shopaholic

bismillah.

aku dilema sekarang ni. bila je aku tak dilema? bila? benda kecik ke, benda besar ke..semua benda nak didilemakan. tak paham aku dgn diri sendiri.

alhamdulillah, hidup sihat2 aja. hati je makin kotor. tolong doakan husna kembali ke pangkal jalan eh? bukanlah terpesong like terpesong sangat-sangat. tapi dah jauh sikit lah dari Allah. eh sedar tu. hm.

ok sambung pasal dilema tadi. sekarang kan aku tgh kumpul duit untuk beli fon. ohoi first time kot nak kumpul duit beli fon. dulu ibu ayah tukang bagi je. sekarang nak try acah-acah beli fon guna duit sendiri lah.

dengan keadaan ekonomi negara yg tengah sakit ni, ditambah pula dgn gst dan perbelanjaan rumah yang semakin tinggi, kita acube lah try taknak susahkan ibu ayah. ecewah. padahal bulan2 dieorg yg bayar kereta kau kan? lepastu kau rasa serba salah, sebab tu kau tak pernah mintak duit belanja kan? kuangkuangkuang.

dan aku nak beli fon baru pun bukan disebabkan saja-saja. tp mmg fon mega aku tu dah tunggu masa je tu. tapi takdelah nazak tggl nyawa2 ikan. cumanya..ialah fon lama kan. banyak kali jatuh pulak tu. then kalau dia jatuh je aku mesti cakap "Masya Allah, iphone 6" hahahahahhaa.

so, bila aku tgh kumpul duit nak beli fon ni, banyak kehendak ataupun kemahuan aku yg terpaksa aku ketepikan. contohnya, I NEED NEW SHOESSS. kasut pergi kelas, kasut pergi keduri, kasut sukan, kasut jalan. haa..sekarang, kasut pergi kelas tu lah kasut jalan aku. (tapi bersyukur jugaklah sebab masih ada kasut)

I NEED A NEW PURSE. skrg pun pakai beg dompet ibu. hahaha. nampak tak tu punyalah malas nak beli dan salurkan duit ke beg dompet, sanggup pakai beg dompet ibu yang ala-ala makck2 tu. comel2 je pangai aku ni.

tapi yg peliknya aku ni, bab makan ngan jalan, aku tak pernah lah pulak ketepikan. malah tengah2 tak ada duit ni boleh pulak ajak kawan2 pergi sana sini plus makan itu dan ini. eh, tak faham lah. kau g mkn maggi je lah husna. -.-

korg rasa aku patut tak teruskan menabung aku untuk beli fon ni? ke tak payah? erm. tak idea lah nak buat mcm mana. aku tau semua benda tu duniawi. tapi, taknak lah tulis sini. kalau nak tau apa jawapan lps tapi tu..pm aku sndiri. hahaha  *takut kena bash letew*

and one more thing, aku ni mmg seorang yg bimbo anak manja princess gedik dan semua lah. dan skrg, aku bru nak rasa sempit hidup tu. aku baru nak rasa 'aku kena rasa cukup dgn apa yg aku dpt' . gituu. so bila baca, jgn terus label seseorang tu. entahlah aku pun tak tau mcm mana aku nak sampaikan. faham tak apa yg aku cuba sampaikan? hahaha. tak eh? takpelah.

hahahahaha.

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam