the way of my life.

bismillah.,

*letak kertas pengajian islam dekat tepi, tarik laptop dekat sini.betulkan tmpt duduk. teruskan menaip.* hehe banyakkan post kita mggu ni. hehe

tadi, tertengok cerita adam hawa..('tertengok' tau,tak boleh bla) lepastu nampak aaron aziz. takkan tgk cite adam dan hawa nampak fizo pulakkan. lepastu aku t'fikir..isteri dia tak pernah rasa jeles ke? memanglah isteri dia pengurus dia, tapi..kan dia peluk2 prempuan tu. tak jeles ke. ishh aku yg jeleskan. hmm.

lepastu,aku masuk bilik. nak letak ubat jerawat dekat muka. carik punya carik..tak jumpa. 'ni mesti aqil amik ni!' tiba-tiba aku t'nmpak ubat jerawat tu dalam mesin potostet. ishh kesiaan aqil. nama dia jadi mangsa. :(

kaitan kedua-dua cerita atas ni? tade kaitan sebenarnya. hehe.

janganla gelakkan tweet2 aku. hehe aku cuma memberi pendapat orang2 yang tweet dgn memberi jawapan. faham? aku takut nak tegur depan2. lagi pun, aku bukan baik sgt. aku takut satu hari nnt... aku termakan dengan kata-kata aku. contohnya..

aku tegur org, jgn lah kapel..(ni contoh tau!) jgnlah dating. tapi,mana tahu satu hari nanti..satu hari nanti..aku termakan kata2 aku. aku yg over kapel. aku yg datin sana sini. memanglah aku nak jauhkan dr semua tu. tapi,mana tahu..satu hari aku diuji sebegitu. na'uzubillahi minzalik.

gastrik datang dan pergi. ahhh sedapnya bila ibu letakkan minyak dekat perut. i love my ibu.you?

jemah ngan eton member baik. kamcing ni. lepastu jemah minat/suka abu. dieorg rapat. then satu hari eton rapat dengan abu. abu makin rapat dengan eton. then,dia jauhkan diri dari jemah. eton tak rasa pape pun dekat abu. sbb dia tahu jemah suka abu. apa perasan jemah.?

faham tak mainan cerita atas ni? kalau aku jd jemah. ermm kalau aku jd jemah. aku tak lah jeles. mungkin sikit lah. HAHA tapi, maybe lepastu awkward sikit. awkward dengan eton dan juga abu.

aku teringin jadi baik. eceeehhh.. HAHA bukan boleh caya bebudak yg baca belog aku ni. lagi2 budak2 kuis. dah baca pastu bgtau aku. malu ah wei. nak luahkan perasaan pun malu. nak stalk,stalk senyap2 ah.jgn gtau aku. HAHA tak suka betul org borak pasal blog aku,depan aku. HAHA *ok2..masuk mood balik*

aku teringin jadi baik. memang sekarang aku baik. kekeke tapi,aku nak 'baik' dari segi pndangan yg berbeza. baik dari segi pakaian. dari segi perangai. dari segi percakapan. faham? jeles tengok org2 baik seperti ni. tengok org yg sopan santun. yang lembut. pakaian tutup semua. bukanlah nak jadi perfect. tapi jadi 'baik'. baik dari pandangan semua org. drpd adik kecik sampai ke org tua.

jadi baik, dengan cara keperempuanan. pandai masak. pandai menjahit. pandai segala-galanya yg seorang perempuan harus pandai. jadi baik seperti pari-pari mungkin. yang tolong orang. tak pentingkan diri sendiri. hormat semua orang. dan sayang semua makhluk kerana Allah. 'baik' macam tu lah yg aku nak.  ermmm tak boleh tak boleh. aku rasa janggal lah bila jadi 'baik' cenggitu. tiba-tiba aku jadi perempuan melayu terakhir? ohh no maann.. HAHA

ermm selain menjadi peguam syariah, menjadi 'baik' tulah cita-cita aku. kikikiki. jgn gelak. aku berusaha lah ni. hehe go husna go!

semoga semua cita-cita kalian menjadi kenyataan. ;D

assalamualaikum.

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam