mr bean

Bismillah.

Aqil tengah tengok mr bean. Gelak sampai terbatuk. Tak faham aku. Selama aku hidup 20 tahun ni, takde pulak aku over gelak tgk mr bean sampai cenggitu sekali -.-

Kita lupakan perihal mr bean. Ianya sudah lama berlalu. Yg adik pula sibuk mengacau wan dia masak dekat dapur. Ouh motif aku tak duduk dapur sekarang dan menulis belog? Hahaha.

"Susah lah ada org lain dekat dapur ni. Lambat jadinya kerja ibu. Biar ibu buat sorg" (ibu,2014)

Makanya jadilah kisah anak dara tak reti masak sorg ni. Ohoi. Bukan tak reti. Reti. *flips hair* cuba kau letak aku sorg2 dekat tmpt yg org tak reti masak dan tak ada ibu. Elehh kacang je lah. Bak kata ustaz, bila dah kahwin nnt, suami yg baik, dia mkn je apa yg bini dia masak tanpa merungut. Hahahaha. Kesian pulak laki aku nnt. Hahaha. Yela. Nnt aku belajar. Eh?

Ouhh ckp pasal ni...mohon jasa baik ustaz dan lectures lain supaya tak membangkitkan soal kahwin di dalam kelas. Saya malu. Motif ? Hahaha. Aku tak tahu lah apa masalah diri sendiri. Tapi haritu masa ustaz ckp pasal kahwin dlm kelas, kepala ni tak boleh angkat. Tunduk je. Nampak tak malu dia tu over. Gaya malu mcm nak dah nak kahwin lg beberapa bulan -.-

Lagi malu bila ustaz ckp "ahh sng2, prmpuan amik belah sini, laki amik belah sini" (sambil tunjuk arah laki dan prmpuan dlm kelas tu) lagi lah malu. Sekarang ni aku memang pemalu gamaknya kalau soal2 macam ni. Haaa nampak tak tu matang tu. Hahaha kaitan? Last ckp pasal ni masa dgn najib and khaleeda, dekat rumah aku. Seingat aku lah. Hahaha. Itu pun dah malu2 sikit. Tapi tak semalu sekarang. Ouh mungkin sekarang dah besar kot. 20 dah si husna ni :')

Bila ckp dgn prmpuan2 je tak malu. Tu over pulak. Siap nak kena bg 3 syarat bagai. Pastu ada flower girls lah ada itu lah inilah. Over pulak. -.- duhh. 3 syarat tu kena guna bila dah suka sama suka. Ni selalu aku je yg tepuk sebelah tgn. *nangis* hahhaha. Crush2 semua pakwe org lah, abg masjid lah. Harapaann. Mcm langit dan dasar laut. Tiba2 teringat puan azizah ckp

"Sekarang ni tak payah menggatal gatal cari pasangan. Tunggu sem 7 sem 8 nnt" (pn.azizah, 2014)

Kan? Hahaha. Dapat cerita pulak, hilda kaciwa sbb crush dia dah kahwin. Haha tu lah. Aku ckp dah dulu, kalau minat, kalau nak, cakap. Jgn dipendam. Ckp je. Pastu tayah contact. Haa kira tunggu lah. Ecehh. Tu mcm salah satu antara 3 syarat tu. Kah3. Ibu hilda pula setuju. Katanya sekarang ni zaman millenium. Hahaha. Kalau suka cakap,zaman skrg, lelaki ni lmbat pick up. nnt kalau tak dpt pun, tak ralat sgt. Hahahahhahahaa. Aku ni over je ckp. Mcm berani. Erm ada lagi rupanya ciri2 perempuan melayu terakhir dlm diri aku ni. Hahahaa. Sudah lah husna. Sudah.

(Td mcm dah habis. Edit balik) ha lagi satu nak ingatkan. Hahaha. Kalau ada sesiapa suka dgn tuan punya badan, pandai2 lah amik hati dia eh. Kadang2 kawan baik dia pun tak tahu dia suka siapa dan apa ada dlm hati dia. Tak ckp sesiapa. Hahaha. Contoh yg paling dekat , sebenarnya aku tak tahu pun siapa yg khaleeda suka yg sebetul betulnya. And vice versa. Yg crushhess semua tu main2 je. Yg betul2 tu, hanya diri sendiri yg tahu dan kami tak pernah ckp pasal 'tu' . Ogeh? Privacy kate kauu. Hahaha. All the best semua! ;)

Panjang betul cerita daripada bab masak ke bab kahwin? -.- haihh. Semoga minggu ni berjalan dgn lancar. Ya Allah, sem 2 ni hectic sangat sangat sangat. Mohon cuti dtg dgn cepat. Mohon segala ilmu diberkati. Mohon segala ilmu bukan hanya utk exam. Mohon dpt jwb segal soalan dlm exam. Mohon midterm2 yg tak bagus dibaguskan seperti arab dan english *nangis*. Mohon Allah jaga keluarga kita. Mohon Allah jaga kita semua. Mohon Allah jaga hati kita semua. Mohon dan mohon.

Assalamualaikum!

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam