hidup itu indah. percayalah :)

bismillah..

update blog sambil bertwitter dan juga berfacebook sangatlah susah ye. haihh..aku ni apa pun tak boleh. tahu nak jaga tepi kain org je. yee aku ckp aku. bukan org lain. but nvm,HAHA aku suka sibuk pasal org yg aku rapat dan kenal je. rasa mcm caringnyewww husna! haha padahal macam minah kepochi! haha

lapaaarrlah. duhh ni lg satu. aku ni jarang buat puasa2 sunat ni. so,bila dah puasa rasa mcm krr.krr. lemah segala sendi. mggu pertama haritu korg tgk aku smgt memanglah. ABC. dah msuk mggu kedua, puasalah aku. kang naya nak ganti bnyk2. tape2. practise makes perfect. lps ni aku okeyhlah. HAHA *ckp kencang*

mohon tiada lelaki yg telefon aku. msg tape. sobbss sikit aku ni. aku tak biasa sikit. kampung sikit. muahaha kalau nak ckp depan2 pun sama. sampaikan nak cakap dgn pkcik jual roti pun aku tak berani. jadi jika anda ingin b'tnya apa-apa, msg je eh. mohon. kalau tak..mmg dgr ah suara kekalutan aku kat corong telefon tu. tahun lepas,nak ckp dgn bdak kelas pun mngmbil masa. hehe
baca blog ena :) terharu tiba2. tade motif pun sebenarnya aku terharu. but,still..i'm touched. may Allah bless her, may Allah bless him. and may Allah bless them :) i know she's strong enaugh to face this. she's my baby sister yknoww.. AND she's tough like her big sister which is ME :) hahaha

ermm dekat kuis sana, saya ada kawan. and her name is F. bfore this,dia tak pakai tudung. solat pun lompat2. ikhtilat? ermm.. tapi,apa yg saya kagumkan..dia bole berubah mcm tu je. like this *petik jari* haa..dia masuk kuis pun sebab terpaksa. ayah dia yg paksa. tp saya respect suspect spect lah kat dia. sbb dia dgr ckp ayah dia. walaupun pada mulanya dia merungut atau bantah. dia BUKAN jenis yg 'kalau tak pkai tudung,yg lain still tutup' bukan. sebab tu saya kagum dgn dia. SANGAT.

kalau awak semua dgr cerita dia,kalau awak semua tgk dia sendiri..mesti awak semua respect. nak ckp dia berubah 100 pratus tu tadelah. sekarang dia sama dgn saya. otak,perangai semua gila-gila. hermmm moga Allah tetapkan pendirian dia :)

saya ni pun,mcm main tarik tali je. bila pergi jauh..saya t'kedek-kedek dtg..bila saya rasa saya perlu pergi..muncul pulak. iman saya ni kadang-kadang tak konsisten. sebab tu saya respect dgn org yg bole buat keputusan yg memang bertukar 360 darjah.

hidup kita memang kadang2 tak best. penat. tension. tapi semua tulah yg menjadikan hidup kita indah. kalau sentiasa seronok, tak ada ujian dtg menimpa..bukan dunia namanya tu. tu Syurga.

assalamualaikum :)

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam