cuti sem [PART1]

bismillah.

title: The Beginning is Always The Hardest

i know i know i know. if i make theseeeeeeee posts part by part, part lepas2 ni akan menjadi kenangan tanpa sambungan lah ceritanya.

but itsoke. aku hapdet ni pun dah kira ok lah kann? *gaya mak jemah*

and i wanna make this as a quick and as a briefing to the post i WILL make after this. kahkah. sebab sekarang, saya terlalu busy. erm. busy apa itu? kompang dipalu..pengantin baru..jeng jeng jeng. k stop it.

kita tak yakin lah dengan final exam kita sem lepas (semester 4). *nangis dkt bucu katil*. tapi tak apa. barang yg lepas usah dikenang. kalau tak dapat dekan, padan muka diri sendiri. SIAPA SURUH LAYAN MALAY DRAMAS ALL THE TIME MASA FINAL? WAKK LUU.

dan bermulanya cuti aku dengan bekerja. fuyohh. husna bekerja. fuyoh. jgn terkesima lagi. husna yg dulu bukanlah yg sekarang.

kerja yg dipohon sangat mudah bagi penggemar kanak2. tapi aku tak tahu kenapa aku pun pohon sekali untuk bekerja sebagai guru tadika. ermm tgk semua org mcm senang je jaga budak, takkan I tak boleh kan. hellooo, ni cusna ogehhh.

minggu pertama bekerja, mcm biasalah penat sebab baru kerja kennn. so i think its normal for everybody. wehh aku kerja 8.30 untul 5.30 kot. tp tak berapa penat bila kak mar(bibik) ada dekat rumah.

dan minggu pertama tu sangat mencabar. gila hape kau kerja sejengkal drpd rumah pun nak homesick ke ?

bukan homesick apa tau, but yknow the situation? u dont have anyone that u know and u're alone. Masya Allah...aku ni nampak je gila-gila. tapi bila dah keadaan mcm ni, keseorangan, mmg tak kemana lah gila-gila aku tu.

nama dekat tempat kerja, hahaha ouh call me teacher mira. maybe tu salah satu sebab kenapa aku tak jadi diri aku kot. nama dah lain. bhahahaha. mana pergi entah cuna. cuna yg dulu bukanlah mira yg sekarang. eceh!

ingat tak dulu masa baru masuk degree dan dapat rumah yg terpisah dengan khaleeda dan juga budak2 AiB. ? haa macam tu lah rasanya. nangis all the time. macam kelakar jugak. macam nak putus asa jugak. tapi, ada satu benda yg aku bangga dengan diri aku. pergh bangga dengan diri sendiri tu. mehmehmeh.

aku tak mudah putus asa. ceaaaaaa. sebagai contohnya, masa dah terpisah rumah dengan khaleeda, dan budak2 AiB tu, aku tak selalu lepak rumah org lain. aku masih lagi tidur di bilik sendiri. dan aku cuba untuk tidak mengawkwardkan diri sendiri dengan kawan2 baru.

and now, im still trying to make myself comfortable there. and to make them comfortable with me. tp mestilah perlukan masa kan?

tipulah aku ckp aku taknak berhenti. whatsapp khaleeda everyday and told her that i wanna quit. gila hape baru kerja seminggu nak berhenti. yela, org tak pernah kerja tiba2 kerja..mcm ni lah gayanya. i jus wanna be on my bed until 10 am. but i cant. (eh tu perumpamaan je. kalau aku tak kerja pun, aku tak bangun pukul 10 okayh. dlm gila-gila aku ni still ada muslimah. harap maklum.)

tapi bila ckp kat khelda, yg aku nak berhenti, ada satu rasa yg ckp..jangan. sayang kalau kau berhenti sekarang. sekurang-kurangnya tunggulah satu bulan. tp kata rasa yg lain, dah alang-alang satu bulan tu baik kerja 2 bulan terus. heh.

dan setiap kali aku pergi kerja pagi2, setiap kali rasa homesick tu dtg. (until yesterday:tuesday:14april)

dan kalau aku duduk sorg2, mesti aku nangis. cehh cembeng. dan semalam, aku hantar whatsapp dekat semua org.

dia macam ada rasa rindu. tp tak tau rindu dekat siapa. haa rasa mcm homesick sebab takde kawan lagi. yeaaa i dont like that feeling too. please.

but sebenanrnya, aku whatsapp everybody sebab nak dptkan semangat tu kadang2. yela, manusia ni kadang2 dieorg bg semangat tanpa sedar yg dieorg sebenarnya tgh bagi semangat.

and alhamdulillah, hari ni aku better lah. masa nak pergi je macam sayu sikit. apa masalah entah dengan diri sendiri. kahkah.

ptg tadi, cerita dekat ibu...

"bu, adik homesick lah..sebab tak ada kawan. dari mggu lepas lg. adik saja tak ckp, sbb nnt ayah mesti suruh berhenti"

"alahh, biasalah tu. peramah adik kan lain sikit. adik tak peramah mula2 ni. nnt lama2 ok lah. nnt bila dah lama sayang pulak nak tinggalkan"

"tapi adik nangis tiap2 hari. bila petang je mcm okay sikit sebab dah nak balik"

"hahahaha. dah macam bdak2 yg dtg pulak, nak nangis bagai. dah lah pergi sendiri naik kereta, bukan naik bas ke jalan kaki ke nak sayu. macam2 lah adik ni"

and now, in sya Allah, im okay. hahahahahaha.

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam