all cant understand*


naaahhhh...i'm okay. i'm a tough girl aite? i'm a star,okayh! Allah loves me. He loves me more than everybody love me. jaga hati mereka lagi penting kan? :)

follow the flow,amirah. its okayh.

oh Allah, forgive me :'/ i will. one day. one fine day :)


okayhhh...habis dah cerita2 sedih. hahaha. mcm2 malam ni. aku rasa aku bakal dapat obesity. (na'uzubillahi min zalik) ade ke patut masa tgk movie td, aku gi layan mister potato dengan twister oren. OMG! husna, banak penyakit tua nnt padan muka!

assalamualaikum :) nightioo.

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam