cuti sem [PART 3]

bismillah.

title: now, i know.

it is not easy actually to be a teacher. a kindergarten teacher. masya Allah. mencabar weh.

permulaan kepada benda yg lebih besar.

ajar mcm mana bentuk 'A'. macam mana bentuk 'p' kecil. mana mana nak tulis nombor 8. and everything.

apa itu cloud. apa itu green? apa itu chicken.

dulu..aku ingat, ermm nnt dah habis belajar, nak bukak tadika lah. senang. taknak jd peguam. tp mana ada kerja yg senang dekat dunia ni. kalau kau tak dpt didik anak murid kau tu sampai kenal 1,2,3 atau A,B,C... kena marah pulak dengan parents dieorg. perghh. kuasa pulak nak hadap tadah telinga dengan mak pak bdk2 tu. yelah cubalah anak kitaa...

dan tadi, aku ajar syazwan numbers, (cerita ni tiada kaitan dgn yg masih hidup atau yg sudah tiada atau yg sudah pupus atau yg sudah ditelan zaman. no. ni kisah anak murid aku. bkn kisah siapa2) sekarang dah bulan 4 nak masuk 5. supposedly, budak2 lima tahun dah tahu no 1 to 10. and huruf2 ABC. dah tahu eh..bukan hafal semata. dah tahu mana satu no 5..mana satu no 7. mana satu ya. mana satu lam alif. and everything.

tapi tadi, bila aku tanya syazwan tu..semua nombor dia jawab no 'one'. erghh geramnya. hahahahaha. aku ni bukanlah seorang yg penyabar. tapi takpe. aku teruskan jugak. lama2, dia dptlah tgkp sikit..walaupun aku kena bg hint mula2.

then, aku balik rumah. aku try tanya aqil sebab aqil pun baya sama dengan syazwan. daangggg. aqil pun sama. tak tahu. pffft.

acu: aqil kenapa aqil tak tahu a,b,c lagi ni?

aqil: acu ni..teacher jahat ah.

dijahatkannya aku -.-


Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam