kebenaran itu kan pahit.

bismillah.

suka dgn ayat tu. satu ayat seribu makna. HAHAHA. sudah tentu kebenaran itu akan pahit jika kita mengharapkan lebih drpd apa yg kita bakal dapat.

seperti contoh,
1. saya selalu berharap yg saya dapat duduk dalam istana mcm princess. tapi hakikatnya saya hanya rakyat biasa. iye. kebenaran itu pahit. sebab saya bukan princess.

2. haritu dia nak sangat makan dekat restoran 5 bintang. tapi kawan dia bawak makan dekat kedai mamak tepi jalan. iye. kebenaran itu pahit sebab hakikatnya dia sdg makan dekat kedai mamak tepi jalan.

3. *apa yg terjadi dlm hidup anda sekarang.*

itu adalah contoh2 yg selalu kita alami. cuba. cuba letakkan harapan kita itu bawah sedikit. jgn terlalu tinggi. takut nanti, bila kita tak dapat capai, kita akan gunakan ayat ---> kebenaran itu pahit.

cita-cita boleh tinggi. capailah. tapi, angan-angan. ermm angan-angan, hanyalah impian. mimpi. mimpi di malam hari. tak semua benda yg awak boleh capai sekelip mata. tak semua benda mengikut kata hati awak saje. ingatlah, setiap apa yg kita inginkan, kita perlukan usaha. ya. usaha.

kenapa semua org sekeliling aku ni, unpredictable eh? kenapa susah sangat aku nak baca hati masing-masing. kenapa aku susah sangat nak faham diri semua org. kenapa? ke memang aku yg tak mencuba memahami? ke memang aku tak cuba dalami isi hati masing2? ke memang aku jenis malas nak ambil tahu pasal org lain? *sigh*

boleh husna. kau boleh. percaya dengan Allah. aku tahu kau boleh.


~ sungguh, aku tak nak menjadi pelangi. percayalah. tak pernah terlintas pun nak jadi seperti pelangi. dan,aku tak akan pernah ingin menjadi pelangi. aku tahu. dan aku juga tahu, bintang bukan impian kau.

assalamualaikum :)

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam