12 Rabiulawal.

bismillah.,

dekat rumah sekarang. tak buat apa2. lepak atas katil. bla bla bla. tgn masih lagi luka. ermm entahlah. sejak 2 minggu ni, tgn ni asyik berdarah je. lepas satu elok, satu pulak yg luka.

astaghfirullah, sudahlah tuannya haemophobia. nasib pula selalu tak menyebelahi. luka potong tomato lah. luka kene buku lah. luka sbb peluk org lah. haii macam2. aku rasa lebih baik sakit dlmn. maksud aku,mcm sakit lenguh2 ke. ape ke. asalkan bukan luka terkoyak atau seangkatan dgnnya. luka dia kan, like seriously, kecik gila. jauh dari nyawa wa ckp lu..tapi..aku meroyan mcm mak hilang anak. haii husna husna. bila kau nak berani ni..!

okay kita lupakan sebentar luka di tgn saya tu. today is 12 Rabiuawal. Maulidur Rasul. entahlah. tiba-tiba rindu dekat smakl. rindu sangat yang sangat sangat.

kalau dulu, masa maulid nabi, mesti ada pertandingan lukis bena. alaa yg kat atas kain tu. of coz lah aku tak masuk kan. haha. tapi dia pertandingan antara batch. haruslah semua org menyokong barch masing2 kan?.

group puteri form 5. group puteri form 1. group putera form 3. haisyy rindu2. sudahlah, panggilan putera puteri. tak ke rasa mcm anak raja disitu. *flip flip flip hair* selalunya, minggu maulid nabi, kami tak balik.

kiteorg semua, cikgu2 skali, akan berarak mula daripada pintu pagar sekolah tu, sampai lah sekeliling taman yg dekat situ. dekat je. selalu amik laluan yg untuk merentas desa tu. ermm..keliling tu lah kiteorg selawat. tu pun bertanding jugak tu. siapa batch yg suara paling kuat dan semangat masa selawat,dia menang.

pakaian pun kteorg kene kira markah dia. sudaah.haha adalah yg pakai kain batik lah. kain pelikat lah. haha. macam2. rindunya nak kecoh2 ngan kawan2.nak havoc2.. nak poyo2 dgn kawan2. nak sombong2 ngan junior. eh? tudung dah labuh dah, pkai baju kurung dah. sekali perangai mcm ermm..hahaha. nak buat cemana. time tu tak matang lagi. eh,sekarang? 2x5 je aku rsa. pon boleh lah husnaaaa....

 cuba bayangkan,tgh2 pagi tu,pukul 8 tu. kiteorg satu sekolah lawan2 selawat sekeliling rumah ca ya nun alip. hahahaha. anjing pun ikut sekali melalak. hahaha.

setengah jam-40 minit mcm tu, kami dah sampai sekolah balik. masuklah ke penjara balik. haha. masuk dewan, sebab nak tahu keputusan siapa yg menang ni. eksaited kan? sebelum tu haruslah ada nasyid2 dulu. ada ceramah dulu. haruslah semua tu kan. haha.

rindu tu memang rindu. dah 2 tahun rupanya aku tgglkan sekolah. dulu ambil endah tak endah je semua benda. masuk kolej ni, semua kene ikut hati sendiri. program2 tu ada. selawat semua tu ada. tapi kita ambil inisiatif sendiri. kalau kau nak ilmu,kau nak pahala,pergi. kalau taknak tak payah. tak ada org paksa dekat sini. kalau masa sekolah dulu, semua aktiviti wajib. ada merit demerit. sini. semua terletak pada diri sendiri.

qasidah pulak. dekat sini..boleh dikatakan tiap2 minggu ada qasidah. kalau tak pergi masjid pun, boleh dgr dari parcel. haisyy nampak tak kemalasan disitu. ahaks. bila terjadi mcm tu, teringat dekat smakl jugak. kiteorg kene paksa pergi dewan. dengar ceramah. ada qasidah. selalu semua semangatlah nak pergi. qasidah kot. lagi2 ada haihsyy ada..haisyy org2 berjubah putih plus serban ni kan..haisyyy. kalau boleh time tu, tudung sampai ke kaki. eh? hahahaha. tak lah gegurau je.

kesimpulannya, iman aku ni masih lagi senipis kulit bawang. <--- cilok ayat en.hairol. aku suka ikut kawan. aku mengamalkan prinsip tak kisah. kau pergi, aku pergi. kalau kau tak pergi,aku apatah lagi. jadi,kawan amat memberi impak yg tinggi kepada diri aku. untunglah aku dapat 12 org kawan yg ermm ermm hahaha. nak ckp gila,tapi baik. haaa mcm tulah. tiba2 rindu pulak kat dieorg. eh? baru balik.hahaha.


p/s: aku rasa rektor kolej aku tu baik je. buat kenduri panggil kiteorg. entahlah. kalau tgk dia bg ucapan pun,mcm baik je. anak2 dia pulak,handsome2. ehhhh?? hahahahaha. mcm2 lah sekarang ni. kalau buat sesuatu benda bukan kerana Allah, ada je niat tak baik dlm hati tu. jatuhkan satu sama lain lah. entah. no komen. yg aku tahu, aku suka duduk type A. feeling anak org kaya gituuu..hehehehehe. tak ada kene mengena tapi..

babaii semua.
sayonaraa..haha.
assalamualaikum. salam Maulidur Rasul :) moga kita dapat mengikut sunnah2 Rasulullah hari ini, esok dan sampai bila2. adiosaaa~

Comments

  1. boleh bagi no tel tak?or call saya no 20921488 (akma.........nak bincang pasal program tv yang berkaitan dengan ketakutan yang saudari alami tu pasal takut darah.....

    ReplyDelete
  2. Habislah kau...turun duit hantaran kerana parut2 luka hoho

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam