i hatchu! (i hate you!)

bismillah.,

sekarang ni asyik nak selemo je. tsk tsk. hidung asyik tersumbat je. kepala asyik berputar je. pffftttt. mintak simpati. ._. nak ckp sejuk tdelah sejuk mana. kadang2 berpeluh jugak. erghh i hatchu selemo. i hatchu!

smlm, saya dah jumpa 1/4 of bebigirlzz. tsk. rindu yg lain. rindu nak jadikan shopping mall tu seperti atuk kami yg punya. rindu nak memekak dekat dlm wayang. rindu nak bising2 dekat food court. rindu nak melepet dekat surau lps penat berjalan. rindu nak tgkp gmba dlm tandas. hahaha.

kau tahu jelah. bebigirlzzzz ni ghamai. sbnrnya aku pun tak tahu berapa jumlah bebigirls ni. hahaha. yg aku tahu, masa cuti,aku nak jumpa semua. haa gitu! bak kata hanis, 'cuba bayangkan salah seorang kahwin nnt, berapa bnyk bridesmaid kat atas pelamin tu.' hahaha. tak kira! biar runtuh pelamin tu semua.

pagi smlm, makcik aku tnye, hahaha. (gelak jap.sbb soalan dia di luar alam).

makcik : dik, adik skrang tak ada dgn sesiapa ke dgn budak kelas?

me : haaa? budak kelas? ade apa?

makcik: alaaa bercinta cinta ke. tak ada ke?

me : hahahahahahahahaha. tak kelakaaaarrr.

makcik : yela. tak ada sesiapa ke yg main2 mata ke.ngorat2 ke.?

me : hahahahhaha..oklah. kita anggap makcik ckp budak kolej lah instead of budak kelas. tak adaa..haha kita tak cantik pun. tak perluuuu. hahahahaha.

makcik : haisyy. knape tak mula cari? tak ada yg hensem ke dlm kelas tu?

me : (terus bayangkan budak2 kelas aku. haha.)

damn soalan yg tiada jwpn. i hatchuuu! haha. sebelum tu, aku ckp dgn ayah,nak keluar,tapi sorg. then ibu dgr. dia tak kasi. tetiba ayah nyanyi.."carilah pacarrr..kalau nak keluar"

i hatchu ayah! hahaha. apa semua iniiii?! haha. ok2 come here.

dulu, masa sekolah rendah, ada sorg kwn baik ni. dia tiba2 bagi surat cinta kat aku. eeuuw. ok2 serius balik. terus, perhubungan yg rapat tu, bertukar jadi renggang. tak rapat dah. selalu kalau nak balik dr sekolah kteorg mesti, "ok.babaiii! muah muah...babai!!" tapi, sejak kes surat cinta tu, takkan aku nak buat mcm tu lg. gila! haha.

lps beberapa mggu ke bulan, budak laki tu dapat awek dr kelas lain. aku bacalah msg dia. sebab kteorg mula rapat balik. sbb kteorg satu group. satu geng. satu geng yg dianggap. eh. popular. ehh. opps. haha. (mati bebudak skolah rendah aku baca ni.) sejak dari tu, aku dah taknak dah baca msg org bercinta! eeuuw...wekk..*muntah*  over kau husna!

satu. dulu (sekarang pun) masih budak2. aku tak faham knape mesti ada perasaan org dewasa tu. bg aku, masa budak2 masa utk berkawan. enjoy. zaman jahiliyah. zaman nak buat semua benda. but,not in love side. no.

dua. knape kene suka dgn kwn baik? persolan dulu2. tapi skrang aku dah besar sikit kot. dah boleh faham. hati dan perasaan mana boleh dipaksa. kalau dah suka,suka jugak. kalau tak suka, takkan nak paksa org.

tiga. sbb tu aku taknak terlibat dgn bnda ni lg. euuuwww geli! haha.

empat. taknak kecewakan hati yg betul2 dah sayang nanti. ayah2 dgn abang2 pun aku tak beri sepenuh kasih sayang lagi. takkan nak kongsi dgn lelaki luar. i should love them first.

lima. takut. takut aku jatuh dgn benda2 mcm ni. hati ni bukan hati batu. aku perempuan. happy2 go lucky aku pun, ada masa aku sedih.

enam. sacrifice.

tujuh. memanglah aku ni bukanlah baik sgt. tudung kadang kecik. opps. baju ikut tubuh badan.oopps. tak pakai purdah. (cause i know am not prettaaayy..so why should i wear that.yknow what i mean?) tapi, aku tetap nak yg terbaik dlm hidup aku. aku still nak jaga perkataan 'cinta' aku. euuw. haha.

lapan. Allah tak izinkan.

sembilan. tak ada jodoh lagi.

sepuluh. am not ready. fullstop.

so, can i give all this answers to mkcik? or anyone else that alwys ask me. that alwys , "husna! u shud hve one..blablabla.." (rolled eyes)  come on. this  life is not for love story only. wake up. please. urgh. tak mati kesunyian pun kalau tak ada pakwe. hidup je lagi aku ni ha selama 19 tahun.

dah sampai seru nnt, aku bgtahu lah. aku ni bukanlah memilih. takada pun ciri2 specific yg aku khususkan. am not perfect enough to get the prfect 'thing'. tp kalau boleh,nak lah anak raja. hahahahahahha. k stop it. ustaz ftw!

ermm..dah lah. bosan lah. kebelakangan ni, org tanya aku mcm aku ni tua sgt. pahala tak banyak lg ni. acamana tu ? haha. tak dinafikan, aku ada jugak ckp, "ish.aku rasa aku suka dialah." suka in term, like him very much. not only like. err? haha. tp, bila aku ckp dgn Allah..(amboi..haha.ok2 berdoa) tiba2, perasaan tu hilang. hahaha *gelak besar*  haha.nampak tak hati tu tertutup lagi utk semua org. hahaha.

or

maybe sacrifice?

bisikbisik : memang aku tak prnah kapel, tapi jgn tertipu dgn kebaikan itu. sebab aku banyak crush. tak cukup dgn jari tgn, jari kaki sekali aku campur. haha.

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam