home tweet home.

bismillah.

*lambai tangan* hai semua. saya dah seminggu lebih duk kuis. hew3. now i'm officially student of kuis. (tp ust don nye tak jumpe2.sobbbbsss)

nak cerita ape ni? lama dah tak bukak belog. saya tak homesick sgt duduk sana. ouh well sbb ada khaleeda kan. saya bukan keseorangan.jadi saya tak berapa nak homesick. dan saya tak dapat nak rasa mcmne duduk dekat U sorg2 mcm kwn2 saya yang lain. and i bet,kalau bnda tu jd kat saya..sebulan kot saya nangis homesick.

hari first dah jumpa kawan yg sekepala. khairani khairuddin. (nani) so sejak dr tu,pegi mana2 akan nampak kami bertiga la. dari semasa ke semasa kawan pun bertambah.

kuis. kuis tak seperti yg awak semua bayangkan. haha tak. dia sama mcm smakl. exactly. tade yg lain. mungkin ada. tp minoriti saja. contohnya keluar boleh sesuka hati,and balik sbelum 11 malam. pakaian. ade je pakai tudung bawal. tp,kita tahukan peraturan dia. behave ourself aa. kau duduk tmpt org,ikut lah peraturan tmpt org. jd kene pandai2 lah bezakan buruk baik semua. ikhtilat. no komen. haha sama mcm smakl. pandai2 lah korg fikir. hahaha.

smakl agak dikenalilah jugak. sbb entah. haha ade ust tu pun bekas pelajar smakl. ermmm tde bnda nak cakap pasal ni. hihi sbb tak tahu nak bangga ke tak. kita tak tahu org tu kenal smakl atas dasar benda buruk atau baik kan?. jd no komen. haha

aku dgn khaleeda boleh dikatakan kawan dgn org yg sama. kadang2 henfon tu kan..khaleeda punye mcm saya punya dan sebaliknya. so kpd kwn2,kalau nak con8 kami,con8 salah seorang je ea. kteorg akan bersama-sama kat situ. so tade lah terbazir kredit korg. hahaha

kawan2 pula. tak kenal semua lagi. dah berapa kali dah taaruf. tapi saya memang. payah nak ingat nama+muka ni. haha selalu pggl awak-awak je. yg bestnya,dari semua negeri ada. bermula dari johor,sehinggalah ke sabah. kadang2 kelakar dgr dieorg cakap loghat masing2.

kuis tak macam universiti2 lain. nak jumpe foreigner tu susah. adelah sorg dua. tu pun niger. haha mcm tulah. semua malaysian je. cuma kulit hitam putih je beza. haha bak kata sir hafiz,kuis ni mini uia. mini uia pun boleee.. aku tak rasa mini. aku rasa seciput je. haha beda naaa lah kan kiteorg nihh..(asal aku rasa aku makin merendah diri..ayyuwaa..) hahahaha

(ayat mcm nak cover je kann? haha) takut bdak2 kuis jmpe belog leteww.haha setakat ni twitter pun dieorg tak jumpa. jd rasa nak b'ckap belakang2 tu masih selamat lg. hew3! dekat sana pggl amirah tau. kiewkiewkiew. yg pggl husna/cuna je berapa org je. tu pun yg betul2 rapat. hik2

kiteww dah dpt assignment arab! fully in arabic. OMG OMG. acano nih? bukak buku arab, t'pinga-pinga. haha sumpah lawak.

#bebigurlssss....rindu gila2 dgn korg. huk3. aku rasa aku makin jauh je. aku rasa aku lah. padahal nampak je korg sume tweet2 dekat TL aku tu. tp tak tahu knape..aku rasa aku yg menjauhkan diri. wuwuwu. kdg2 aku tak t'prasan. serius. maaf2.

kawan.
selain keluarga..saya sgt pntingkan kwn. bg saya,kwn sgt diperlukan. bg saya lah. sbb saya tak boleh hidup tanpa kwn dan keluarga. bukan mksud saya boleh mati. NO. tapi tak akan mnjadi siri saya. takkan b'smgt dan apa2 yg berkaitan lah. saya hidup dan mati kerana Allah. not b'coz of family or friends.


jadi,bila kita dah dpt kwn baru. ,jgn lupa kwn2 kita yg sebelum ni. untunglah paris sebelum ni prnh rasa. jadi, bg saya it's normal bagi budak2 yg TAMAK dgn kawan ni. dulu saya prnah rasa..


"ahhh paris ni mcm tmpt p'singgahan org yg tak ada kawan2" dari form 3, ada je yg rapat dgn kami b'empat. then bila jumpa kwn baru..tggl mcm tu je. fine kami boleh terima. sebab kami empat org. tak kisah sgt. tapi walau mcmne pun, kami still anggap mereka2 yg begitu sebagai kawan. (ni sblum naik ting lima) kawan. tak pernah ada istilah ex-friend rite? so, kawan jelah. sakit hati mana pun. they still ur friend. 


tp bila dah naik form 5(mula pertengahan form 4),kami semua rapat satu sama lain. paris ke ape ke itu ke. semua letak tepi. kami utamakam batch kami. tak prnah assobiah. jauh sekali nak bergroup2. sebab masa tu kami tahu,itu tahun terakhir kami bersama. 


jadi,kesimpulan disini..bila dapat kawan baru,jgn sesekali lupa kawan lama. bila dapat pakwe/makwe baru..jgn lupa kwn2 lama. setakat baru kenal 2-3 bulan,lepastu nak singkirkan kwn kau yg dah 5-6 tahun knal..tak payah ah weii. haha saya tak tahu kenapa saya tak suka org mcmni. bukan tak suka tapi,


dia mcm jadikan kwn tu bnda yg boleh dijual beli. nanti bila dah clash..atau bila kawan 'baru' tu tikam belakang, barulah terhegeh-hegeh pergi dkat best fren lama.tak ke rasa mcm "derrrr...kau kenapeee??" ha macam tulah. tapi percayalah..tak suka mana pun saya..saya tetap akan anggap awak semua kawan. hew3! 

t'ingat lagi perbualan saya,nadia and ena.

me: korg! nnt korg kat tmpt baru,ade kwn baru ada pkwe baru jgn lupa aku ea. tegur2 lah aku kalau aku dah jauh ke. tau.tau!


nadia: selama ni kiteorg ada pakwe,ade kteorg sisihkan kau. chillax!


ena: a'ah.kiteorg layan je kau kan?? haha


hahaha. ok tak nak ingat.nnt air mata b'genang. soobbssss :'(


paris-hani,opie,aifa,husna.
bebigurls-u know rite?



assalamualaikum!

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam