senyumlah sayang senyumlah jgn kau bersedih-sedih selalu.

bismillah.,

title atas tu chorus satu lagu ni. alaaa yg lagu hafiz ngan budak tu nyanyi tu. ahh carik lah kat youtube tau. hahaha.pulak!

stress tahu dgn anak buah aku sorg ni. minat gila duyian(durian). tak faham aku. kalau dia nak, maknanya aku kene suapkan..kalau aku suapkan maknanya aku kena makan sekali. kalau aku mkn sekali maknanya tak bole seulas dua. arghhh stress tahu. berat naik dah. ><

lepas tu satu tabiat aku kan..aku msg org tu. bila org tu dah balas..aku malas nak balas balik. kpd sesiapa yg selalu terjadi bnda ni. sabar ea. aku kdg2 malas nak type.haha serius. ada bnda nak tnya atau borak..tp aku malas. maaf3. aku ni kann apa pun tak boleee! mencikk! XD <------- (sesuai tak pnggunaan smiley ni?)

semalam pergi shopping ngan aifa. woot woot. banyak barang beli dan bnyk lg barang tak beli. tape2. buat sikit2. minggu depan ada lagi!! haha. nilah muka budak buat kerja last minute. hagaaakk daah. mdikal check up last minute. shopping last minute. tidur ngan makan je tak last minute. hew3.

*menguap* hehe..tak cukup oksigen nihh. drpd sekolah menengah aku dah belajar jgn terlalu berharap. and alhamdullilah, sampai sekarang aku tak terlalu berharap atas sesuatu perkara. kah3! teghukk nauu perangai! susah jd seseorang yg terlalu berharap. ye susah. nnt kalau tak dpt merana. serius.

dulu..aku jenis yg "ahhh nak sgt bnda tu..ahh nak ini.. ahhh tape2..aku akan dapat jugak." bila banyak kali mcm tu,and bnyk kali tak dpt aku mcm..haihhh aku rasa aku patut berhenti sekarang. berhenti berharap. ecehhh ada mcm lagu kann?! (tolong lah baca post ni sambil bukak youtube lagu berhenti berharap).

sejak aku naik upper form. form 4 form 5 gitu..aku dah tak kisah semua bnda. "ahh lantak lah. ahh kisah pulak aku." ha mcm tu.sampai perangai ni terbawak-bwk masa rsult spm dan upu. aku mcm kalau dpt ouhh alhamdulillah..kalau tak..ouh kita fikir cara lain. faham tak? teghukk nauu! haha sbb tu masa aku dpt rsult spm tu lain na ngan rsult pmr. walaupun pmr aku lg bagus. kah3.

kepada adik2. tolonglah jangan berhenti berharap. haha jgn jd mcm ahkak ni. kiah3! TAPI..jgn terlalu berharap. jangan. kang ada yg bunuh diri akibat stress kang. payah pulak kan. aku mmg dah lali dgn prasaan aku. tp bahaya jugak kalau jd mcm aku ni. mcm buat smua perkara endah tak endah. nak khwin nnt aku ta tahu lah cmne. hahahahhahahaha. #eh?

kepada semua yg selalu berharap dan dapat apa yg diharapkan..tah ni ahh. andai kata satu hari nanti awak semua tak dpt sesuatu bnda, jgn terlalu kecewa yee. Allah tahu apa yg baik utk kita :)

mcm aku ni..berharap sgt nak jumpa fizo. tp..dsebabkan Allah sayangkan aku lg..Dia jaga aku. tak payah jumpa fizo. tak perlu. tak penting. dia bukan sape2 bg kau. tggu dia msuk minang. hahahhahahaaha

kpd yg selalu berharap dan tak dapat2, jgn terlalu sedih. jgn nak ratap sgt. jgn nak hot setapp sgt. eh? ape kne ngene? hehe kadang..apa yg awak nak tak baik utk awak. dan kdg2 apa yg awak taknak sungguh lah baik utk awk.

kpd yg ala2 mcm saya. ubah2 ler perangai ye. teghukk nauu. haha hape kau hingat kau anak raja?. cucu sultan? menantu dato' ? isteri CEO? lupakan..lupakann. ni bukan cerita ala2 novel ombak rindu ke..novel kau aku cinta ke..novel fizo dan maira ke..bukan bukan. harap maklum.

nahh aku tau korg malas crik kat youtube. meh aku bg siap2. hahaha

the end..adiosss
assalamualaikum!
love yea!


selingan...

me: ibu! ada cite sedih. tp tak sedih mana pung~

ibu: apa dia?

me: adik ta dpt upu.(cte sedih tp aku rasa time aku ckp ni ada nada happy..apekaahhh?)

ibu: ouhh ingtkan ape. tapelah kalau mcm tu. ibu dah agak dah. (sape boleh lwan ibu aku sekaranggg??angkat tgn dan kaki! ouhh ibu yg ajar aku erti b'hnti berharap.haha)

me: swasta mahal bu. najmi(bdak kuis)kata banyak pkai duit kat sana. *sayu*

ibu: tapelah. td dah keluar berita. dia kata pkrja swasta boleh sambung sampai umur 60 tahun. selagi adik tak kerja, tade degree..ibu kerjalah.

me: *speechless* 

bayangkan selama 6 bulan aku cuti ni..sebanyak rm2000 lebih aku habiskan(tak termasuk duit tmbhn) utk aku berjimba beronggeng dan ber ape2 lagi bersama kwn2. *tutup komputer.letrik mahal* 

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam