sayu...sayu sekali.melihat engkau....

Bismillah.

Kikikikiki. Skrg nak buat tajuk post guna lagu jela pulak. Comelnyaaa. Huhu.

Baru lepas tgk kelantan lawan pahang. Sedih. Sebab takde sepak penalty. :( ahhh kita nak sepak penalty. Time tu mesti penyokong semua berdebar kan. Hahaha. Seronok lah. Masa tu rasa mcm 'woii cpt lah habis' kenn. Hahaha.

Aku ni takdelah minat sgt bola malaysia ni. Bukanlah nak ckp pemain tempatan ni tak power. Weyh power lah. Hebat. Cumaaa....alaa kalau tanya lelaki mesti dia tahu apa beza org putih punya dan asia punya. kita bukan taknak jwb, tp nnt ego dan kecabaran lelaki tercabar ah. Kitaaa....taknak gaduh. Hahahhha. Motif? Laa lagipun kita tak kenal pemain2 msia ni. Setakat matyo, apek, s.kunalan dgn yg popular2 tu maybe kenal lah.

Ni jurulatih dia pun aku tak kenal. Siapa? Dollah? Eh ape entah nama dia. Erm. Kalai alex perguson aku tahu lah. 26 tahun jd pengurus MU. Well. Haa lagi, alex? Azamuddin? Ermm matias ape entah mamat argentina tu. Ouhh dickson! Hahaha.

Cuma satu je, bila aku dah tgk prlawanan tu sampai habis (tanpa ada teman.smlm tgk MU lawan dgn abg) aku akan jd sedih utk yg kalah. Walaupun pada hakikatnya, aku tak minat pun pasukan yg kalah ataupun yg mng. Air mata dah bergenang kot. Omg. Semangat patriotik yg tggi! Syabass beteiii.

Yela. Aku lahir dkat johor. Tinggal dekat kuala lumpur. Belajar dekat Selangor. Ibu org nogori. Ayah perak. Suka mkn asam pedas melaka. Suka jugak ikan patin dkat pahang. Addictive pulau2 dkat terengganu. Suka tgk prsahabtan org kelantan. jakun tgk org sabah sarawak. tak pernah prgi perlis. Dan dulu, setiap kali cuti sekolah mesti pergi pulau pinang.  Suka dgr loghat kedah. Pasai paa?? So what country i need to support? I love all of them. Im a malaysian okayh! Hahaha.

Bila dah lawan macam ni, dan salah satu kalah, 'woii sentap gilaa! Tak boleh ke dua2 pasukan tu dpt satu sama and lambung piala besar gedabak tu sama2?'

Suci dan murni hati ini. Dulu kalau lee chong wei kalah dgn lin dan pun aku rasa nak nangis. Apatah lagi bola yg menjadi sukan kegemaran aku ni. Haihh.

Kalau pergi luar negara lepastu jumpa rakyat malaysia....salam peluk sakan mcm sedara mara. 'Weyh kau buat apa dekat sini? '

Dan benda pertama yg dirindui bila kita dah jejak kaki dekat negara org, 'sini ada cili api takk? Nak sardin please.nasikkkk lemakk.'

Lain kali tgk MU lawan je lah husna. Tapi pastikan perlawanan yg kau tgk tu, MU menang. Kalau tak,sama je nangis melalak bawah bantal sambil tidur jugak lah. Pffft. Tengok bole mcm tgk drama rashid sibir kan kau ni husna? Mohon rakan2 jgn gelakkan.

And dlm prlwanan mlm ni, aku nak tgk kelantan mng. Sbb aku suka tgk spirit dieorg sesama org kelantan. Perghh. Semangat kekelantanan mereka begitu kuat dan jitu ye. Tapi dlm pada masa yg sama nak tgk pahang mng. Sebab asyik kelantan je mng. Dan dalam pada masa yg sama, nak tgk penalty :( dan dlm pada masa yg sama nak tgk dua2 menang labung piala.

Dah husna. Sila tidur. Assalamualaikum ;)

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam