sedih ke cemana ni?

bismillah.,

hihihihihihuhu. dekat rumah lagi. everyday balik kan. rasa mcm nak campak je diri sendiri masuk sungai. eheh. banyak sebenarnya perkara sedih yg berlaku harini. sedih tak sedih lah. tapi still sedih. amboi pendahuluan satu ayat, terus masuk isi.

kita masuk kepada perkara yg sedih sikit kepada sedih yg banyak. ok? pertama. tadi nampak zahirul tweet gambar kelas. huhu. sedihlah. rindu kakak mimi tiba2. dekat study board aku pun ada gambar kelas aku yg dulu kan. setiap kali nak pakai tudung, mesti nampak gambar kelas tu. dan setiap kali tu lah aku senyum sorg2. haha. mcm2 gaya. sekarang, kita dah nampak lg kemas kan? tudung kita lg cantik kan? hahahaha. puji diri sendiri. kita tak ckp kita, kita ckp tudung kita. kita tahulah kita tak cantik. ish! haha. alaa dah masuk degree, kena lah pakai kemas2. mana boleh pakai tudung menggelebeh lagi.

kedua. kita rasa sedih lah sebab aku selalu suka kepunyaan orang. ahahahahhaa. tak habis2 dengan kecewa dia tu. taklah kecewa. dah okayh! haha. cuma kadang2 rasa kelakar. baru je nak suka, tiba2 tahu dia pakwe org ke, tunangan org ke, dah kahwin ke. nak sedih ke cemana tu? hahaha. sebab tulah sekarang dah tak ada crush. semua crush dah jd pakwe org. acemana?! haha. lagi satu, yang ustaz tu aku rasa dah kahwin lah. hahahaha. aku ni sengal jugak. haila husna nye pun! sebab tulah aku tak suka follow crush2 aku. sakit hati kan. tiba2 dia ckp pasal org lain..heyy mengoren betul. (gaya ckp penuh dgn kepoyoan). disebabkan skrg, hati mcm bersih sikit kan, bulan Ramadhan, hahaha. dia mcm tadelah crush mrush ni. ekekeke. harapnya hati ni kekal lah ye. bukan boleh caya aku ni.

ade ke crush lg sedih drpd kelas?? tak2 terbalik2. hahaha. third. tak dapat pergi iftar esok! benci. mingu ni, sudahlah aku balik hari2. setiap kali pukul 4 aku dah ada dekat rumah. tiba2 esok ada kelas pukul 5-6. sakit betul jiwa dan raga. tak dapat iftar bersama bebigels. sobbs. baru nak bercerita sambil bertepuk tampar ye syud? ermmm. sudahlah rindu nak pelukpeluk ciumcium. ish! tapelah. mungkin ada hikmah. banyak hikmahnya maybe. lepas ni boleh jumpa lagi kan? masa raya boleh ronggeng ronggeng lagi kan. boleh konvoi dari satu rumah ke rumah yg lain kan? boleh makan bersama-sama lagi kan? chaiyok! tiba2.

seterusnya, esok hari jadi ibu. alaa tak dapat berbuka sama2 dengan ibu. alaa. tulah aku ckp, dan2 esok pulak yg ada kelas. sobs lah. boleh je esok taknak dtg. eh? tp ibu aku bayar utk belajar ye dok? bukan utk selalu balik rumah. so, belajarlah. jangan memonteng! tak baik! alaa tak dapat sambut birthday ibu :( tapelah. esok masa sahur boleh wish. nak wish sekarang ni, ibu tgh tidur. lagi pula, aku bukanlah anak yg sweet. ish. kita tak retilah nak bagi ayat2 mcm budak2 lain bg kat parents dieorg. kita kan #IronLady. mana main sweet2 ni. ehehehe. Ibu!, SELAMAT HARI JADI! MOGA SENTIASA DISAYANGI SEMUA ORANG, DAN DIPANJANGKAN UMUR. SEMOGA IBU SENTIASA SIHAT DAN BERTAMBAH REZEKI. MAY ALLAH BLESS, IBU :)

and lastly, semua kawan2 sekolah rendah nak pindah luar negara. yang ni, aku letak last selepas ibu, sebab, ibu kita boleh wish peluk cium dengan tak gosok giginya esok pagi. kawan2 sekolah rendah ni, dah berapa tahun dah aku tak jumpa. tuptup dapat tahu nak belajar luar negara. aku ni touching sikitlah kalau org nak pindah2 ni. sebab aku tahu, aku tak pernah buat apa yg sepatutnya seorang kawan buat. aku ajar benda2 yg lagho. tak menuju syurga langsung. so, how can they will remember me in their doa? ermm sedih. lagi satu, dulu kami rapat berenam. geng budak nakal lah katakan. tapi bila dah semakin besar, masing semakin jauh sehinggalah yg bertiga tu je sering bersama. aku ni kira tengah2 lah. nak kata rapat lagi, tak pun. nak kata tak rapat, still contact. ha gituu. tp, bila diorg tweet2 benda yg sedih, aku jd terkesan. sebab aku tak pernah ada utk mereka. aku hanya mampu baca apa yg ditulis je. itu membuatkan aku rasa sayu sangat bila dieorg nak pergi.

teringat dulu kami main sama2. arghh benci. benci situasi macam ni. tak suka. tapi, Allah yg sediakan pertemuan. dan Allah juga yg hendakkan perpisahan. mungkin ada hikmah.

semua cerita sedih atas ni, ada hikmah dia masing2. cuma nak tak nak je aku nak mencarinya. yelah. kita tahu nak salahkan takdir je. kita tahu, nak salahkan jadual kelas je. yg kita tahu, nak salahkan masa je. kita tak pernah nak gali atau cari apa hikmah di sebalik semua ni. heyy org2 yg aku minat dah menjadi kepunyaan pun ada hikmah ok. mungkin...mereka tak layak utk aku. atau mungkin lebih tepat, aku yg tak layak utk dia...ermm dahlah kecewa balik nanti. hahahahahaha.

apa-apa pun, cerita2 di atas ini, saya akan rungkaikan satu persatu bila saya rajin. kah3! biasalah diary kan. hahaha. tapi yg pasal crush tu maybe taknak rungkaikan kot. lagho lagho. hahaha. (dah kecewa tu, dok diam2 lah) hahaha. tadelah kecewa mana. aku ada Allah. cehhh ayat. mcm ustazah. hahaha.

oklah. daripada saya merepek dengan lebih lagi, lebih baik saya mengundur diri. bulan Ramadhan. amal ibadat jgn lupa. lagi2 yg lelaki. hebatnya jadi kalian. tak ada waktu cuti utk beribadat. jangan bazirkan! yg perempuan. jgn mengeluh. ingat! datang bulan itu ada hikmahnya! hahaha. makan tu, nyorok2 sikit. jgn trang tang tang sangat. apa-apa pun, selamat memasuki 16 Ramadhan. peace yaww!

*diri dah tak sedih dah, sebab dah tulis dan luahkan. hahahahahha.*

assalamualaikum!
:)

Comments

  1. andai tidak menginginkan PERPISAHAN...
    jangan pernah merisik PERTEMUAN..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam