what comes around goes around. walaweyhh.

bismillah :)

haii semua. salam sayang dari saya. muah muah. balik rumah baru boleh update segala bagai. yela dekat kuis sana wifi die mcm har har. nak ckp ada..selalu mcm tak ada je. nak ckp ade..kdg2 tgk,ade pulak. ermm. ayah titeww tak beli berukband lagi. jd saya tak dapat menyosialkan diri selalu di laman facebook dan juga belog ini :) twitter bole..

kuis banyak sgt aktiviti mggu ni. kalau saya cerita satu per satu..org yg baca mesti ckp.."kau pehal? bajet kau sorg je ade U" jd saya pun tak nak ah cte. HAHA *ni kes malas nak menaip*

ouhh lupe nak cakap abg saya dah belikan laptop baru utk saya. jerit terima kasih dekat tengah laut. kaler pinkk..wehuuu rasa macam budak2 gedik pulak. saya sebelum ni mana prnah pakai laptop. setakat PC besar gedabak yg melekat kat meja tu jelah saya pakai. so,bile dah dapat laptop ni,mcm jakun sikit. HEHE

hari tu,hari sabtu..saya dgn khaleeda beserta nani pergi mid! weeehuuu. yknow who is nani aite? yg rapat dgn kami tuu. dekat sana jalan dgn kawan nani,and his name is aiman. say haii to aiman :)

mula2 nak keluar tu takut ah jugak. aku ni jarag keluar dgn kaum berlainan jantina. selalu keluar pun dgn budak2 yg dah biasa dgn aku. aku takut dieorg ni garang ke..ape ke. pikiran aku memang kolot sikit. HAHA sikit2 ckp kat khaleeda.."kau rasa dia garang tak?" ayat tu jelah aku tanya khaleeda.

bile dah jumpa tu,then die layan baik punye. "ok,dia ni cool" boleh bawak gurau2 semua. eh harap maklum aiman ni dah berpunya. HAHA nahh amik gmbr satu..



*the end*

andd noww,saya dekat rumah. tgh2 makan td,ibu ayah berborak.

ayah: siapa nama yg muka dia hitam tu?
ibu: ****
ayah: asal ha hitam sgt muka dia. haihh
me: *tenung muka ayah* ayahhh..tak baik lah. adik pun hitam gak.
ayah: tadelah dia tu dahlah hitam gemuk pulak.
me: mcmne kalau org ckp adik hitam. org kutuk adik.??
ayah: ayah tampar lah die.
me: ha..tahu pun ayah. mcm tulah ayah dia.

what comes around goes around. semua benda kat dunia ni ibarat karma. kau cakap org,tak terjadi kat kau,t'jadi dekat anak.ataupun cucu.ataupun keturunan. cerita ni sebagai pengajaran. untunglah ayah aku. ade aku untuk tegur. dan untung jugalah kerana aku dah tidak kisah dgn warna kulit aku.

dunia sekarang dah tak betul. manusia yg berkata-kata itu sndiri tak tahu kelemahan dia. dan dia juga tak tahu itu sebenarnya ciptaan Allah. Tuhan dia sendiri. Tuhan yg disembah sejak lahir lg. kalau semua org dilahirkan putih,kenapa muncul warna hitam?

kalau semua org dilahirkan baik,apa guna syurga neraka? perbaiki diri sendiri. jangan terlalu kisah dengan hidup org,kalau hidup sendiri tunggang langgang. kalau solat sendiri kadang-kadang tak terjaga.kalau nak bangun subuh pun susah. manusia sekarang tak pernah tahu erti bersyukur. bukan nak ckp org lain. kadang2 aku pun mcm tu jugak. selalu nak perfect. selalu nak sempurna. padahal diri sendiri tak ikut perintahNYA.

nak diri disayangi,tapi tak pernah respect org lain. mcm tulah manusia zaman sekarang. dan dalam banyak2 manusia tu terselit juga aku. mohon aku terus memperbaiki diri sendiri. mohon Allah jaga diri ini. keluarga. dan paling penting kawan2 yg sama2 sedang berperang dgn umur yg kritikal sekarang ini.

assalamualaikum :)

lots of love from me.

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam