journey!

bismillah..


hello..oh oh oh..apa khabar sayangg..hehehehe. menyampah kan lagu tu. tp aku nyanyi jugak. layankan.

hahaha. kenapa aku suka buat muka ha? aku pun musykil. kadang2 rasa macam nak pakai helmet je.
bila ada something berlaku . apa yg terdetik dekat hati boleh diterjemahkan dekat muka. obviously. so how ah?

kadang2 aku taknak pun bagi org sekeliling tahu makna di sebalik hati aku kan. macam tak puas hati or anything lah yg berkaitan. tapi muka ni selalu je bg jawapan. sadis lah. sebab tulah aku selalu gelak kalau kecewa ke, kena marah ke kena kutuk ke. memang cara yg paling berkesan adalah ketawa.

dan ketawa semasa sedih tu, Ya Allah....hanya Dia je yg tahu mcmna rasa. *sigh*  tapi sekarang ni aku tak sedih lah. muehehe. ni aku cerita pengalaman2 dulu2 kala.

legend sangat kan husna cerita pasal kisah dahulu. hahaha. ouhh ya stop it lah. haha. aku tak marah dgn gosip2 yg masih lagi segar ni. boleh lah dikatakan segar lg. tak jugak nak kata penat. sebab bukan aku yg menggosipkan org. air liur aku tak membazir pun. tak jugak nak kata bosan. sbb kadang2 kami tak layan pun. tp bila saya tak layan, korg menjadi jadi kan? haha. cemana tu? *ckp dgn nada lembut*

tapi kena lah faham satu perkara. privacy saya. privacy dia. privacy org yg memerhati. berapa kali dah nak ckp, kami tak ada apa2. perasaan sikit pun tak ada. mcmna nak bg korg semua tahu ha? hahaha belah dada? haha. "apa yg berlaku di sebalik tu, biarkan sahaja. jgn masuk campur. kadang, mereka perlukan ruang utk diri sndiri" ermm ayat dlm quote tu, bg siapa yg faham je. saya rasa, saya sorg je yg faham. hahahaha.  k stop pasal ni. susah jugak kan. mulut manusia :). hahaha.

ok. cerita seterusnya. tiba-tiba takut nak amik syariah. *nangis* hahaha. aku tak prnh ckp dekat org tau yg aku takut. selalunya aku akan buat muka yakin. tapi tiba-tiba, mggu ni jadi takut pulak. haha. tp disebabkan tekad dan nekad yg ada dlm diri, akan kugagah kan jua diriku. apa2 pun berserah pada Allah. aku ada buat 3 pilihan. mana yg terbaik, itulah yg aku pilih. go amirah go! (dah kerja nnt kena guna nama amirah. klasik sikit)

kadang kadang kan, rasa macam nak masuk degree cepat je kan. tp kadang-kadang, rasa mcm taknak tinggalkan asasi ni. haha. kelakar tau. bila rasa down..ckp, cepatlah masa berjalan. bila tgh happy kata tak sanggup nak berpisah . kan? kehidupan. bak kata peter pan, "kehidupan ini adalah suatu pengembaraan yang luas dan jauh". terpulang pada kita, bagaimana kita nak harunginya.

dan utk mengaharungi sesuatu pengembaraan itu, anda perlu jadi macam saya. ;) IronLady! haha.

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam