kenapa aku macam ni?

bismillah.

aku tak tahulah skrg ni aku yg emo nak dtg bulan  atau emo yang memang kena emo. sedih lah mcm ni. rasa mcm ni lah first time dalam sem 5 ni aku sedih. eh tak, sebelum ni pun ada je perkara sedih. tapi tu normal lah kan. manusia? ke tidak? hahahhaha.

sebab aku rasa sem 5 aku ni mmg sempurna dah. dengan aku yg asyik berjalan ke sana ke marinya. seronok bangat deh. masuk2 sem tak stress pun. yelah kalau nak diingat balik sem 4 aku tu, every week..aku mesti ada je benda nak dingeluhkan. tak besh. sem 4 tak besh.

so skrg dah nak minggu terakhir sem 5 tiba2 aku rasa sedih. bukan sedih sebab nak tinggalkan sem ni. tp..entahlah aku pun tak tahu perlu ke aku rasa sedih sebab benda ni.

first time k cuna dilema pasal subjek. first time k. selalu aku dilema benda yang tidak-tidak aje. seperti nak mkn apa tghari ni. tak pun nak tidur ke nak tgk movie. tak pun dilema antara nak balik cheras ataupun tak. lagi merepek dilema nak minat lelaki yang tu atau yg ini. nampak tak tahap merepek dia mcm mana?

kali ni dilema nak pilih subjek elektif yang mana. erm. dan seperti yg semua org tahu, aku memang nak amik jenayah dari dulu lagi. dari sem 1 degree lagi aku dah putuskan yang aku akan ambil undang-undang jenayah.

ingatkan panas hingga ke ptg rupanya hujan di tengahari. (hebat k. cuna hebat guna peribahasa)

aku bukan taknak dgn lecturer tu. eyy lect tu best kot. serius best. faham pulak tu. senang cerita mmg lecturer tu ajar mmg faham lah. tapi...

perangai aku yg tak masuk dgn lecturer tu. *nangis dkt bucu katil* aku ni kan mudah terhibur. nak2 pulak lecturer aku tu suka buat lawak. tapi dia tak suka org over gelak. aku ni pulak jenis, kalau dah bahagia tu, mmg tak ingat dunia lah gelaknya. kadang-kadang dgn lawak sendiri pun, aku boleh gelak. (walaupun sbnrnya benda tu tak lawak)

nak2 pulak aku ni jenis yg kepoh-kepoh. entahlah. aku pun tak tahu. yang pasti kalau aku kena tegur di atas perbuatan yg aku tak salah, aku cpt touching ah. aku mengaku yg masa sem 3 tu (lecturer yg sama) tegur aku, tu mmg salah dan silap aku. tp lepas tu, bila aku kena tegur aku tak boleh terima lah. lagi2 aku ni tak reti nak bela diri. eee mcm mana nak jadi peguam ni? *tgk cte i hear your voice utk naikkan semangat*

lagi aku touching bila kenapa kalau org lain buat bising atau buat lawak atau bercakap atau gelak dieorg tak kena marah? kenapa kalau aku je..selalu nasib tak baik?

tak baikkan ada perasaan macam tu dkt kecturer sendiri? tak. dia mmg bagus. apa yg dia ajar, interaksi dia dgn kami as students, mmg bagus. cuma perangai aku je yg sekarang ni aku musykil. kenapa aku macam ni? *sepak batu tepi tasik*

tak tahu lah nak pilih subjek apa. aku tau kalau aku pilih dua subjek yang lain tu, aku akan menyesal. aku tau. tapi...entahlah.

kawan2 semua tanya, aku nak pilih subjek apa. aku tak tau. (first time k cuna dilema pasal subjek. selalu tak dilema k. cuna dah matang k)

aku jawab lah..aku nak jenayah, tp aku nak lari drpd lecturer tu. (dlm hati: aku taknak sbb perangai aku, lecturer tu asyik marah aku je. tak marah actually..tp tegur. and i dont like it. sebab aku pun tak reti nak bela diri kalau dgn lecturer)

tp kawan2 aku ingat aku nak lari dari somebody. ayat dieorg mcm ni la... "nak lari dr lecturer tu ke dari org lain?"

sobs. aku profesional k. kalau bab2 hati ni mana boleh campur adukkan dgn pelajaran. ceaaaaa. tapi betul lah, aku profesional kot. kalau tak, dari awal lagi aku tak amik tort. kalau aku tak profesional, mmg setiap kali aku masuk kelas aku bg muka masam. eh hello. cuna percaya dgn takdir Allah k. hahahahahha.

ok berbalik kpd dilema aku tadi. hmm. kesimpulannya, aku dilema. macam mana ni?

argh. nak tido lah.

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam