cerita hidup 1

Bismillah.

Manudia.

Urgh.

Manusia. Pelbagai ragam. Pelbagai perangai. Adakah skema aku menggunakan perkataan 'pelbagai'.

Eh ayat aku sndiri menunjukkan betapa skemanya ayat aku. Bukan atas dasar perkataan itu semata.

Aku selalu pandang orang dgn pandangan pertama. Ibarat, 'you judge him with your first sight'.

Ye. Kadang aku husnudzon. Seperti yang diperkatakan oleh rakan2 sehingga hidung aku kembang kempis. Kadang2 tidak. Nama pun manusia kan?

Sebagai contoh, aku selalu menilai perangai seseorang berdasarkan apa yg ditweet.

Dia tweet benda2 baik. Atau boleh dikatakan berdakwah dilaman sosial. Aku katakan dia baik. Alim. Dia tweet bnda2 yg merepek seperti pergi ke konsert dan menca*** di twitter, aku katakan dia tidak punya manners. Manner? Manners? Lantakkan grammar.

Manusia tak lari dari memberi nilaian kpd manusia lain kan? Diri sendiri, sbelum menilai org lain, lihat cermin dahulu ye.


Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam