bola dan ceramah. err --'

bismillah,

bukak laptop je rasa sayu. tak ironlady ok. jom cte pasal bola nak? haha. rindu pula bola. haritu masa ada hari sukan asasi haritu, kita dpt main bola. eksaited to the max sangat tau. haha. tapi main sorg2 lah. sementara tggu yg lain menghabiskan cabaran mereka, saya pun main dekat tepi tu.

seronok kan kuis bola sana kuis bola sini. kuis okayh kuis. menguis. bukan KUIS. baru main aroun 3-5 mins, dah mengah. haha stamina sangat tak bagus. acemana nak main dgn rooney ni? vidic ke kan. kagawa ke. alaaa. tp kita lebih prefer ji sung drpd kagawa. amboii husna, mcm kau je coach dieorg.

dah aku sebut nama2 atas ni, sudah pastilah semua tahu kelab apa yg aku minat. takkan liverpool pulak kan. aku minat bola (tak ckp minat MU,sbb dari awal mmg MU je lah yg aku minat) sejak umur 8 tahun. dekat rumah ni, aku ada sorg abg je. nak taknak adik prmpuan dia ni terpengaruh lah jugak kan.so, apa yg abg minat, aku pun minat.

masa world cup. lagi seronok. sepanjang 19 tahun aku hidup, aku rasa adalah 2 kali world cup. kan? rajin betul aku. haha. beli surat khabar. beli buku pasal negara2 dan pemain2. semata-mata nak tahu jadual permainan. lepastu ada satu buku khas yg kecik. dalam tu aku catit sapa yg dah kalah dan siapa yg menang ke peringkat seterusnya. klasik sgt kan. masa world cup yg prtama tu, aku masih sekolah rendah. nak taknak, tak boleh tidur lambat. so, aku tahu keputusan through newspaper je ah. next world cup tu, aku sekolah menengah. masa tu cuti skolah pula. HAHAHA. bermaharaja lela lah aku dekat depan tv tgh malam. anak dara tgk bola tengah malam/pagi. sgt cool ok!. eh? hahaha.

certain people, dieorg akan ckp, apa yg kau tgk tu. bola je pun. rebut sana rebut sini, pastu campak dlm lubang gol. kan? act, bagi aku...mereka rebut bola tu untuk dimasukkan ke dalam lubang yg jauh lebih baik daripada duduk di luar lubang gol. tempat yg selamat. tempat yg tak akan diganggu oleh sesiapa. falsafah sangat kan -.-

tapi, tengok bola, sorg2 sangat tak feel. selalu, aku kalau tgk sorg2, bola tu yg akan tgk aku balik. ketiduran dong. enggak ada teman mahu jerit mau gaduhhh. waduhh waduhh. kok nanti mau cari hasben yg bukan MU fans. bisa gaduh. baru seronok. hahaha. kannnn?! haha.

haaa. harimau malaya tetap di hati. alelelele..ha ha ha..*nyanyi lagu harimau malaya*

teringat kwn kelas prnah ckp dgn gaya dia, hahaha. kalau semua nak yg solehah, semua nak yg soleh..habis, yg tak soleh, tak solehah ni mcmna? *pegang kepala mcm meroyan* hahahaha

terfikir jugak. haha. ok. think. parents and teachers selalu pesan, carik yg soleh dan solehah, bermakna , sebelum kita cari, kita ubah diri kita. kahwin is not about main pondok2 dekat kampung. you must know ur reponsibilities. besar tau. ubah diri bermakna, jadikan diri kita sebagai soleh dan solehah dulu. bukan cari pasangan dahulu.

and, we should know the meaning of soleh, and solehah first. soleh and solehah bukan sekadar pakai ketayap putih everywhere. or pakai tudung labuh with purdah. no. ada kata2 dekat twitter, you must know about islam keseluruhannya, bukan muslim. bcause of what? sebab, Islam itu indah. but not muslim. okayh? haha.

kita ni, hu ha hu ha ckp, nak suami yg soleh. nak yang beriman sebenar benar imannya kepada Allah. nak isteri yg sopan. yg baik tutur ckpnya, yg jaga pergaulannya. tapi tgk diri sendiri. layak ke kita? jaga diri dulu.tak mustahil kita dapat. kalau dapat alhamdulillah. rezeki Allah. petunjuk Allah supaya kita lebih dekat dengan NYA.

kalau nak yg soleh, solehah, solat sunat dhuha yg senang tu pun tinggal macam mana? ha..haa.. jawab sikit. *muka taiko* janji Allah. lelaki2 yg baik akan dpt perempuan yg baik dan sebaliknya. dont judge book by its cover please. we dont know their future. our future pun kita tak tahu. baik ke kita. jahat ke kita pada masa hadapan? so, jaga diri sendiri. ubah diri sendiri. dan ubah, bukan sebab nak dpt pasangan yg baik. ubah sebab Allah.

aku ni sebenarnya tak layak nak ckp semua ni. baik tidak, solehah apatah lagi. perangai mcm hareem kan. memekak sana sini. tapi, aku bosan dgn semua org yg selalu memikirkan, mereka nak yg soleh,solehah. tgk diri sndiri lah bro! sis!. 'tapikan husna, kalau kau mati esok cemana? bila kau nak berubah ha?' haa setepek kena dekat diri sndiri.

heyyyy! asal tetiba masuk bab ni. tadi bukan bola ke? sambung pasal bola balik. and when alex pegesen(sesedap aku je pggl pegesen) said that he want to retire, OMG. sedih gila kot. sobbs. bila tgk gambar2 dia, sayu je rasa. motif sayu? haha. lepastu david beckham pulok. tsk tsk. he is legend yknow. org pertama yg aku kenal dlm bola, dialah.

tmpt shoot: bilik abg.
because, im cool liddat. see ya!
 
 
 
assalamualaikum. 

Comments

Popular posts from this blog

by hook or by crook.

monyet monyet dan monyet!

gewam