haemophobia

Bismillah

Aku rasa aku dah okayh. Secara keseluruhannya, dah okayh. Mungkin batuk ada sikit2 lagi. Alhamdulillah. Alhamdulillah utk sakit dan alhamdulillah bila dah sihat balik. (Cerita ini memerlukan kekuatan yg tinggi drpd diri sendiri. Harap semua faham)

(Bukan berlagak, cuma nak cerita) memang dah diketahui oleh kwn2, yg aku ni susah nak demam. Kalau ada pun, setahun sekali. Dan yang sekali tu lah yg haa kau! Hahahha. Aku selalu jeles dgn org yg demam. Sebab demam.ni benda yg common. Sakit yg boleh dilihat dan dirasa. Kita boleh tgk dia lemah. Kita boleh rasa badan dia panas.

Satu hari, ust aku ckp "saya risau bila dah lama saya tak demam. Takut Allah tak pndg saya. Yelah. Sakit tu kan penghapus dosa. Keesokannya saya demam. Alhamdulillah. Syukur ya Allah" and i was like........

Tiba2 tersentap sedih semua. Aku ni jarang sangat nak jumpa demam. Sangat sangat sangat jarang. Aku terfikir, Allah tak sayang aku ke ? And tiba2 ustaz aku tu ckp lagi, "Allah syg hambanNya dlm pelbagai cara kan?"

dan kali ni pun bukan demam. Cuma symptom2 nak demam je. But not fever. Badan semua rasa normal. Dalaman dan luaran, cuma kau rasa tapak tgkn kau dgn mata nak keluar haba panas mcm Goku dlm cerita dragon ball tu. Hahaha. Merepek lah husna. Tapii betul! Tolong lah percaya. Hahahah. Aku ingat aku ada kuasa. Kah3.

Dan maybe ni semua berpunca daripada melihat kwn sendiri eksiden di depan mata. Gila tak gila. Tgk kwn kita jatuh motor berguling guling atas jln raya depan kepala mata sendiri? Benda tu mcm cepat gila jadi.

Dieorg berdua jatuh motor, and kami dlm kereta menjerit (sbb tu batuk dan hilang suara gamaknya). Dan bila khaleeda berhenti je, kami semua turun serentak. Macam tarian pun ada jugak. Hahha. The thing is, im a haemophobia. Like seriously. Aku tak pengsan masa tu. Aku rasa mcm hero sgt.

Mulanya aku tgk baba. Oh my. Kaki dah lemah. Darah dia. Ahhh. Lepastu ckp dekat diri sendiri "kalau kau pengsan skg ni, akan menyusahkan semua org, kwn2 kau dah lah jatuh. Kau pulak nak pengsan2." So aku ekadkan hati kuatkan jiwa dan raga, we follow the flow.

Susah nak jadi hero pada diri sendiri masa tu. Lagi2 bila baba dah naik kereta sekali. Masa tu lah teringat mak ayah kan. Hahaha. Aku dpt rasa apa yg dia rasa tu. I feel you baba. I feel you. Nak dijadikan cerita, mlm tu aku jatuh. Hahahaha.

Tiba2, tgn menggeletar tgn. Kaki tak dpt pijak tanah. All the luka at baba's hand berlegar legar dlm kepala otak. Tak boleh bernafas. Aku solat cepat2, and all i can do was laying on my bed. Masa tu tak dpt tahan. Badan rasa seram sejuk. Then. I cried. Nangis dia teruk tak semenggah. Tgn dan kaki still mcm tu. Kebas tak boleh pegang benda. Dan aku rasa teruk sangat. Sangat.


I went to hilda's house. Sbb aku nak lepaskan semua dan taknak fikir dah luka2 yg ada dkt tgn baba tu. Sampai je pintu bilik rumah dieorg, aku jatuh. Sambil gelak. Sambil nangis. Whyyy husna whyyyy??! Hahahaha.

The conclusion is, im proud with myself actually. Sebab aku dpt mnjadi hero kpd diri sendiri masa kejadian tu berlaku. Cuba bayangkan org yg laaaagi rapat berlaku masa tu. Mcm ayah ke. Abg ke. Kwn2 rapat ke. Ahh aku tak boleh bayangkan. Hahahah. Debar dia. Lain mcm. Hahaha. Ni baru baba dgn zack. Pergh.

And what i learnt from this situations is Semngat kwn tu. Kawan2 dari semua tmpt (sbb masa tu kami dah berpecah) called. Tanya mcm mana. What actually happened. And im touched with that. Yela kalau bukan kawan kau yg jatuh, kau takkan keluar dari kereta tu dan i am sure, my haemophobia will come at that time. Kalau bukan kawan aku lah.

And syukur, everythings went well. Tu yg malam2 lepastu mcm tak berapa nak sihat kan. Tapi takdelah sampai tak sihat. Shocked dgn kejadian yg berlaku depan mata gamaknya. Haihh. Betullah ckp org "husna, kalau family/kwn2 kau perlukan kau, walaupun dia dibasahi darah (tak trmasuk darah luka kecil. Itu aku tak dpt bantu. Korg kena bantu aku) , kau nak taknak mesti akan tolong punya.because your mind set like that"

And once again, i tell you...aku bukan berlagak sombong cuma aku tak berkwn rapat sgt (but still can be friends.kalau nak mntk tlg aku, boleh aje :)) dgn pakwe org. Makwe org aku kawan. Terima kasih kerana memahami.

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam