not a good week

Bismillah.

14/2/2014.

Harini hari yg paling pfft sekali dlm sepanjang sem 2 ni. Ahhhh. Dia bukan stress apa. Tapi tak tahulah. Ah.

Dah rasa something dah masa nak hantar khaleeda kat ktm bangi td. Lepastu balik kolej balik (kita tak balik!) Solat asar, termenung atas katil. Haa tu jelah kerja kau husna. Tak termenung, berangan. Tak berangan, termenung. Urghh.

Masa nak dekat maghrib, masuk bilik kak syer. Tanya dia soalan merepek repek (nak g mana? tak balik ke? esok siapa dtg?) Tiba2, kak syer ckp,

" akk tak sedap hati lah. Rasa mcm nak nangis"

"Haaa mcm tu lah saya rasa sekarang. Rasa nak balik, tp hadis surah semua tak settle lg. Ahhh"

Tiba2 azan maghrib. Haaa.

Bila renung balik minggu ni, ada je yg tak kena dgn setiap hari. Mula drpd hari isnin. Pergi tasmik, ust kata, kamu ni lambat sgt. Tak boleh dpt A ni. Kita rasa, kita rasa lah. Ust main2 je. Tp sentap dia rasa sekarang . Entah apa2 husna ni. Benci dgn diri sendiri sbb lambat hafal. Hati tu kotor sangat. Urgh.

Hari selasa, dah elok2 pakai baju tudung semua, najib tegur, kita mcm ustazah. Sentap tu takdelah. Kelakar sebenarnya. Tapi jd kerja pulak aku balik parcel lpstu gosok tudung lain. Faham takk?! Benci. Benci dgn diri sendiri. Bukan dgn najib. Ahh.

Mlm selasa tu, sibuk pasal spotcheck. Plus rumah bersepah. Selalu boleh je kemas rumah tanpa merungut. Tp mlm tu, muka monyok semacam. Ikhlas ke tak husna kemas rumah? Ingat ustaz ckp, sabar ni takde limit. Lagi skali benci dgn diri sendiri.

Lepastu benci dgn diri sendiri sbb tak dpt bela ust misbah masa semua org kutuk/fitnah dia. Sbb mlm tu kita dah terdetik dah dkt hati, "takkan ust nak buat mcm ni. Aku tahu lah sikit2 gaya ustaz sbb dia ajar aku" aku ni bukanlah anak murid kesayangan ustaz. Selalu jugak kena attack kena marah. Gelak dlm kelas. Tak dpt translate semua. Tapi aku tahu ustaz mcm mana. Aku hormat betul2 dgn dia. Haihhh. Lagi sekali benci dgn diri sendiri.

Mlm rabu. Nak prepare semua benda. Pfft. Dgn exam law esoknya. Dgn arab nak buat hiwar lg. Dengan tiba2 dpt msg drpd madam suruh buat presentation english. Dan secara betulnya, kami tak buat pun semua tu. Haaa. Nasib hari khamis tu, betul2 tak ada benda2 tu. Hiwar tak ada. Presentation english tak ada. Tangguh lagi kerja. Tangguh lagi. Dibuatnya kalau ada. Urghh. Benci berganda ganda dgn diri sendiri sbb mlm tu boleh lg gelak sakan.

Hari khamis, semua berjalan dgn lancar. Bila dah sampai petang tu, tiba2 najib bgtahu dia dpt sticker motor. Rasa mcm kata2 dia tu perli. Padehal aku tak tahu pun intonasi dia mcm mana. Yg penting aku tak suka. Tau lah aku tak dpt. Tak payah kecoh. Najib lg. Heyy. Aku dah redha pasrah dah tak dpt. Takyah nak ckp apa2 lagi. Benci dgn diri sendiri sbb lepastu berlagak riak sombong semua, last2 sekarang kereta dekat luar. Ahhh!

Hari jumaat. Pergi prtndgn cross word puzzle tu. Bila buat, rasa mcm tak prnah tahu vocab english. Apa kena dgn diri sendiri? Ahhh. Ptg pulak pergi buat syafawi dekat bilik ustaz. Jwpn aku.lg lah tergagap gagap. Macam mana nak jd peguam kalau mcm ni? Benci triple zillion times dekat diri sendiri.

Dan sepanjang minggu ni, bdak2 dua org tu, asyik panggil2 nama aku. Eee rasa mcm perempuan gedik tahu aku ni. Perempuan mengada. Aku bukan tak suka..eh jap (ada ke perempuan suka nama dia kena panggil lpstu si pemanggil gelak2. Ade ke?) Tapi benci dgn diri sendiri lah sbb tak dpt handle that situation. Apa aku nak buat? Nak layan senyum2?. Ke nak teruskan kemachoan aku yg menampakkan kesombongan ataupun buat muka sombong depan2, belakang kau senyum? Apa aku nak buat? Cuba cakap. Aku tak marah dgn dieorg. Cuma marah dgn diri sendiri. Mcmmana diri ni boleh jd mangsa sakat mereka? Kenapa? Gedik sgt kau ni husna.

Aku tak puas hati dgn diri sendiri. Kenapa aku tak boleh jd seberani qila. Atau seperamah myn dan lain2. Atau setidak layan aminah. Aku ni org yg mcm mana? Ahhhh tak faham dgn diri sendiri. Apa aku perlu buat kalau ada lelaki nak berkawan. Berkawan biasa je pun. Mcm mana gaya aku perlu buat. Kalau taknak kena kacau, nak buat mcm mana? Ishh. Kenapa aku takde pendirian? Kalau aku gila2 dieorg tu, aku rasa mcm gedik. Kalau tak layan pun aku rasa gedik. Habis? Boo husna.

Minggu yg mmg tak best kan bg aku? Korg baca pun dah tahu dah mcm mana tahap tak best dia.

Sekarang ni tolong bg keputusan dekat aku, perlu balik rumah ke tak? Boleh ke menghafal hadis dgn surah2 dekat rumah. Ditemani eman ngan aqil? Ahhh. Buntu. Malas fikir.

Jgn lupa. Jgn sambut valentine's day. Dah. Terima kasih.

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam