jika diputarkan masa :')

bismillah..,

jika boleh diputarkan masa. jika diberi pilihan untuk kembali ke zaman lepas. mungkin. mungkin aku tidak mengambil pilihan itu.

aku tak nak memutar masa2 sebelum ni. banyak pahit sakit yg aku lalui. yg aku sorg rasa. banyak. terlalu banyak. yang kadang-kadang bila aku ingat kembali, aku nangis sendiri. tak sangka. :') tak sangka aku dapat lalui semua tu.

tapi, drpd pahit,sakit yg aku lalui itu..ada juga pelangi2 yg datang. Masya Allah. indahnya masa itu. indahnya perasaan itu. drpd situlah aku bina kekuatan. melalui manusia2 yg berada di sekeliling, aku belajar cara kehidupan. Alhamdulillah, kerna Allah temukan aku dengan mereka.

biarkan semua tu hanya menjadi kenangan. mungkin bila zaman akan dtg nnt..diberi peluang utk kembali ke zaman ini. juga aku tidak akan ambil. walaupun banyak perkara manis yg berlaku.  walaupun, setiap hari..aku sentiasa tersenyum.

................................................................................

bukan senang. bukan senang nak adapt dengan suasana baru. persekitaran baru. kawan baru. sahabat baru. tak senang. lagi2 bila masing2 kepala nak betul je.

sabar yee sahabat2. sabar. lalui semua tu dgn penuh sabar. jangan fikir sgt masalah org dengan kita. biarkan mereka. ahhh buang masa je fikir.

memang diakui kawan2 lama yg terbaik. tapi, sampai bila nak bertahan. bukan nak ckp dekat sini, kwn lama awk semua bakal meninggalkan awak. bukan? jgn fikir mcm tu. saya takkan tgglkan awak. In Sya Allah. selagi Allah izinkan saya berkawan dgn awak semua :')

maksud saya, sampai bila awak nak bergantung dgn kawan lama. (abaikan saya dgn khaleeda. dia mmg tmpt b'gntung saya) sampai bila awak nak tak puas hati dgn kawan baru? sampai bila. ?

kadang2 dalam sesuatu perkara..kita kena banyak mengalah. walaupun kita sakit,tp percayalah..lama2 sahabat sejati itu akan dtg jua.

dan pecayalah..dalam setiap kegembiraan saya sekarang ini,pada setiap masa..sering terbayang wajah 20 gen. percayalah. terngiang-ngiang suara awak semua. menari-nari gambar kita semua bermain di fikiran. pecayalah. tak mungkin,saya lupakan mereka. mereka yg mengajar saya erti kuat, mereka yg mengajar saya erti tabah. tak mungkin saya lupa. :')

saya terlalu sayang dan rindu pada zaman dahulu..dan saya mula sayang pada zaman yg sedang saya lalui ini. alangkah bahagianya hidup jika kita saling sayang menyayangi :)

assalamualaikum.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam