rukun iman yang kedua apa?

bismillah.

Alhamdulillah. Selesai semuanya. Selesai esaimen. Selasai presentation. Sangat lega. Haaaha. Yela..walaupun tak berpuas hati dgn semua benda,tapi lega. Ahaks. Mggu yg sangat penat. Kalau belum pukul 2.30,jgn harap boleh tdo. Kadang2 tak tdo pun satu malam. Kelas esok pukul 8. Gila hebat kann?. Haha.

Buat video paling mencabar. Ohoii I bukan IT laa. Tapi buat jugak lah kan. Haha. Dan disebabkan sekarang ni satu kelas ai (baca sbg I, bukan kelas AI) dah minat cerita setia hujung nyawa, jadi,haruslah video tu pun ada sikit2 psl cerita tu kannn. Hahahha addicted gila woo satu kelas aku ngan cite tu. Taak tahaaaaan.

And now, saya dkat perak. Wehoo. Mcm weird sikit lah kan. Asal aku eksaited semacam. Sebelum ni mana aku eksaited. Haha. Lagi taknak balik adalah. Yelah. Dah 2 tahun kot tak jejah tanah dato maharaja lela ni. Eh? Haha. Cuba teka aku duduk dekat mana time tulis ni. Cuba tekaa!

*gmbar dipadam*

Kannn..seronok bak anggg. Haha. Rasa taknak balik KL pulak. Tp..tapelah, Kl still da best kebabomm for me.

Ermm.mggu ni sibuk dia sangat sibuk. Sampai nak amik gmba pun tak ada masa. Nasib baik ada mlm gaza . Adalah sikit gmba yg boleh diambil. Ihiks.

Ada satu hari tu, tgh buat arab,tiba2 kwn klas pggl aku,tnya pasal rukun iman. Rukun iman beb. Soalan kacang. Easy peasy yaww. Bukan tu yg jadi persoalan skarang ni. Yang tak boleh tahannya, knape aku mmrlukan masa yg lama utk jawab. Knape aku tak jawab. Knape aku terkebil-kebil. Haa! Yg tu yg mnjadi persoalan.

*imbas kmbali* Teringat masa sem 1. 'betullah pilihan kau. Aku dgn dia bagai langit dan bumi. Papp papp kau tanya semua soalan,dia boleh jwb.'

sedih aa. Haha. Rukun iman pun tak boleh jawab. Mcmne nak jadi ustazah. Yg ustazah tu tak kisah sgt. Yg lg sentap..mcmne aku nak jd hamba DIA yg 'baik' kalau rukun iman pun ambil masa yg lama nak jwb. Puuii aa.

"dlm hidup, aku taknak jadi matahari.awan juga.bukan Pelangi yg aku kejar,aku cuma mahu jadi seperti bintang"

bercuti dgn family slepas seminggu sibuk memang sgt seronok. Ok amira amira..hhhaha feeling ayu sikit bila pggl diri sndiri amira..Fokus utk final ye. Jgn fikir bnda lain ye. Klau dlm dewan preksa terduduk sbelah crush ckp apa? Alhamdulillah. Eh? Haahahaa ok2 gurau2. Rukun iman tak dpt jwb,nak ada kehrushh. TAK MALU!

till then,see u next time. Muah muah.
Assalamualaikum.

1) percaya kepada Allah
2) percaya kepada Malaikat
3) percaya kepada Kitab
4) percaya kepada Rasul
5) percaya kepada Hari Kiamat
6) percaya kepada Qada' dan Qadar.


Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam