pelik

Bismillah.

Alhamdulillah. Kita baru sihat demam! Yeay!. Bukanlah sihat sepenuhnya actually. Tp, oklah. Hingus masih lg merembes rembes keluar. Euuuwwww. Hahahhahahahaha.

Jgn tanya kita mcm mana kita boleh demam. Sbb kita pun tak ada jwpn yg pasti. Apa yg kita tau, mlm kamis tu, goku dtg (goku = haba panas keluar dr badan) campur selsema skali.

Jumaat tu, keluar pergi tgk wayang dgn anak2 buah. Tapi masa tu dah rasa dah demam. Sebab pg tu kan pergi lepak tasik prmaisuri, masa lepak tu, mcm dah rasa sengal2 badan.

Mlm jumaat tu yg paling perghhhh. Hahahaha. Panas takyah cite. Mkn panadol 2 biji. Pastu lelap. Hari sabtu tu, mmg berbungkus dgn selimut je lah. Manfi pun tak. Sejuk gila. Dgn hujan lebat lg. Campur demam. Eyhhh mmg kirim salam lah aku nak mandi. Hahahaha. Kipas yg bukak satu pun rasa mcm aircond bukak 18. Mcmna? Haha. Masa tu, selimut siap pakai dua. Sekarang, satu pun tak pandang. Kahkahkah.

Itulah. Kita pun pelik mcm mana kita boleh tiba2 demam yg teruk mcm tu. Nak muntah semua tu. Pelik lah. Hahaha. Sudahlah baru mula cuti. Demam rindu gamaknya. Hahaha. Rindu kawan2. Hahaha. Macam2 lah husna.

Habis cerita. Lepastu td, (ahad) kita keluar dgn along and her friends kan, kita rasa, kita prefer keluar (kalau kita ada kena mengena dgn org tu) dgn lelaki yg dah ada makwe drpd lelaki yg baru clash atau takde makwe lg. Omg. Insekiyo kot. How ah. mmg lah aku tweet 'pencarian Lekir bermula...sekarang'. But its not exactly now! i mean. Get it? Kita takut nak berkawan dgn lelaki.geezzzz. Please dont. Hahahah

Lagi pula, Lekir tu kita dah ltk dkt org lain. Walaupun org tu tak tahu dia tu Lekir sebenarnya. Takpe. Biarkan. Nnt kalau aku kecewa, biarkan jugak. Haha. Padan muka diri sendiri. (Ada gaya mcm nak kecewa kan) hahahahahha. Yela. Kita ni tak solehah mana. Sedar diri. Hahahhahh. Haih. Tetiba mengeluh. Haha.

Kan skrg bnyk cerita prmpuan yg mulakan langkah dulu kan? Oh no no no. Aku yg nak mntk tlg ex classmate (guy) aku krja pun, aku segan..apatah lagi nak ckp pasal bnda ni dgn si Lekir. No and no. Thank you. Malu aku ni kadang2 bertempat jugak kan? Hahaha. Mmg bertempat sgt husna. Kecewa padan muka. Hahha. I dont even care. Kalau kecewa hati aku, bukan hati korg. Aku still ada Allah. Hahha. Jwpn cliche. Aku still ada family.

Ouhh ya. About family. Kalau diberi segunung emas pun aku takkan dan tidak sama sekali akan menukar nya dgn ibu ayah abang. No way. Ok. Tu mcm teruk sikit, sebab family, mana boleh disamakan dgn emas permata. Cabaran apa sekalipun di dunia selagi tak melanggar syariat, aku akan buat asalkan untuk mereka. Bagaimana mereka bertiga jaga aku dari kecik. Ohhh. Korg takkan tahu betapa nakal dan jahat dan susahnya nak jaga aku. Dgn kerenah mcm2. Dgn manja tak bertempat. Dgn nak ikut kepala sndiri. Ye. Sekarang jugak. Walau apa pun yg terjadi, aku akan tetap fikirkan mereka dulu.

Dalam pada masa yg sama, aku kena jagaa hati semuaaaaa orang. Aku tak ckp yg aku mengeluh. Dah 20 tahun weyh. Takkan aku mengeluh. Heh. Tp aku sikit kesal bila org senang2 ckp mcm2 benda. Gaya mcm benda tu semua benda kecil. Bg korg, benda tu kecil, hakikatnya dia besar pada aku. Melibatkan org2 yg aku sayang.

Betullah ckp org, org yg lihat takkan rasa apa yg dilihatnya. Dan aku tak prnah ckp atau mengeluh atas apa yg berlaku. Tak pernah. Org sekeliling yg kadang2 over. Kan? Mind your own bussiness lah. Ceaaah. Hahahah. Ogeh?

Haha. Kesimpulannya? Pertama demam yg dtg tiba2. Okayh2. Keduanya, kita rasa kita dah jumpa Lekir, walaupun dia tak tahu yg dia tu Lekir. Dan kwn2 rapat pun tak tahu. Dan kdg2 hati aku pun menidakkanya sbb takut kecewa. Ok2 faham. Cinta melompat sebelah kaki. Ok faham. Yg ketiganya family. Faham2.

Hadam kan.

Dan gudnite! Hahahaha.

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam